{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skade på bil
  • #1   12. mar 2013 det vælger du selv:) men så skal du selv bygge bilen op igen

  • #2   12. mar 2013 og betale ny afgift..er bilen dømt totalt skadet så trækkes afgiften ud af den..

  • #3   12. mar 2013 Og hvis du bygger bilen op igen, skal der betales afgift/moms af den igen smiley
    Sådan var det ihvertfald dengang jeg undersøgte det.


  • #4   12. mar 2013 okay, jeg takker.

  • #5   12. mar 2013 kommer an på hvor meget skadet den er : ) min passat er lige blevet totaltskadet..

    men er den under 55% skadet så er den ikke totalskadet. er den mellem 55-65% så kan du vælge om den skal laves eller ej.
    men er den over 65% så SKAL taksator give dig en pris. og bilen er væk..

    min passat kostede 55.000 at lave. så det er jo langt over 65% så den var væk.
    jeg kunne ikke få den lavet ligemeget hvad. selvom jeg fik mere end 55.000 i erstatning så kunne jeg ikke vælge at sige den skulle laves og så sparede de os de resterende penge. men nej..
    og efter hvad han sagde så kunne den ikke købes af mig og opbygges.
    den kan kun købes af ophugger. cvr osv. MEN kom aldrig på vejene igen. ( kunne ikke indreg )

    så kommer helt an på hvor skadet bilen er?


  • #6   12. mar 2013 kom til at tænke på hvem der står med værkstedsregningen?

  • #7   12. mar 2013 Patrick L mener de procentsatser, udfra bilens vurderede handelsværdi, hvis du ikke lige fangede alle tallene. Men der gælder andre regler, hvis det er en erhvervsbil, på gule plader, så må den skades for 90% af handelsværdien. Og husk nu "bagatel grænsen", alle biler må repareres på 25.000.- uanset bilens handelsværdi (kun et spørgsmål, om, hvorvidt ejeren er komplet idiot) hehe

  • #8   12. mar 2013 Peter V

    Du mangler at komme med noget mere info til sagen, før du kan få et brugbart svar?


  • #9   12. mar 2013 martin kaas

    de går ikke ud fra handelsværdien. eller om an på hvordan du mener det.

    de går ud fra hvad bilen var værd 5 min inden uheldet skete.

    jeg kender kun til privatbil - da min egen var privat : )


  • #10   12. mar 2013 ja det er jeg godt klar over smiley sådan set også det jeg mente, der er jo ingen grund til, at vurdere hvad bilen er værd, når den står og er krøllet sammen, eller ligger på bunden af århus havn vel? Så ja de går ud fra bilens handelsværdi (For dem, nede på bagerste række, betyder det, som Patrick lige pointere, altså hvad bilen er værd, som den var inden skaden)

Kommentér på:
Skade på bil

Annonce