{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.917 visninger | Oprettet:

klargøring af bil til lakering {{forumTopicSubject}}

Hej bg

Jeg står og skal ha omlakeret min bil, (kun udvendige dele da de inderste er fine) jeg har så fået et tilbud om afslag i prisen imod jeg selv gør den klar, dvs spartel og stigning,

Men altså, har aldrig rigtig prøvet det før alene, så ville gerne høre om gode råd angående hvilke sandpapir jeg skal bruge, hvilken spartel, og også gerne hvilke metoder smiley

Derudover vil jeg gerne ha gjort noget ved mine baglygter, de er ikke så pæne i farven, og ku godt ønske dem lidt mørkere men stadig synsgodkendte, der findes ikke rigtig nogen alternativer til originale lygter desværre

På forhånd tak

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  klargøring af bil til lakering
  • #1   23. mar 2011 det bliver aldrig godt, en god autolakkere ville aldrig gå med til du selv skulle slibe ned . han ville ihvertfald bruge lige så lang tid efter, på at fin slibe smiley
    så tror ikke det kan svare sig.

• #2   23. mar 2011 Hvis du ikke har prøvet det før, og selv skal spartle.. Så bliver resultatet ikke særlig godt.

• #3   23. mar 2011 Hvis du ik har prøvet det før, så ved jeg sq ik. Men det bliver an på hvor meget afslag du fik. For det er jo ik bare lige, for det er jo spartel / slibe arbejdet der er med til resulstatet i den sidste ende.

• #4   23. mar 2011 alt slibe og partel arbejdet ville jeg overlade til autolakeren, han skal med garanti alligevel rette både her og der.
    det eneste du vet kan gøre er at afmontere div dele

• #5   23. mar 2011 det meste arbejde i en lakering er jo forarbejdet, dvs slibning og spartling, og mere slibning igen.. det skal man sgu lade fagfolk om - jeg ville endda nok vælge en anden maler hvis han foreslår at du selv kan gøre det, det viser da at han ikke er specielt bekymret omkring det endelige resultat.

• #6   23. mar 2011 jeg har prøvet det før, bare ikke alene, jeg har haft hjælpe de få gange det er prøvet før, der er tale om et ret stort afslag i prisen, men nu var det ikke et spørgsmål om jeg skulle gøre det eller ej

jeg spurgte til Hvordan, med hvad osv

• #7   23. mar 2011 Jamen hvordan? Ja jeg ved ikke hvor mange gange du har prøvet det før, men jeg brugte altså 3,5 år på at lære slibearbejde og spartelarbejde. Det bliver ALDRIG godt og man kan ikke bare kort forklare hvordan du klargører en bil til maling. Det svarer til jeg spurgte i et forum hvordan jeg selv svejsede et sæt stålfælge bredere, eller hvordan jeg lige selv skifter tandrem på min gamle Passat.

• #8   23. mar 2011 Hvis du har prøvet det før så bruger du da bare de ting du plejer? Ellers ring til dem der har hjulpet dig før:)

• #9   23. mar 2011 jeg har prøvet det et par gange mens jeg var udvekslings student i USA, vi havde noget der hed Autoshop i skolen, så jeg kan ikke bare lige ringe til dem.

så bare svar på hvilke materialer i ville bruge -.-

• #10   23. mar 2011 det er altså ikke penge at spare..!! kunne forstå, hvis du havde en ven, der var udlært automaler, og vidste hvordan... det er sku ikke maler arbejdet, der giver resultatet, det er grund/for arbejdet... altså affedtning/slib/spartle arbejde...

• #11   23. mar 2011 jeg siger det igen..... det var ikke et spørgsmål om jeg skulle gøre det på den måde eller ej -.- læs for en gangs skyld hvad der bliver skrevet :S

hvilke materialer, osv.

• #12   23. mar 2011 mange tak smiley

Kommentér på:
klargøring af bil til lakering

Annonce