{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
470 visninger | Oprettet:

Christian J
Christian J
Tilmeldt:
2. aug 2007
Følger: 1 Emner: 20 Svar: 69

Passer fælgende {{forumTopicSubject}}

Jeg har nogle fælge fra en 306er som jeg gerne vil vide om passer på min Polo 6N 16V. Hvordan måler jeg om fælgende passer over? fælgende på begge biler er 15" og med dækkene 195/50.
Så hvordan måler jeg om fælgende passer over ens? de er med samme antal skruer.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Passer fælgende
  • #1   5. feb 2011 Det gør de ikke. Peugeot kører 4x108 og din polo kører 4x100 såvidt jeg kan huske.

  • #2   5. feb 2011 No go
    4x100 og 4x108 i krydsmål


  • #3   5. feb 2011 Indpresningen er også helt anderledes.

  • #4   5. feb 2011 krydsmålet passer ikke mellem de to bilmærker

  • Christian J
    Christian J Tilmeldt:
    aug 2007

    Følger: 1 Emner: 20 Svar: 69
    #5   5. feb 2011 Ok tak.
    Hvor skæve kan fælge være før det kan mærkes i rettet? Når jeg køre med mine THansen sommerdæk og fælge, ryster det meget i rettet selv om jeg fået dem afbalanceret. Jeg har siden hen løftet bilen og målt at fælgen svinger omkring 2-3 mm når man måler fra jorden til fælgkant og drejer hjulende rundt, det gælder alle 4 fælge. Da dækkende er noget skod som ikke kan tage fat så snart det bliver det mindste fugtigt, har jeg tænkt mig at flytte dækkende fra 306eren over på nogle fælge til poloen, spørgsmålet er bare om jeg skal have nogle nye fælge, fordi dem jeg har nu er for skæve.

    Hvilke mål skal jeg kende for at finde de rigtige fælge? jeg ved at dem som sidder på en normal 6Ner ikke passer på, pga bremse kalibrende er større på en 16Ver.

    Når jeg køre med vinterdæk er alle rystelser væk, de er så på stålfælge i 14" med 185/60 dæk.


Kommentér på:
Passer fælgende

Annonce