{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.449 visninger | Oprettet:

Aygo - C1 - 107 {{forumTopicSubject}}

Jeg går og tænker på at købe sådan en (brugt) til kæresten..Men vil gerne høre lidt erfaringer med den i hverdagen fra andre som har en..

Hvad kører den reelt på literen? Holder de ca 20 km/l?

Servicepriser for sådan en fætter?

Komfort på langeture?

Høre gerne fra folk som kender til denne lille bilmodel.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Aygo - C1 - 107
  • #1   21. feb 2011 Den dag de små benzinslugere der går 20km/l så skulle min diesel gerne gå minimum 40km på en liter..

Hehe regn aldrig med mere end 10-12km/l ved blandet kørsel i dem..

• #2   21. feb 2011 de første modeller havde lidt problemer med vandpumpen, der satte sig fast,
    også ruster sådan en japaner rimelig hurtigt. så undervognsbehandling er en god ide. ellers er der ikke nogle decideret fejl på dem. og ja, har selv kørt i en, i en måneds tid, og den blev absolut ikke kørt "pænt" men kunne ikke få den under 18km/l. så ganske økonomisk også..

• #3   21. feb 2011 Min moster har sådan en Aygo der og den har hun aldrig fået til at gå mere end 15km/l og hun køre sku pænt..

• #5   21. feb 2011 okay, det lyder underligt, det var en 107'er jeg tæskede, men den kunne ikke gå under 18.. forskellige oplevelser må man sige smiley

• #6   21. feb 2011 Jeg har kørt en del i en Nissan Pixo 1,0 som er opgivet til 22,7km/l og jeg kørte 19 med hovedsageligt småture i byen. Lige så snart den kom på motorvej faldt den til 10-11km/

• #7   21. feb 2011 Min mors C1 går 19 km/l. Den er 5 år gammel

• #8   21. feb 2011 de ligger på omkring 15literen..

• #9   21. feb 2011 den c1 jeg har prøvet var det værste gang lort

• #10   21. feb 2011 FDM, har lavet en test med 3 af de små biler hvor de fyldte 5 liter på hver af dem og satte dem til at køre et stykke inde i København og et stykke udenfor og den eneste af de 3 biler som gik lige over 15km/l var en Kia Picanto,
    Mener faktisk de 3 biler var Kia Picanto, Toyota Aygo og så en Peugeot 107.

• #12   21. feb 2011 Min svoger havde en Aygo.

Fin lille bil der startede hele tiden.

Men der var en del støj i kabinen. Og så var det jo ikke det hurtigste at køre i. Men den gik konsekvent omkring 17-18 km/L

• #13   21. feb 2011 Den C1 min ekskæreste havde var hun rigtig glad for.

Den gik ca 20km/l i snit og den blev ikke kørt pænt ..

Man skal tage bilen for hvad den er og det er en lille kone/bybil som kører langt på literen og med den laveste grøn afgift på 260 halvårligt.

I tilgift har C1 ESP, elruder, fj. betj. c. lås, omdrejningstæller og cd-radio vis man vælger prestige.

Lakken er ret tynd og rustbeskyttelsen dårlig - Sørg for at få den rustbeskyttet hvis den ikke er i forvejen og kig efter rust i de inderste gummilister i dørene i bunden hvor der kan ligge vand. De kan også være utætte i bagagerummet hvor vand kan hobe sig op.

• #14   21. feb 2011 Jeg har lige købt en Aygo til pendlerbil. Den er fabriksny, og således ikke kørt til endnu. På de første to tanke, bestående af 25% motorvej, 25% by og 50% landevej (alt i frostvejr) har den gået 18,00 km/l. Bilen kommer til at gå længere, når temperaturen stiger, og den er kørt til.

De faceliftede modeller er bedre støjdæmpet, så jeg synes, at støjniveauet er fint. Jeg valgte Aygo, fordi det er en Toyota (godt brand, god service, god gensalgsværdi), og fordi det er den bil, af de små, der er mest plads på førersædet af (er 202 cm høj). Det ER en billig bil; husker man det, er den sq fantastisk.

• #15   21. feb 2011 Har kørt en del i 107eren. og jeg har sku aldrig kunne få den under 18 km/l.
    Den kører super godt af så lille en vogn.
    og der er utroligt meget ben plads ved fører sædet,
    Jeg er 195 høj (meget lange ben) og har mere plads i den end i de andre biler jeg har/haft.

Så jeg vil klart anbefale den.

• #16   21. feb 2011 Vil lige tilføje, at det er min Aygo nr. 2 - den første oplevede jeg ingen problemer med overhovedet.

• #17   21. feb 2011 Min kæreste har en Peugeot 107 fra 2008, den kører hun ca 17 i blandet kørsel med en del motorvej.

Service er alt for dyrt hos Peugeot... ca 3000 for et lille service.

Altså mht komfort er det jo ikke den bedste at køre i hvis man er i rimelig stand mht højde osv.. Dog har jeg 1.89 været en tur i Polen i den uden at skulle ud og gå og strække ryg eller noget.

Som nævnt tidligere, få den undervognsbeskyttet, rust i beslag til bagklap.

• #18   21. feb 2011 Ok, det lyder ikke til at være helt galt...Synd man ikke kan få den med aut.gear, det havde da været helt rigtigt.

Nogen der ved, hvorfor diesel motoren blev udfastet?

Kunne da ellers være en oplagt mulighed.

• #19   21. feb 2011 du kan sagtens få den med aut gear.
    ja den var for dyr i indkøb, gik det samme på literen som en benzin, kostede 3000 år ligt i grønejerafgift kontra 520 kr osv. smiley

• #20   21. feb 2011 Vi har den som nr. 2 bil og jeg er positivt overrasket.
    Vi kører primært kun små ture i den og her i vinteren går den 18,x km/l og i sommerperioden kørte den lige knap 20 km/l.
    Den bliver da sparket af til tider, men også kørt pænt.

Jeg har altid været skeptisk over for de biler - men skal man bruge det som A-B middel, er den helt fin.

Eneste minus er at serviceintervallet er 10.000 km!
    Det er en 2010 model - Peugeot 107.

• #21   21. feb 2011 det er en pispotte.. man får hvad man betaler for... dem jeg har kørt i, er noget skrammel, alt larmer/knirker, meget støj, både vind og motorstøj.. og så går de ikke over 14km/l... meget skuffet.... det køre vores gamle corolla, der er 20 år gammel, og mindre støj...

bare når du lukker døren i dem, prøv at lade den ene dør stå åben, og lukke den anden, det lyder som om, du lukker en container..!!

• #22   20. mar 2011 Brian, siger manden der ikke har ejet en bil nyere en `94 smiley

Kommentér på:
Aygo - C1 - 107

Annonce