{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.272 visninger | Oprettet:

Dieselbil - korte distancer {{forumTopicSubject}}

Hej alle,

Jeg er ejer af en Ford med en 2,0 TDCI motor. Bilen er fra 2013 og har kørt ca. 150.000 km. Jeg har bemærket, at den nu regenererer betydeligt oftere end den gjorde tidligere.

Jeg kører primært i bilen til / fra arbejde - i alt ca. 50 km. hver dag (25 km. hver vej). Derudover lidt privat kørsel, men det bliver ikke til så meget, da jeg også har en anden bil. Jeg plejer at køre "frisk til" - så det er ikke udpræget morfarkørsel.

Har haft lidt snak med diverse folk i forskellige bilfora på nettet, herunder én som sagde, at man taget livet af en dieselbil ved ikke at køre mere / længere i den, fordi det hele soder til.

Jeg ved godt bilen har nogle år på bagen, men er det virkelig stadig sådan, at man med en "nyere" dieselbil skal op på betydeligt længere daglige distancer, for at det hele ikke "soder til"?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dieselbil - korte distancer
  • #1   5. jul Min bmw havde fået nøddeskalle afblæsning inden jeg købte den, konens mercedes får lidt additiv et par gange årligt 2.2cdi 2014 hun kør bykørsel hver dag, esbjerg nord/syd 183.000km i alt og ingen problemer.
    Billede før/efter nøddeskalle blæs..
    Mener de gav 4500,- for det


    Det soder vel fordi bilen skal æde sit eget lort


    profilbillede
  • #2   5. jul @anden_ - Der er godt nok stor forskel på de to billeder ! smiley smiley Ufatteligt at det kan sode sådan til

  • #3   5. jul Tror det har knap så meget med kørertur længde at gøre men mere emmisionskrav der har påduttet al muligt lort

  • Mr. Gsi
    Mr. Gsi Online Tilmeldt:
    nov 2005

    Følgere: 162 Biler: 5 Emner: 172 Svar: 12.004
    #4   6. jul Ja det har meget og sige at motor når og bliver ordentligt drifts varm

    På korte ture når den heller ikke at regenere helt færdig
    Også hober soden sig op i dpf


  • #5   7. jul @Mr. Gsi - Ja, jeg synes næsten altid, at min starter med at regenerere 1 minut før jeg er hjemme på min bopæl, fx når jeg kører hjem fra arbejde smiley

  • Bent B
    Bent B Tilmeldt:
    dec 2009

    Følger: 1 Følgere: 2 Svar: 86
    #6   7. jul Ja, jeg synes næsten altid, at min starter med at regenerere 1 minut før jeg er hjemme på min bopæl, fx når jeg kører hjem fra arbejde smiley..

    Det er vel lidt af løsningen på problemet; bliv ved med at køre , til den har regenereret færdig.
    Nogen der ved hvor lang tid det tager?
    Min regel er under 50km, tag benzinbilen.
    Jeg plejer i Dieselen, at køre et stykke tid med mindst 2100 omdrejninger, så den kan regenerere.


  • Mr. Gsi
    Mr. Gsi Online Tilmeldt:
    nov 2005

    Følgere: 162 Biler: 5 Emner: 172 Svar: 12.004
    #7   7. jul Hvis en diesel bil er begyndt regenerering
    Og man kan se, høre eller mærke set

    Så køre videre ind til den er færdig.

    Ellers stopper man dpf til over tid

    Engang imellem, kan man lave en tvangs regenerering, for og forlænge levetiden på filteret


  • #8   8. jul @Mr. Gsi - Tvangsgenerering, det er vel kun muligt med en tester? Jeg har en ELM327 med Forscan-software til min Ford, men jeg ved ikke, om den kan klare det?

  • Mr. Gsi
    Mr. Gsi Online Tilmeldt:
    nov 2005

    Følgere: 162 Biler: 5 Emner: 172 Svar: 12.004
    #9   8. jul Ja det skal en tester på


  • #10   9. jul En diesel bil har bedst af at blive kørt godt varm regelmæssigt. Min gamle Mercedes 220cdi fra 2008 har kun kørt langture og har 670.000km på bagen. Den har aldrig fået renset motor eller partikkelfilter eller lign. Kører stadig 14-16km/L.

  • #11   9. jul #10# den har sikkert os en anden euronorm

  • #12   9. jul Muligvis. Euronorm 5

  • #13   13. jul jeg har en diesel bil jeg ikke kører særligt tit i, men jeg tanker af og til Shell GTL som kan fås ved diverse havne. det er meget renere og renser dyser og den kører længere på literen.

  • #14   15. jul Til alle så husk nyere diesel- benzin biler har direkte indsprøjtning i cylinder,kontra ældre der blandes brændstof-luft i manifolden .
    Så diverse additiver i brændstoffet jaah holder dyserne rene og ikke andet .
    Så jeg køber altid pendler slæder med mange km på bagen og ligenu køre Kia ceed 1.6 crdi 311000 km aldrig stoppet dpf eller kokset til i motoren for kørt lange træk hver dag og olieskift hver 15000 og køre kun på cirkle k Miles diesel .
    Regenerere 1 gang hver måned cirka og det tager som regel 10 km tid med 2000 omdr .
    Meeen Jan 2025 Vw id4 pro performance ellert ,så slutter diesel livet smiley


Kommentér på:
Dieselbil - korte distancer

Annonce