2.774 visninger
|
Oprettet:
Skade på bil {{forumTopicSubject}}
Blev igår letter påkørt bagfra af en anden bil, hun påtog sig alt skyld med det samme, og vi udvekslede oplysninger....
Hvordan gør man nu for ikke at lave lort i noget som helst.. Hvem kontakter man først, og hvad gør man med hensyn til valg af værksted, har aldrig selv brugt en autourisret værksted...
Hilsen Kivskaar
jun 2007
Følger: 16 Følgere: 15 Biler: 6 Emner: 157 Svar: 1.045
Det er ikke nok at hun påtager sig skylden på stedet over for dig. Det er hende der skal indsende skadeanmeldelse og her kan hun lyve alt det hun vil hvis du ikke har vidner. I sidste ende, hvis der er tvivl om skyld og ingen vidner er det halv skade til hver.
apr 2006
Følger: 39 Følgere: 37 Biler: 1 Emner: 139 Svar: 1.660
Har prøvet det samme.
Den gamle dame tog 100% skylden ved stedet.
Indtil hun snakkede med hendes mand Vidner Vidner og vidner..
jun 2007
maj 2005
Følger: 8 Følgere: 6 Biler: 2 Emner: 27 Svar: 103
jun 2007
Man kan selvfølgelig håbe at hun er ærlig, men det kan være noget værre rod. Husk altid at få vidner en anden gang.
maj 2005
Følger: 8 Følgere: 6 Biler: 2 Emner: 27 Svar: 103
jun 2007
Den gang jeg fik hele skylden var kællingen sprit hamrende stiv og kørte ALT for stærk på en stille vej med 20 km/t i hastighedsbegrænsning. Hendes mand kom lynhurtigt til undsætning og hev 1 kasse øl ud af hendes bil inkl. alle de tomme flasker og dåser og kørte så igen. Jeg fik skylden.. sur røv.
jun 2007
Jeg havde ikke en chance for at reagere. Det sagde bare BANG i bagenden af min bil.. Jeg fattede hat, indtil jeg så hendes bil inde i hækken på den anden side af vejen.
Hendes hjulspor og skaderne på hendes bil bevidnede for høj hastighed osv. osv. men det får hun kun bøder sagde politimanden. Jeg fik stadig skylden for uheldet. Det er totalt hul i hovedet.
Konklusion. Vil du gerne have skadet din bil, så kører du ud til bilkas parkeringsplads og giver den gas indtil der er en der bakker ud foran dig. Voila! Ny bil til dig. 100% uden skyld da den anden part bakker.
maj 2009
Følger: 7 Følgere: 6 Biler: 1 Emner: 94 Svar: 2.034
Med en underskrift hvor han/hun tager skylden kan INGEN diskutere imod, heller ikke forsikringen.
sep 2004
Følger: 17 Følgere: 15 Biler: 2 Emner: 17 Svar: 8.488
Det samme gælder hvis der er en der kører op bag i en anden, om det så er dig der triller baglæns i et lyskryds, så længe du ikke er i bakgear, så er det den anden der får skylden, med den begrundelse at der ikke er holdt nok afstand.
Den er klar nok, og det er modparten der får skylden.
Erik K >> Du skal køre til det værksted du mener kan reparere skaden. Dette kan være det autoriserede værksted, eller det værksted du plejer at bruge, eller et værksted du har hørt godt om.
Men du skal sikre dig at bilen bliver takseret, så de kan få opgjort skaden, og så anmelder du det til din forsikring, med en beskrivelse om forløbet, og hvem der har kørt i dig hvornår. Derefter finder forsikringen ud af det.
Det ville være helt perfekt med uafhængige vidner, men det har du ikke, så det eneste du kan gøre er som beskrevet. Få bilen takseret, og meld det til din forsikring, med de oplysninger du har på modparten, samt selvfølgelig din side af hele sagen.
sep 2004
jun 2007
Kenneth C > Det har du ret i, men de er i deres gode ret til ikke at underskrive den på stedet og du kan ikke tvinge dem.
Har også været ude for en der forsøgte at løbe fra sin skyld på skadesrapporten selv om han havde påtaget sig skylden på stedet, her havde jeg heldigvis et helt aftryk af hans nummerplade i min kofanger, man kunne endda læse alle tal og det hele. Det var sku' lidt sjov. Så kan han fadme lære det. Der slap jeg heldigvis helt uden skyld, men første efter anden gang taksator havde været ude og aflæst nummerpladen i kofangeren. Han må sku' have haft et forklaringsproblem over for sin forsikring. hihi
jun 2007
sep 2004
MEN du bakker = det er din skyld.
Det samme: Du kører op bag i en anden = det er din skyld.
jan 2006
Følger: 12 Følgere: 46 Biler: 14 Emner: 143 Svar: 7.987
Skade på bil