{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  dieselbil!
  • #1   28. mar 2011 Det må man da godt.. Det kan bare ikke svare sig at have en diesel bil så

  • #2   28. mar 2011 Må du da godt ?

  • #3   28. mar 2011 må du godt men det er hårdere ved en diesel som en benzin

  • #4   28. mar 2011 Det er fordi den kan sode til har jeg hørt.

  • #5   28. mar 2011 Hvis du kun kører ture på 5km til og fra arbejde kan det ikke betale sig, og det kan være usundt for motoren. Men der sker jo intet ved at kører ned til købmanden en gang om ugen smiley

  • #6   28. mar 2011 Jeg kører også små ture i min engang imellem, så længe den bliver brændt ren ofte går det men det skal også være ofte

  • #7   28. mar 2011 okay, troede bare det ikke kunne betale sig at købe en diesel bil, da jeg tit køre korte ture smiley

  • #8   28. mar 2011 kan det heller ikke grøn ejerafgiften er også noget højere og det er prisen på bilen som regel også

  • #9   28. mar 2011 Myterne om dieselmotorer er mange, blandt andet at de ikke er velegnet til korte ture og ikke varmer bilen nok op om vinteren. Men myterne hører til i fortiden. Udviklingen inden for dieselmotorer de senere år har betydet, at de i dag er bygget til at blive brugt på samme måde som benzinmotorer.

    De nye dieselmotorer bliver ved hjælp af indbyggede oliefyr/elvarmer lige så hurtig varme som de benzindrevne, og de kan sagtens tåle korte ture med lave omdrejninger oplyser bilteknisk redaktør på FDM's blad, Motor, Søren W. Rasmussen.

    "Men en dieselbil skal en gang imellem en tur ud på motorvejen, så motoren kan arbejde og brænde urenheder af," forklarer han. Søren W. Rasmussen tilføjer, at dieselbiler har et bedre bundtræk, der giver større køreglæde, og så har de et lavere støjniveau end tilsvarende benzinmodeller.



  • #10   28. mar 2011 Hvor mange km kører du pr. år?

  • #11   28. mar 2011 jeg kører i min mors bil smiley
    så ved ik lige præcis..


  • #12   28. mar 2011 Nicki, du ved da vist ikke helt hvad du taler om, moderne motorer er extremt følsomme over for sod og korte ture, DPF og injektorer soder til og det er ganske bekosteligt at få repareret det. Vi har set eksompler på at insugningsmanifoldet næsten har været helt lukket af sod efter blot 140k km på en 1,9 vectra DTH, ældre motorer tager dog ikke særlig meget skade af det da de ikke er så følsomme.
    Sliddet på de interne komponenter er dog stadig stort da de er længe om at nå driftstemperatur.
    Og hvad Søren W Rasmussen mener er langt fra virkelighed, han sidder ikke på fabrikken og ser hvad problemer der er..


  • #13   28. mar 2011 hehe nicki det passer vist ikke det der ... diesel biler går hele tiden i stykker i danmark fordi folk ikke ved hvordan det skal behandles.

    Førhen var det bedre. En gammel Golf 2 1,6 diesel er sgu ligeglad om du køre korte eller lange ture den køre bare.


  • #15   28. mar 2011 Remember kids, diesel is the fuel of satan!

  • #16   29. mar 2011 Morten D Du må da ha haft en golf2 engang det har alle og der går jo næsten aldrig noget i stykker på dem. Idag går en diesel bil jo i stykker for et ondt ord.
    Jeg har aldrig hørt om en golf 2 der er sodet til


  • #17   29. mar 2011 snakkede med synsmanden sidst jeg var til den, og mange nyere biler har problemer med at overholde kravende til udstødningsmålingen(eller hvad man nu kalder den). Ifølge ham skyldes det: korte køreture, dårlig diesel i DK og meget højkomprimerede motorer. Min gamle Transit svinede mindre(uden filter) end de fleste nye dieseler med partikelfilter...

Kommentér på:
dieselbil!

Annonce