{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.263 visninger | Oprettet:

Hvad kigger du på, når du kigger bil {{forumTopicSubject}}

Nu jeg alligevel sidder og venter til på mandag indtil min bil er klargjort til afhentning, da jeg "kun" ventet siden i fredags smiley

Så derfor kunne jeg godt lige tænke mig at vide, hvad folk tænker når de er ude og kigge på "ny" bil.

Kigger du efter en speciel størrelse? Hatchback, sedan, stationcar osv, og hvorfor, altså har du brug for pladsen, ser biler ofte mere sporty ud sådan eller lign.

Ser du efter forbrug, søger du en bil der køre langt på literen, eller ligeledes noget der bare bruger en masse benzin :)?

Er det andre folk tænker om dit køb vigtigt for dig, har du en bil du vil vise frem, eller skal den være funktionel, eller så billig som muligt eller noget helt tredje?

Hvad er din prisklasse du køber bil i? Fortæl gerne om der er tale om nypris på en bil, eller om du hellere køber brugt.

Og tilsidst, dit sidste køb? Hvorfor den bil? var det ikke lige det du kiggede efter da du først regnede med du skulle ud og købe bil?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad kigger du på, når du kigger bil
  • #1   3. maj 2011 Design, motor, driftsikkerhed.

Nu har jeg heldigvis hverken kone eller børn endnu, så der er mange muligheder.

• #2   3. maj 2011 Købte min E11'er pga. jeg ikke kunne beslutte mig for hvad bil jeg ville have, og dem jeg ville have kostede mere end hvad jeg havde..så købte den som en sikkerhed da de ALDRIG fejler noget..kører stadig i den da den ikke koster mig en krone i rep..men vil da godt have noget andet og komme ud af morfar skindet smiley

• #3   3. maj 2011 Den skal være af nyere dato og kunne sparke fra sig.. Det er sådan set det smiley

• #4   3. maj 2011 Kigger altid hvilket land den er lavet i....

• #5   3. maj 2011 Køreglæde, Kvalitet, Design...

Jeg er mest til coupë'er.. Men jeg os bare mig selv.. så skal hverken ha plads til barnevogn eller unger.. :o)

• #6   3. maj 2011 Kasper O, Haha smiley Men f.eks dig, du har ikke en hang til det bare SKAL være en VAG eller lign :)?

• #7   3. maj 2011 den skal IKKE være lag som og sidst jeg kikke sådan rigitg var det enlige bare efter en sedan men endte med en touring og den er je sku glad for selv om den er lige på grandsen til at være for lang som..

men om det er stor eller lille bil er lige meget for mig bare den har gode køre enskaber..

men kikker lidt igen efter noget andet i det jeg muligvis snart flytter til sverige... og der kikke jeg en del på bmw 330i men over vejer også en lille forhjultræker men nogen krafter..

• #8   3. maj 2011 Det skal bare være et toyota/lexus skilt på den, så ved man, det aldrig kan gå helt galt

• #9   3. maj 2011 Ikke nødvendigvis.. Men helst.. Som man nok også kan se.. hehe.. Jeg har jo kun gode erfaringer med det så hvorfor ikke blive ved dette smiley

• #10   3. maj 2011 Kigger på hvad der er af plads i den... Plads er meget vigtigt når man monterer større anlæg... Samt hvor nem den er at montere anlæg i...

(Jeg er dommer i db-drag go figure)

• #11   3. maj 2011 K-FINN, du mener ikke andre mærker har lavet guldklumper :)?

Kasper O; Lige nøjagtig, jeg tror de fleste der har købt indenfor VAG, mere eller mindre bliver en del af VAG familien smiley

• #12   3. maj 2011 Cody . - Det er vel en "arbejdsskade" så smiley - Hvorfor har du ingen biler herinde?

• #13   3. maj 2011 Anders C: Nej, intet andet mærke kan man tage orginale stumper(plejlstænger og stempler) og lave en litter effekt på 398hk/L smiley

• #14   3. maj 2011 pladsen er meget vigtig for os, da jeg er en velvoksen gut og vi kører mange km om året, det skal osse være en bil med meget komfort, hvilket mrk den er har som sådan ikke den store betydning, især hvis helheden i bilen falder i vores smag, den skal osse ha en motor af rimelig str set i forhold til bilens str. klart kigger vi osse på hvor økonomisk den, men det har slet ikke 1 prioritet, farven er heller ikke så vigtig. nåja så er det osse vigtigt for os at den må trække en campingvogn i passende str

• #15   3. maj 2011 K-FINN, Det vil jeg sgu gerne se smiley

• #16   3. maj 2011 http://www.youtube.com/watch?v=2qNBOLAnRF8

Det kan du se der, 1,6L toyota motor der laver 638hk, på de orginale stempler og plejlstænger..

• #17   3. maj 2011 Tja, jeg kan køre i hvad som helst, bare det er en VAG:), og går og laver en del gamle biler, for at sælge dem, og der er bare ikke noget der er nemmere at lave penge på end eksempelvist gamle polo'er. Selv kører jeg P.t. i en Polo hit fra 84, da man næppe kan blive billigere kørende, og så kigger folk helt enormt, når man kommer kørende i sin meget lave polo, med ekstremt små 13", og gule forlygter:) Har kørt transporter indtil for nyligt, men har ikke brug for pladsen mere.

• #18   3. maj 2011 bare det ikke er en VAG

• #19   3. maj 2011 Enig med Tomas smiley De lever efterhånden kun på mærket...

• #20   3. maj 2011 Jeg fik mondeoen af min far, da han aldrig brugte.

Men søger efter ny bil

skal gerne op på 15-19 km/l
    skal være god og stabil
    designet må godt være fin..
    gerne noget lignende audi A80 og det design
    ikke kørt alt for langt
    nysynet og rustfri kunne være rart.

holder mig til maks 40000

• #21   3. maj 2011 Jeppe S: Hvor får du mere bil og kvalitet for pengene, end eksempelvis den nye Superb?

• #22   3. maj 2011 Der skal sgu helst være en stjerne på ...

• #23   3. maj 2011 Har selv lige købt ny bil..

Det vi gik efter var noget med 4WD og benzin motor som også var behagelig at køre langt i

Udover det gik jeg mest efter en bil i god teknisk stand og knapt så pæn kosmetisk (Arbejder jævnligt med bilpleje og har adgang til værksted med div til det)
    under 200.000km gerne under 150.000

Fandt så en suzuki XL7 fra 2003 på grønne skilte (svare til gule) som er i god stand indvendig alle service overholdt med A/C og div i el
    Udvendig er den dog knapt så køn .. Lakken har en del ridser.. men ikke noget jeg ikke selv kan fixe
    Den er lokal kørt her i Hallingdal dvs den har ingen salt fået og er blevet undervogns behandlet hvert 3. år så bilen er 110% rustfri.. selv udstødningen som er den fra fabrikken er rustfri!!!

• #24   3. maj 2011 Tomas J: Hvis VAG lever på navnet, hvad gør Mercedes så ikke?, jo du får en lækker vogn, men til 3 gange prisen, og så er der rustgaranti, af den kedelige slags.

• #25   3. maj 2011 Tomas J Der er 2 mærker der har vist sig at holde til taxa kørsel hvilket jo ikke er helt blidt ved bilen.... ingen af de 2 har stjerne........

• #26   3. maj 2011 hvorfor kører største delen af vognmænd så i mercedes ? Find en vw med over 300k på tælleren så skal den ha skiftet motoren eller også er den intet værd.
    Volvo er slidstærkt som mercedes men det kører som traktorer. Jeg ville gerne ha byttet min mercedes med en V70 til jeg var ude og prøvekøre en, det virker bare ikke.
    Der er intet der kører som Mercedes

• #27   3. maj 2011 Anders C

har ingen bil herinde da den ikke rigtig er specielt værd at kigge på... og anlægget har jeg ikke brug for at folk skal kunne glo på herinde... Har ikke brug for at lave en "indkøbsliste" til tyven herinde...

• #28   3. maj 2011 Ét ord : FORD smiley

• #29   3. maj 2011 Tja, hellere skifte en motor, som at skifte hele karossen, har set 3-4 år gamle E klasser hvor bagskærmkanterne er helt væk. Og nej, de nye VW er ikke guld, men tag eksempelvist den gamle 1.9 TDI'er mange af dem har gået +1.000.000km

• #30   3. maj 2011 ville også siger der er ikke en motor som i en mercedes der holder men bilen holder bare ikke lige så længe en motor til 3 biler ville jeg mene..:P

• #31   3. maj 2011 Anders: Har du købt din bil hos Opel i Randers?

• #32   3. maj 2011 Tomas J Hvis det kan trøste dig så er vw heller ikke imellem de 2

Grunden til at der køre så mange mercere rundt som taxa er pga servicen de får.. går den istykker fredag aften så er den på gaden igen lørdag aften elllers betaler mercedes vognmanden X antal kr pr påbegyndt døgn bilen ikke er på gaden

vw har også OK service men ikke helt samme som MB

Volvo giver samme service som til alm. kunder .. dvs, de rør ikk bilen før om mandagen. De går dog sjældent i stykker bla V70 d5 er set med 500.000km på klokken som taxa

• #33   3. maj 2011 Ja ja de gamle w210 var rust bunker, sådan en har jeg også haft dog rustfri selvom døre og klapper ikke var skiftet. Men de er kommet videre og der er ikke de samme problemer i w211.

Og ja 1,9 tdi var noget der virkede, men mon ikke også vw har lært noget mht. PD så de nye CR er ok.
    men det er heller ikke kun motorer men også svinghjul, DSG kasser osv.
    Men igen det har de så nok også lært af.

• #34   3. maj 2011 Køreglæde, design, extra-udstyr (gadgets og mulighed for at personliggøre bilen).
    I starten kiggede jeg meget på en Audi A1 (1.4 tfsi), dog mente kæresten at vi skulle have en bil med 4 døre. Og så fandt vi den smukke Giulietta som opfyldte alle vores krav til en ny bil. Vi blev hurtigt enige om udstyrsmodel og extraudstyr, men farven var vi ret spillet omkring. Først skulle den være sort, så skulle den være hvid, så mørkegrå, og så til allersidst så vi den metalrøde i fuld solskin og vi var solgt smiley
    Ville gerne have haft 1750 TBI motoren også, men den var bare en del dyere, både i indkøb - men i den grad også i forbrug. Så MultiAir motoren er et perfekt kompromis. Iøvrigt skulle det være en benzinner, da diesel bare ikke fungere til en lille 'hot hatch'.

Desuden skulle det også være en bil som alle andre ikke havde smiley

• #35   3. maj 2011 Valgte min nye Kia Picanto fordi jeg elsker små tøsede plasticbiler, bygget af mænd med skæve øjne.

• #36   3. maj 2011 MK hahaha godt sagt ...

• #37   4. maj 2011 Jeg kigger personligt efter at det ikke er en peugeot, citroen, kia eller hyundai. Så generelt fransk og koreansk - de to ting hører kun hjemme i køkken og soveværelse smiley

• #38   4. maj 2011 eller en kold aften på stenbroen - u decide...

Kommentér på:
Hvad kigger du på, når du kigger bil

Annonce