{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
808 visninger | Oprettet:

Div. spørgsmål ang. import + tryk {{forumTopicSubject}}

Hej BG

Sidder sammen med en kollega, som gerne vil hente en E30 cabrio i tyskland. Han vil gerne gå og restaurere/ombygge den hen over vinteren. MEN, hvordan med toldsyn og afgiftsvurdering?

For skal man gøre det inden ombyg eller efter?

Ydermere går han også med en plan om at smide tryk på, men hvordan med godkendelse..?

Vh Dennis + Paul


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Div. spørgsmål ang. import + tryk
  • #2   2. aug 2011 Barney: De kigger måske ikke på standen af bilen længere når de vurdere den? Det er måske kun de hårde facts?

    Kan man overhovedet få godkendt sådan én med kompressor/turbo? Den skal ikke til Tyskland først og godkendes(noget TUV eller noget)?


  • #4   2. aug 2011 Så er det jo godt at jeg arbejder 100m fra en synshal:-)

    Okay, for det ville jo være ærgeligt at skulle slippe mere i afgift en højst nødvendigt...


  • #5   2. aug 2011 med de nuværende regler får han den aldrig godkendt med turbo. der er vidst nogle specielle regler for kompressortuning som går på at den kan godkendes hvis opsætningen IKKE har en wastegate.

  • #6   2. aug 2011 De nuværende regler er diskuteret MANGE gange.
    Jeg har sikkert ikke ret, men der er firmaer der specialiserer sig i at få fikset papirer osv på toubobiler (tunede)

    Du kan også selv gøre det, men det kræver at du kender en tysker der kan have bilen registreret i hans navn, han kan få den igennem TÛV (mener de skal godkende den med Merkblatt 751)

    Når den er TÛV synet i DE kan de ikke sige nej i DK.

    Når andre så siger at det var i gamnle dage det fungerede sådan, så er det nok fordi at man for få år siden kunne syne bilen i tyskland som Dansker - altså lidt en grå-zone.

    Jeg kender én i BMW klubben der har fået en e30 godkendt med en 4.0 V8 motor, så den er god nok.

    Carsten


  • #7   2. aug 2011 Søren: Okay, men er det også en tur til Tyskland og få det godkendt, eller kan det laves herhjemme tror du?

  • #8   2. aug 2011 Ret selv tastefej i mit indlæg herover ha ha...

  • #9   2. aug 2011 02power: Tak for svaret. Og det med at få en tysker til at overtage den og få den tüv godkendt i DE er intet problem, er nærmest omringet af de lorte tyskere:-)

    Kender du tilfældigvis nogle af de firmaer som gør sig i den slags..? Altså import af biler med tryk


  • #10   2. aug 2011 Nej man skal ikke til tyskland for at godkende kompressorkittet, hvis bare man holder sig inden for de regler skat har opsat, men hvordan de helt præcist lyder, bliver I nødt til at finde frem til på Skats hjemmeside, eller ved at ringe til dem. forbered jer med tålmodighed, og skepsis, for de har heller ikke selv styr på de regler, så vær efter dem, og sørg for at de tjekker det ordentligt.

  • #11   2. aug 2011 Dennis: Kender ikke firmaer i dk, har kun hørt rygter.
    I Norge er der et firma der laver disse "superbiler" lovlige, kan heller ikke huske navnet på dem (dårlig hukommelse, jeg er over 30)
    De har f.eks lavvet en BMW e36 compact med en v12 motor..

    I øvrigt bliver det nok DYRT hvis du ikke selv gør det, tror de tager sig godt betalt de firmer der har fundet fidusen.

    Prøv at ring til Skat, tag kampen op med dem. Snak evt med en synshal nær grænsen, de må vide lidt mere om de tyske forhold,


    Scarface : Enig, de aner ikke hvad de har gang i derinde


  • #12   2. aug 2011 Okay drenge, tak for hjælpen:-)

    Så må han jo tage fat i Skat og se hvad de siger...



Kommentér på:
Div. spørgsmål ang. import + tryk

Annonce