skod sælger! {{forumTopicSubject}}
Hej.. Jeg er nyere bruger af bilgalleriet, og søgte nogle dele til min bil vi marked siden, her fandt jeg en sælger som lå inde med en manifold samt turbo, vi var flere bruger der skrev sammen med sælger, men uheldigvis var det så mig der købt delene.Inden handelen blev gennemført spurgte jeg sælger om det passede på min bil og undskyldte min uvidenhed på området, svaret var: det er lige sådan en bil det passer på! Vi fik forhandlet prisen på plads og jeg overførte 4500 kroner via netbank, sælger sendte delene med posten, som ankom nogle dage senere.
Da jeg så skulle bruge dem til bilen en uge senere og fik skildt min bil ad, viste det så sig at denne turbo slet ikke passede på min bil! og at manifolden og turboen ikke engang kunne montageres sammen.
Så sælgeren havde altså solgt mig noget som jeg overhovdet ikke kunne bruge, jeg kontaktede ham og fik svaret, det er jo ikke et bytte butik! og han ville ikke lade handelen gå tilbage eller lave en mellen beløb, så vi begge kunne komme videre, han havde altså bare taget røven på mig og var lige glad.
Jeg nævnte så overfor ham at hvis vi ikke kunne finde en fornuftig løsning måtte jeg jo lave et civil søgesmål, det var han også lige glad med! sikke en sælger og jeg går ud fra at det er ikke sådan bilgalleriet vil fremstå.
Jeg fatte ikke at denne person er bruger af siden og slet ikke med disse holdning overfor andre bil glade personer.
Denne sælger skulle have slette sin profil!
Med venlig Hilsen
En skuffet bruger..
okt 2010
Følger: 8 Følgere: 7 Emner: 53 Svar: 295
Men træls er det da
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 20 Biler: 3 Emner: 72 Svar: 5.735
jun 2006
Følger: 28 Følgere: 28 Biler: 3 Emner: 503 Svar: 4.480
nov 2007
Følger: 4 Følgere: 19 Emner: 3 Svar: 841
Det behøver jo ikke at have været i ond tro, han har måske regnet med de passede..
Men helt ærligt.. du kunne jo have gjort dit forarbejde godtnok.
Din motor, ha en motorkode.. den kan du aflæse.. så googler du A4 + motorkode + turbo.. bingo, så får du at vide hvilke modeller der passer på din. og hvis ikke turboen havde det nummer, var du ikke interesseret.,
Men check nu op om ikke turboen passer, at det er bare er manifold den er gal med.. for det er da til at komme over.
jun 2010
Følger: 110 Følgere: 108 Biler: 1 Emner: 198 Svar: 1.100
Du kan trygt stole på at bilgalleri.dk er fuc*ing ligeglad med dig (mig og os alle generelt) og din handel. Så længe deres penge ruller ind, så er alt okay.
Ps.: Det sgu en ussel måde og tage røven på folk på. Især én der lige er kommet ind på feltet og desuden erkender at "hey - jeg ved sgu ikke noget om det"..... Held og lykke med sagen.
maj 2006
Følger: 29 Følgere: 85 Biler: 9 Emner: 14 Svar: 17.262
Det mest ulækre ved det er, at sælger faktisk oprettede en tråd her på galleriet for en dag eller to siden, som jeg tilfældigvis så, hvor han ville høre, hvordan han stod i en retssag, hvis du sagsøgte ham.
Han har desværre slettet tråden igen, er jeg bange for. Det kunne ellers være fedt at have som bevismateriale, hvis du kører en sag mod ham - for i den tråd indrømmede han, at han udmærket var klar over, at det ikke passede sammen.
Der er ingen tvivl om, at hvis du har en kopi af den besked, hvori han skriver, at delene passer på din bil, så vil du stå godt i en retssag. Han har solgt det til dig på svigagtig manér.
Jeg synes, du skal overveje at få en advokat til at sende ham en skrivelse. Mange gange når sagerne slet ikke i retten, fordi folk bliver bange.
okt 2005
Følger: 13 Følgere: 14 Biler: 6 Emner: 162 Svar: 1.885
Spurgte så folkene i passat-gruppen om det var rigtigt, og det var det ikke.
Nogle folk er pisse ligeglade, bare de får solgt deres ting.
mar 2007
Følgere: 43 Biler: 8 Svar: 5.726
jun 2006
Følger: 28 Følgere: 28 Biler: 3 Emner: 503 Svar: 4.480
Du kan skrive en besked til ham at dette bliver sat i gang den kommende uge, så han var klar over det.
maj 2006
Det er bare til at brække sig over. Jeg kan godt forstå, han har slettet tråden igen, for det var det perfekte bevismateriale!
Vil sgu næsten sige, jeg med glæde tog med i retten som vidne. De skal bare slagtes, sådan nogle sælgere...
nov 2003
Følger: 16 Følgere: 16 Biler: 3 Emner: 125 Svar: 5.744
dec 2003
Følger: 7 Følgere: 12 Biler: 11 Emner: 92 Svar: 1.623
Hun ville så overføre penge og godtroende som jeg er sendte jeg så lygterne. Der kom så ingen penge og da jeg ringede til hende var det en af fremmed herkomst der tog den.
Nej nej mester, pengene er overført, hvilket de jo ikke var og aldrig er blevet.
Jeg fik så selv klaret at de baglygter senere ikke kunne bruges til noget, da det jo reelt er min ejendom kan jeg jo selv bestemme om de skal gå i stykker. Det gjorde de så! Hurra for selvtægt!
jul 2008
Følger: 33 Følgere: 31 Biler: 2 Emner: 57 Svar: 1.210
man kunne jo bare få sine venner til at stemme og på den måde få god omtale, selv om man kun er ude på at snyde folk.
maj 2006
Det er så ikke helt rigtigt, hvad du skriver. Det var ikke din ejendom, da I havde indgået aftale om handel. Det gør det til købers ejendom. Det har som sådan intet at sige, om de er betalt eller ej
(personligt ville jeg dog vælge at kigge den anden vej, mens du gjorde det, hvis jeg var politimand!)
dec 2003
Det og så CPR validering som på DBA.dk. På bilgalleri bliver der købt og solgt rigtig meget, men BG gør INTET for at beskytte brugerne mod fusk og bedrageri
dec 2003
maj 2006
Du ville kunne inddrive dem gennem fogedretten. Det er den eneste lovlige måde at gøre det på.
Som sagt er det ikke nødvendigvis ensbetydende med, at man synes, det er moralsk rigtigt, at systemet er sådan skruet sammen.
dec 2003
maj 2006
sep 2006
Følger: 47 Følgere: 44 Biler: 3 Emner: 26 Svar: 127
maj 2009
Følger: 7 Følgere: 6 Biler: 1 Emner: 94 Svar: 2.034
okt 2010
Følger: 6 Følgere: 6 Biler: 1 Emner: 43 Svar: 526
Derfor: få altid skrevet ALT ned når der købes privat,, Man står altså "lidt" stærkere!! Held og lykke med spasseren!
jan 2009
Følger: 6 Følgere: 5 Biler: 5 Emner: 11 Svar: 85
maj 2009
Følger: 7 Følgere: 6 Biler: 1 Emner: 94 Svar: 2.034
maj 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 1
men et lille hink, købe aldrig noget af bruger - 206 CC WIDE -
MVH Simon
maj 2006
skod sælger!