{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.334 visninger | Oprettet:

Christian J
Christian J
Tilmeldt:
2. aug 2007
Følger: 1 Emner: 20 Svar: 69

Hold jer fra MI Automobiler {{forumTopicSubject}}

Dette indlæg er henvendt til dem i ølstykke omegnen som overvejer at købe brugt bil, og har kigget på biler hos Mi Automobiler.

Da jeg for et års tid siden købte min Polo ved dem, søgte jeg rundt omkring på nettet, og fandt kun et enkelt forum indlæg på en anden side, som omtalte dem negativt, og tænkte derfor at det sikkert bare var en uheldig kunde. Det var det dog ikke.

Min historie er som følgende:
Jeg var ude og kigge på en ganske fin Polo 6N fra 99, som stod til 45000kr, og syntes den så fin nok ud da jeg var ude og kigge på den. Der var så nogle småskavanker ved den da jeg var ude og prøve den. Det ene elektriske rudehejs virkdede ikke, og så var fælgende ude af balance, troede jeg, og så lyste ABS lampen periodisk.
Jeg købte bilen som nysynet, og der stod i synsrapporten at anhænger stikket ikke virkede, og at det ene nummerplade lys ikke virkede, ellers gik den igennem uden anmærkninger.

Jeg aftalte med dem at de skulle lave de småting der nu var galt med bilen, før jeg fik den.

De ringede så et par dage efter købet, og sagde at nu var bilen klar. Jeg kommer så der ud og får at vide at der går et par dage før reservedelene til ruden kommer. og jeg køre glad hjem i min nye bil.

Da jeg skal køre på motorvej kan jeg så mærke at rettet ryster en del, altså var hjulene ikke blevet afbalanceret ordentligt, af hvad jeg trode. Så køre jeg et par dage mere, og så kommer ABS lampen så tilbage. Jeg ringer til dem og vi aftaler at de laver det når bilen skal have lavet det defekte rudehejs.

De får bilen tilbage og laver den, og jeg får den tilbage. Rettet ryster stadig, og nummerplade lyset virker stadig ikke.

Få uger efter går udstødningen i stykker, og jeg skifter den, sammen med nummerpladelyset, da udstødningen jo har det med at gå på gamle biler. Lidt senere går kontakten så til bremselyset som jeg så også skifter, da det var en mindre reparation.

Der går en uges tid, og vupti, så ryger rudehejset til det anden rude, og ABS lampen lyser igen, og jeg ringer til dem, og de tager bilen ind til rep, der går ca 14 dage før jeg igen ser min bil, da de venter på reservedele igen.

Da jeg så henter bilen, sætter jeg mig ind i den og køre ud over kantstenen, og idet jeg gør dette, tænder ABS lampen igen. Nårh, tænker jeg det kan da ikke passe, men køre hjem da jeg ikke kan undvære min bil i tiden efterfølgende.

Der går et par uger og så går selvsamme rudehejs i stykker som de havde skiftet ved købet, af bilen. så jeg aflevere bilen igen, og beder dem lave ABSen, samtidig, og der går ca 3 uger før jeg ser min bil igen, igen pga reservedels mangel.

Jeg får min bil tilbage og nu er vi så ved at have passeret de 6 måneders garanti periode, og ABSen lyser stadig. Jeg køre så over på et gørdetselv værksted hvor de sætter en computer på bilen, og 5 min senere får jeg at vide at det er sensoren i venstre baghjul der er død. Jeg køber en ny, og skifter den, og siden har der ikke været problemer.

Hvor MI har haft omkring 2 måneders værksteds tid til at finde fejlen, kunne jeg klare det hele på 2 timer, da den gamle sensor var svær at få ud.

Her til vinter, kommer jeg så ud for at min servopumpe står af, og den skifter jeg så selv, og den køre så som den skal nu.

Og nu er HELE gearkassen så stået af, og rudehejset er gået i stykker igen. Så der går lige 12000kr til en ombytter gearkasse, og jeg skal have besvær med at lave ruden igen.

Samlet har jeg brugt ca 24000kr på reservedele, på lige omkring 1 år.

De har aldrig haft problemer med at tage imod min bil, og har lavet det de nu har lavet under garantiperioden uden beregning som de nu skal, uden at klage.

Men sådan ca alt hvad de har lavet har jeg selv skulle lave om fordi fejlen er kommet tilbage. Og bilen står nu uden gearkasse, med hvad der viste sig at være skæve fælge, og et anhænger stilk der ikke virker, samt en rude der ikke kan køre op og ned.

Jeg fik oven i købte den gamle sælger sætning da jeg købte den "det er et ældre ægtepar der har haft bilen før" Ja tak, efterfølgeden har jeg så også fundet ud af at bilen er sænket et sted mellem 35-40mm, der var eftermonteret højttalere i hattehyllen, og helt nye Thansen vælge, som så er skæve, sikkert fordi de andre var for dyre til at sælge med bilen.

Og lige et link til den anden anmælder af Mi Automobiler:
http://www.bedoemmelse.dk/emner/mi-automobiler.html


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hold jer fra MI Automobiler
  • #1   21. maj 2011 HVem fanden giver også 45.000,- for en polo?

  • Christian J
    Christian J Tilmeldt:
    aug 2007

    Følger: 1 Emner: 20 Svar: 69
    #2   21. maj 2011 Det er en 16V, de kostede de på det tidspunkt.

  • #3   21. maj 2011 :-S

  • #4   21. maj 2011 At tingene går istykker igen, det kan forhandleren jo ikke gøre for. Men har du ikke fået en kvittering på hvad de har skiftet under garantien? For så kan du jo teoretisk set gå tilbage med fejlen.

    Gearkassen kan forhandleren ikke være ansvarlig for på nogen måde. Det kan også være at det rent faktisk var et ældre ægtepar der solgte den til ham ?

    Men alt i alt, så kan det ske med de fleste biler, det er uheldigt at tingene går i stykker, og de skal sørge for at det de lover er i orden. Men det gør dem nødvendigvis ikke til en dårlig forhandler. Det kan jo være en mandagsbil.

    Derudover så er gearkassen en svaghed på Polo 6N...


  • Christian J
    Christian J Tilmeldt:
    aug 2007

    Følger: 1 Emner: 20 Svar: 69
    #5   21. maj 2011 Det er rigtigt at forhandleren ikke kan være ansvarlig for alt ved bilen, og den så jo fin nok ud da jeg fik den.
    Og det er også derfor jeg selv har lavet ting på bilen, så som udstødningen, da det er noget ældre biler bare får problemer med.

    Det der bare ikke kan passe, er at jeg går samlet i 2 måneder og venter på reservedele, som kan fås fra dag til dag os andre forhandlere. Og at de påstår at de har lavet min ABS, selv om fejlen stadig er der, og at det de laver går i stykker inden for kort tid efter de har lavet det. Du sender jo heller ikke en bil til mekaniker, får at få den lavet, og køre i den i 2 måneder, hvor efter fejlen kommer tilbage, og så bare tænker, at det nok ikke er han skyld.

    Og så at han ikke har lavet de vi aftalte allerede før køb, så som ruder, ABS, fælge og anhængerstik, holder jo ikke.


  • #6   21. maj 2011 Jeg er enig i at han nok burde tage sig sammen, men vi kan jo ikke se om han har skiftet de tre andre abs-følere? smiley

    Men fred være med det... held og lykke med bilen fremover.


  • #7   21. maj 2011 Det jo en vw så hvad kan man forvente smiley

    Nej det er sur røv når sån noget sker,var det sket for mig så var jeg eksploderet allerede anden gang jeg var inde med den samme fejl.


  • #8   21. maj 2011 Og husk lige på at selv om de kun giver 6mdr. garanti, så skal de stadig ordne samtlige fejl på bilen indenfor det første år efter købet.. Og du skal slet ikke selv skifte udstødning osv. det er alt sammen forhandlerens problem..

    Kan så også kun advare KRAFTIGT mod bil pavilionen i brøndby.. http://www.bil-pavillonen.dk/


  • #9   21. maj 2011 surt surt men det har jeg overgået med bil gammel bil en ford sierra der havde jeg også 6 måneder garanti ud af de 6 havde jeg selv bilen i 1 halv månede sammenlagt og der efter opgav jeg bilen

  • #10   21. maj 2011 derfor jeg altid køber af privat, de ved som regel altid mere om bilens historie, og efter min erfaring er de fleste mere troværdige..
    garanti er ikke altid det papir værd det er skrevet på.


  • Marcus L
    Marcus L Tilmeldt:
    apr 2007

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 355
    #11   21. maj 2011 Jabbekot: Hvad er det for en regel? Den har jeg godt nok aldrig hørt om? 24 måneders reklamtionsret - altid. Ingen garantier medmindre forhandleren selv stiller en sådan. Inden for de første seks måneder, har forhandleren bevisbyrden for at evt. fejl ikke var der ved køb, derefter er den købers.

    /Marcus


  • #12   21. maj 2011 synes da stadig du skal køre der op, og få dem til at lave det stik... men omvendt er garantien udløbet... men utroligt med de dele.. det får man jo dag til dag, det rudehjes, skal de da også lave, der er jo ny garanti på

  • #13   21. maj 2011 LOL, endnu en der troede at bilforhandlere var ærlige mennesker. Elsker den slags indlæg...

  • Christian J
    Christian J Tilmeldt:
    aug 2007

    Følger: 1 Emner: 20 Svar: 69
    #14   21. maj 2011 Det troede jeg nu ikke, jeg håbede bare at det var en lidt mere sikker metode at købe brugt bil på, da man jo får de 6 måneders garanti på bilen, som man jo ikke får privat.
    Og det havde været mere sikkert, HVIS de ellers kunne finde ud af lave bilerne ordentligt.


Kommentér på:
Hold jer fra MI Automobiler

Annonce