913 visninger
|
Oprettet:
Spørgsmål ang. import (motorændring) {{forumTopicSubject}}
Såfremt man finder et køretøj i udlandet, der oprindeligt havde en type motor, men har får denne erstattet til en anden, og større motor, ydelsesmæssigt.
Hvad er agenda´en så, når denne skal indresgistreres, når den ved den ny ilagte motor overstiger de 20% som er legalt her i landet ??
apr 2003
Følgere: 30 Biler: 2 Emner: 3 Svar: 8.833
§ 17. Brugte køretøjer, der ikke tidligere har været registreret her i landet, og som
har været registreret i mindst tre måneder i udlandet, kan dog synes og tages i brug
uden godkendelseserklæring, hvis det pågældende køretøj er i nøje overensstemmelse
med en tidligere udstedt STANDARDTYPEGODKENDELSE, anmeldt EF-typegodkendelse
eller typegodkendelse. Det samme gælder for køretøjer, der tidligere har været
registreret efter de særlige regler om forsvarets eller redningsberedskabets køretøjer.
Synsvirksomheden afgør, om køretøjet er i nøje overensstemmelse med den af
fremstilleren medbragt godkendelse. Der skal være fuld overensstemmelse mellem
godkendelsen og køretøjet henholdsvis mellem godkendelsen og de tekniske oplysninger
på køretøjets udenlandske registreringsattest. Alene den på den udenlandske
registreringsattest angivne egenvægt eller køreklar vægt samt antal sidde-
/ståpladser må afvige fra de på godkendelsen angivne.
Alternativt kan der ved synet medbringes skriftlig bekræftelse fra indehaveren (fabrikanten
eller dennes repræsentant) af godkendelsen om, at det pågældende køretøj
(stelnummer) er omfattet af den angivne godkendelse.
apr 2003
Følgere: 30 Biler: 2 Emner: 3 Svar: 8.833
apr 2007
Følger: 9 Følgere: 7 Biler: 6 Emner: 21 Svar: 369
dec 2003
Følger: 88 Følgere: 83 Biler: 2 Emner: 1.337 Svar: 6.814
Så er der ingen ko på isen, da den er godkendt lige fra 1,8-4,0 (4,4) ;o)
Spørgsmål ang. import (motorændring)