{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.517 visninger | Oprettet:

bil problem {{forumTopicSubject}}

hej bg.
skal til at have en bil men ved ikke hvilken. og nogle som måske har andre forslag som er bedre?

har tænkt på:

honda civic vti 1,6 motor 4cyl (1996-2000) 160hk std 12,8 km/l

golf 3 vr6 2,8 v6 motor 6cyl (1993-1997) 174hk std 9,5 km/l

golf 4 gti 1,8t 150hk std
audi a3/a4 1,8t 150hk std (helst quattro)
seat leon 1,8t 180hk std.
alle er årgang (1998-2002 ca) 12,5km/l ca.

ska siges jeg er 18år. nogle som har andre og bedre forslag? eller hvilken vil i sige af disse jeg skulle vælge og hvorfor? gode og dårlige ting forhold til de andre?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  bil problem
  • #1   11. feb 2011 han får problemer allerede han har over 130hk.

• #2   11. feb 2011 Jeg vil sige at når det er første bil, så drop alle de fede slæder med store motorer, du får problemer med at forsikre dem.

Hold dig på maks 100 hk, og så en ikke alt for dyr bil. Eller alternativt køb en helt ny bil med billig forsikring, godt nok en mini-bil, men det kan sikkert betale sig i den sidste ende, og så få en federe bil om 3-4 år.

• #3   11. feb 2011 Turbo og mere end 4 cylinder er næsten bandlyst når man vil forsikre sin første bil.

Og lad være med at prøve at forsikre i forældres navn. Det er ikke lovligt, og det kan få alvorlige konsekvenser.

Jeg ville foreslå Polo 1.4 16v (75 hk) en 6N2 eller 9N (mellem 2000 og 2005) Eller noget lignende, Skoda Fabia, Toyota, eller hvad der nu falder i din smag. Men hør dig lige omkring med hvad der er af erfaringer med bilerne. Så du ved hvad du skal kigge efter

Hvis det skal være større, så kig på en Golf, men glem turbo og store motorer kig 1.4-1.8 men pas på med 1.8 20v (forsikringsmæssigt).

• #4   11. feb 2011 hvem siger det er min første bil?

• #5   11. feb 2011 Har du ikke snart fået svar? Du har oprettet adskillige indlæg med samme spørgsmål..

• #6   11. feb 2011 og problemet er.. jeg er en dreng. med benzin og fart i blodet. og vil gerne have en der kan rykke når man har en tung og træt fod nogle dage. og andre dage en let fod. og en man kan pille ved. nu skal jeg selv være mekaniker også.

• #7   11. feb 2011 nicolai w

nej.. for nu er jeg snart færdig med beslutningen som du kan se.

• #8   11. feb 2011 Første bil eller ej. Du er 18 år, hvis det er tiende bil bliver det bare endnu sværere at forsikre ... smiley

• #9   11. feb 2011 Mikkel P >> Du var lige lidt hurtigere... smiley

• #10   11. feb 2011 Kan da se du ikke har taget ved lære

• #11   11. feb 2011 Jeg ville helt klart vælge Honda´ne. klart den sjoveste af de bileder du har valgt. og så står den ikke til et hvert lille træf.

• #12   11. feb 2011 og jeg vil mene disse 3 forskellige motorer har gode muligheder for at blive en tand hurtigere når man vil det.

men hvilken har nemmest?

1. 1,8t 4 cyl ?
    2. vr6 6 cyl ?
    3. 1,6 vti 4 cyl ?

• #13   11. feb 2011 altså jeg gav 13.000 kr for en seat leon 220 heste og 4x4 da jeg var 19 så det er ikke umuligt.

• #14   11. feb 2011 rasmus v. ja den motor og den lyd... det er musik i mine ører. men af udstyr er den ringe stillet iforhold til de biler med 1,8t motor. da de har klima anlæg meget i udstyr osv. da de er fra omkring år 2000.

• #15   11. feb 2011 ja jeg snakker så kasko med 1000 kr i selvrisiko

• #16   11. feb 2011 Du vælger bil efter at den skal være sjov og hurtig. De biler du disker op med der, kan du ikke forsikre uden du bliver slagtet af forsikringsselvskaberne.
    Prøv at være lidt realistisk

• #17   11. feb 2011 Sjov, hurtig og mulig tuning, det er bestemt de forkerte grundlag at vælge en af de første biler på

nickolai K >> Du må så være en af de heldige der har kontakterne i orden... Det er et meget sjældent eksempel.
    Jeg gav selv 5500 kr/år for den første bil med ren ansvar, jeg var 20, men det var min første bil. Og det var igennem fagforeningen (IDA). Alle andre steder snakkede de 9-15.000 kr med kæmpe selvrisiko (også på ansvar).

• #18   11. feb 2011 Held og lykke med forsikringen vil jeg sige.

• #19   11. feb 2011 Min første bil var en 1992 Polo 1.3 med 55 HK...

• #20   11. feb 2011 hvorfor har man så set så mange andre på 18 år køre i seat leon cupra, og dyre hurtige biler, og os dem jeg har nævnt?

• #21   11. feb 2011 ja og det er 8-9 år siden? og den polo var helt ny dengang os.

• #22   11. feb 2011 Brian D

Det er jeg ikke tog respekt for fart den gang og der var tingene lidt anderledes end nu. jeg gav 13.000 det første og år da jeg blev 20 gav 9.000 kr og stadigvæk med en selvrisiko. har aldrig lavet noget skade så ligger også stabilt lige pt. på 7000 kr enste grund til jeg ikke er længere nede er fordi jeg er flyttet 3 gange på halvandet år de var alka ikke glade for så blev jeg sat op ellers hed den 5.000 kr men den skulle gerne ned på ca. 6000 kr her til sommer når jeg fylder 25. så altså det handler vel bare om at ringe rundt og finde tilbud..
    ringede for sjovt ind sidste år og spurgte på en r32 den skulle jeg give 12.000 kr for og ca. 7.000 kr her til sommer når jeg blev 25 det lyd jo meget godt he he smiley men desværre ikke lige fordi man havde pengene til bilen eller var den købt ha ha smiley

• #23   11. feb 2011 kæft hvor jeg dog mangler sammen sætning smiley stave fejl og mangler er gratis. men har altid givet 1000 kr i selvrisiko og gør det endnu.

• #24   11. feb 2011 Fordi det var i gamle dage eller fordi de kender nogen som kan lave en billig forsikring eller bilen står i forældres navn..

• #25   11. feb 2011 haha ja den er satme lækker sådan en r32 og så den v6 lyd. men prisen er så os derefter.. smiley

• #26   11. feb 2011 Har du overhovedet lavet noget research, eksempelvis ringet til forsikringsselvskaber?

• #27   11. feb 2011 Christian B

Prisen er da slet ikke slem det er ikke længe siden der var en til salg på dba.dk til 180.000 kr så det er da muligt at finde til ok penge.

• #28   11. feb 2011 nicolai hvis det er muligt for dem. hvorfor skulle det så ikke være for mig? min svigerfar har rimelig gode kontakter... han ejer flugger farver. og arbejder faktisk for ham lige nu.

• #29   11. feb 2011 Jamen så gør ord til handling

• #30   11. feb 2011 når nej nej. men nu troede jeg vi snakkede en helt ny r32.
    men 180.000 er da os en god slat for en brugt bil som er nogle år gammel. og ikke alle kan sådan lige smide 180.000 kontant. og slet ikke som 18årig smiley

• #31   11. feb 2011 ja men hvis du kigger øverst oppe. så spørger jeg slet ikke om noget med forsikringen? men om bilerne...

• #32   11. feb 2011 Christian B

altså det var en golf 4 fra 2005 så helt vildt gammel var den nu ikke og nej ikke alle kan smide så mange penge på bordet jeg kunne først som 19 årig men kender sq en del der kan unge mennesker idag tjener jo ok hvis de gider arb. så igen det er ikke umuligt..

ALT ER MULIGT FOR DEN DER BÆR VILJEN I HJERTET smiley

• #33   11. feb 2011 Det hører sku da med til at have bil. Det er overvejelser man gør sig ingen man køber bilen..

• #34   11. feb 2011 Hvorfor købe en bil man ikke har råd til at forsikre ?

• #35   11. feb 2011 jaa og nu vi er igang med det at have bil så husk på det med villigeholdelse af bilen det er også dyrt især på nyere biler hvis de går i stykker!!! taler af personlig erfaring.

• #36   11. feb 2011 Turbomotorer er lettere at hente heste på end sugemotorer hvis det bare er det du spørger om?

• #37   11. feb 2011 ja det er rigtigt smiley lige nu arbejder jeg på fuld tid og tjener da okay smiley men skal starte på min mekaniker uddannelse igen her til august. og har måske læreplads inden. så får jeg kun 50kr i timen for at være i skole. man skal jo os tænke lidt fremad så man ikke står der og ikke har penge til den eller køre rundt i den og man så skal sælge den igen og har tabt en helveds masse penge på det. smiley

• #38   11. feb 2011 så køb en polo 6n2 eller sådan noget som du har råd til i stedet for at sætte dine forventninger for højt op til en bil du ikke har råd til på su. eller lærling løn

• #39   11. feb 2011 ja men de overvejelser skal jeg nok selv tage. behøves du ikke tænke på. men blot om mit spørgsmål i debatten.

ja det er ikke gratis at køre rundt i den. delene holder ikke evigt smiley der kan sku ske så mange ting. stenslag feks, nye dæk. ny dele på/ved motor eller undervogn. osv osv

nikolaj j hvem siger jeg ikke har råd til det?

• #40   11. feb 2011 altså har råd til at ligge max 100.000 for bilen. og så kan jeg ligge hele min løn til forsikring og det. for har ingen udgifter det næste stykke tid.
    arbejder stadig lidt for min svigerfar når jeg starter på uddannelse. og lidt sort og sådan.

• #41   11. feb 2011 Du overhøre alligevel vores råd.
    Så hva med en Honda NSX? - V6 DOCH VTEC!

• #42   11. feb 2011 Christian B
    Klovn!
    Hvorfor oprette sådan noget her i forum hvis du har pengene?!
    Køb dog for fanden hvad du har lyst til, og skid forsikringen.

Se mig, jeg er 18år og kan købe hvad jeg har lyst til?
    Asshole siger jeg bare! Lær dog at bruge din fornuft, inden du bruger dine penge!

• #43   11. feb 2011 fordi jeg ikke har nok penge til at kaste med dem? det har du måske?

gider ikke købe en bil. så går der nogle måneder og så er den fucked fordi bilen har dårlige data? så kunne godt tænke mig at hører nogle som har gode / dårlige erfaringer med nogle af disse biler?

• #44   12. feb 2011 Christian B >> Nej, min Polo var ikke ny den første jeg fik, for jeg havde ikke de beløb at gøre med, men jeg sammenlignede priser på de biler du kigger på, og så nye bilige biler, så er det mest fornuftige de nye og billige, og sikkert dem du vil få færrest udgifter på, da de er nye med længere garanti.
    Jeg har haft bil i 6½ år... De to første havde jeg cirka 1½ år, den næste 2½ år, og den jeg har nu har jeg haft i 10 måneder.

nickolai K >> Jeg giver efterhånden ikke meget for det Alka system. Min bror har også Alka, men de er ikke til at regne med. Og det lyder lidt utroligt at du kan få det til de priser hos Alka. Det kan jeg ikke...

Men det kan jeg tilgengæld hos IDA, men jeg har selvfølgelig også kun 6½ års forsikring. Men det er så en helt ny Polo jeg forsikrer til 6700 kr incl. vejhjælp, lav selvrisiko og en friskade, sidste år gav jeg dog kun 6000 kr, men der har været generelle prisstigninger i år.

• #45   12. feb 2011 Christian B >> Mon ikke du finder ud af du får andre udgifter på et tidspunkt, jeg ville tage højde for eventuelt lejlighed, mad og andet, for du vil vel ikke blive boende hjemme for evigt ?

• #46   12. feb 2011 Du bliver aldrig kloger. Du lyder som en 6 årig. Der VIL HAVE DEN STØRSTE. Du er 18 år. = Det kan du bare ikke få. Gav selv 18 kg for en golf 2 GTI fra 1987 med 112 hk. Og det var ansvar.

Og de biler du kommer med, Er rimlig ens, de går nok lige meget i stykker. Jo mere pumpet de er. jo dyrer er regningen du får dig, når den går i stykker, og i starten skal den nok gå i stykker. Så baller du lige en kobling osv. osv. skal lige lave brænder foran vennerne. 2 nye dæk.. Nu snakker du om du skal til at gå i lærer og MÅSKE en lærerplads. Hvem siger du får dig en. Så for du 50,- i timen. Så kommer skat. Hvem siger ham der vil tage dig i lærer gider at betale for du tager grundforløbet. Der er stadigvæk krise på værkstederne. Nogle mere end andre selvfølelig. Så er du på SU. og har 2000 - 3000 kr. til villigholdelse af bilen, forsikring, så skal du have vægt afgift, benzin så vil du have nye fælge. da du ramte den først kantsten på din vej. Så høre nogle fra nabo byen om den bil du har fået. Den laver de lige knæk i. og ødelægger mere end de tager. Men din selvrisko er så høj pga. den bil du har valgt. Så 15000,- farvel.

Hør hvad de andre siger. Hvis du har 100.000 kr til bil som ny starter, er ikke ret meget, Hvis du vil op og have sådan nogle biler. Og slet ikke i reperation.

• #47   12. feb 2011 Har du overvejet om du har råd til at miste de penge bilen koster og så bare tage ansvars forsikring eller vil du kasko forsikre den ?

Jeg ville helt sikkert tage en 1.8t. har selv en Golf 4 1.8T og en Seat Leon cupra 2.0 Turbo. jeg syntes de kører super lækkert VAG's turbo motore. og så har de tit en nogenlunde udstyrs pakke. og nemme at hente mere power på.

men hvis man er 18 år og bare skal ud og tæske bilen, så er det måske en lidt dyrere bil at holde kørende end hvis du bare køber en Polo 6N 1.6 75HK og tæsker den. sådan en Polo startede jeg med, så en Vento, Så en Golf 4 uden turbo, så golf med turbo og nu Cupra, men samtidig har jeg snuppet erfaring fra kørsel på veje, og en masse køreteknik fra kørekurser osv. bare husk at køre efter dine evner og din bil, alt andet er for latterligt.

kan sagtens forstå man vil have en bil med lidt kraft overskud, til at lave en hurtig og sikker overhaling, flette fint ind forskellige steder med tilkørsel osv osv. men du skal også huske på andre i trafikken, og så at du har dit kørekort på "prøve" smiley

• #48   12. feb 2011 jeg havde taget enten Leon 1.8T eller Golf 4 GTI turbo. Seat'en er lidt "billigere" i interiør kvalitet osv, men har tit lidt ekstra udstyr ( de er jo tit nyere end golfen )

Golf 4 GTI har jeg selv, og det er en suveræn bil efter min mening. den kører hammer godt, og rimelig i både benzin økonomi og vægtafgift osv. fin kabine med gode sæder, okay med udstyr, og et godt design syntes jeg. holder sig bedre end de første A3'ere osv, i hvert fald hvis du spørger mig.
    Du kan bare komme og hente min smiley

• #49   12. feb 2011 søren s. hold kæft du er negativ på tingene? så kan man jo slet ikke have en bil hvis du tænker sådan der?

og hvis du prøver og læse nogle af trådene herunder debatten. så har jeg skrevet min svigerfar har rimelig gode kontakter og der er en lærerplads på vej måske. højst sansynligt har jeg en inden jeg starter. 99% sikkerhed. så får jeg 50kr i timen. + jeg har arbejde ved siden af nogle dage efter skole. og sort nogle gange. + weekenderne hvis jeg gider. og har ingen udgifter pt. så alt min løn kan faktisk gå til bilen. så når jeg er udlært får jeg mere i løn og kan få råd til hus ved siden af osv osv. og har nok os en anden bil til den tid. så kan ikke se problemet.

• #50   12. feb 2011 andreas k.

vil give dig fuldstændig ret. den skal kun ansvars forsikres. tror ikke så mange på 18 har råd til kasko.

meeen. leonen er os dyrer end de andre. de ligger normalt til over 100.000 hvis den ska være fin.
    har os kigget en del på sådan en golf 4 gti 1,8t har du gode erfaringer med dem? gode og dårlige ting udover det du har nævnt som jeg kan se kun er positivt. og det er jo kun godt hvis der ikke er noget negativt omkring bilen smiley

det lidt træls vr6'eren er så dyr at køre i for intet slår sådan en v6 lyd. udover lige de gamle v8'er self smiley

• #51   12. feb 2011 ska lige siges civicen køre lidt længere på literen end 1,8t men civicen har så den ulempe at den har intet udstyr iforhold til dem med 1,8t motor.

men den lyder nu os godt sådan en 1,6 vti med vtec smiley

• #52   12. feb 2011 køb en bil med en lille motor, den kan du forsikre, og er ret siker på du alligevel ikke ville kunne magte de andre biler da du jo ikke kan have den vilde køreerfaring som 18 årig, så du ender bare med at smadre den hurtige bil fordi du ikke kan styre den, start blidt og bevæg dig langsomt op

• #53   12. feb 2011 Negativ. Nej. Realistisk. JA. Hvis du vil til at have en bil til 100000 kr. fair nok. også en ansvars forsikring. Ja, Hvad gør du så. Første gang du lige skal være johnny brian smart, og sætter den i et autoværn. Øv for dig. 100.000 ud af vinduet,

• #54   12. feb 2011 Mikkel P: Thumps up!

• #55   12. feb 2011 Kæft hvor er folk dumme herinde, prøv dog for fanden at svare på det han spørger om, istedet for det andet pis der. I ved jo ikke en skid om hvilke forbindelser han har i forhold til forsikringer osv.

• #56   12. feb 2011 Nej men hvis f.eks. forældrene har mange forsikringer i et selvskab, kan man næsten med garanti få et væsentligt bedre tilbud, end hvis han henvendte sig alene og bare skulle have en ansvarsforsikring. Det fuldt ud legalt.

• #57   12. feb 2011 http://bilgalleri.dk/mar_vis.aspx?MarID=1167106

Køb den, reservedele koster ik en skid, og du kan lære at skrue i den selv.. + du kan forsikre den

1,8t er alt for vildt til dig! Tro mig, jeg var også som dig som 18 årig.. den sku have noget gas, og motoren skulle være kraftfuld..

Du ender med bøder eller klip, så dont, du fortryder det..

Køb en gammel bil, vent til du har hus, og SÅ køb en vild bil.. hvis du stadig vil der smiley

• #58   12. feb 2011 tror i min næste debat der skriver jeg at jeg er 25. så kan det være jeg får svar på mit spørgsmål...

og om den så havde 500hk hvem siger så man skal bruge alle hk? bare fordi den er hurtig hvorfor kan man så ikke køre normalt som alle andre?

hvad med de rigmandsbørn der er som køre i dyre hurtige biler? er de alle døde?
    min svigerfar har feks os en passat cc. 3,6 300hk. den køre hans kone så bare i. og hun kører sku normalt. men så når han kører i den så skyder han den måske lidt af. men det er jo så det.

og nej gider ikke køre i gejlede brian / thansen biler. men lidt gejlede må den godt være. feks en golf 4 gti med r32 skørter og udstødning og kabine osv. det vil jeg da ikke kalde brian.

kan slet ikke se hvorfor i tænker på forsikringen for mig? hvorfor lader i ikke bare mig selv om det?

HVIS I ALLE KIGGER ØVERST OPPE SÅ SPØRGER JEG IKKE OM NOGET MED FORSIKRINGEN....

• #59   12. feb 2011 ville købe en hdi.eller tdi bil. chip den og du kan køre 19km/l og stadig flytte dig ok

• #60   12. feb 2011 Kan godt se du har interesse for biler, og gerne vil have en hurtig bil men uanset hvad du har af forbindelser vil du aldrig kunne få den forsikret alt over 130hk er umuligt i dit eget navn forsikringsselvskaberne er blevet meget hårde inden for de sidste par år. og hvis du gerne vil have en hurtig bil så køb feks en e30 320 og smid en 325 motor ved godt det ikke er lovligt men det er lige så kriminelt som at have bilen stående i et andet navn, så har du en hurtig og billig bil, 90% af alle dem jeg kender har skadet deres første bil, men på den måde har du da mulighed for at have en bil i dit eget navn, så gem da pengene og spar op så du kan købe en fed bil om et par år. som du kan have i dit eget navn, plus benzinen er så pisse dyr at det efterhånden ikke er sjovt at køre i de biler med store motore, har min træf bil som jeg bruger til træf i weekenderne ellers i hverdagen har jeg en bil som er billig at køre i. du er ung og tro mig du kommer til at fortryde det, aldrig brug så mange penge på den første bil. lyt nu til hvad folk siger de har altså mere livserfaring, det hjælper jo ikke at være ´stædig når folk prøver at hjælpe dig, og som nybillist kan man bare ikke køre bil det er der ingen som kan, nogle bedre end andre men det kræver ekstrem meget erfaring, at betjene en bil med stor motor. køb en mindre sjov bil det vil du ikke fortryde.

• #61   14. feb 2011 jeg var 18 og havde en VR6 ? havde ingen problemer, men det kan godt blive dyrt!
    men VR6 er helt klart en lækker vogn (: !

Kommentér på:
bil problem

Annonce