{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.398 visninger | Oprettet:

Golf 4 GTI 150hk ombygning fra 5 til 6 trins gear {{forumTopicSubject}}

Hey!

Har fået fat i en 6 trins gearkasse fra en Leon 180hk benziner. Har hørt mange tale om ombygning på golfer med AGU motor til og fra 5 trins gearkasse til 6 trins.
Nogen der aner en kæft om hvilke gearkasse koder der passer på?

Den gearkasse min golf er født med hedder DTK.

Den gearkasse fra leon'en hedder ERR.

Har også fået svinghjul, kobling og trykfod samt starter og trækaksler med fra leon'en.

Håber der en der ude som ved lidt eller har prøvet samme stil.

Tak


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Golf 4 GTI 150hk ombygning fra 5 til 6 trins gear
  • #1   10. jun 2011 Det burde være plug and play.. Bare du lige også har skiftekulissen =)

  • #2   10. jun 2011 Tænker du på gearskiftehuset på gearkassen?

  • #4   10. jun 2011 Har ikke hørt nogen steder omkring det med at navet ikke passer til trækakslerne. Kun at man skal skifte trækakslerne. Kan godt se at trækakslerne er kraftigere bygget end på min egen.
    Man skal nok ud i at skifte forhjulslejer ud også hvis man skal til at skifte nav. Men det småting smiley


  • #6   10. jun 2011 Ja selvfølgelig smiley Stumperne ligger bare oppe på arbejdet så lidt svært at dobbelttjekke hehe.

    Ville bare være lidt på forkant med tingene. Gider ikke stå med skidtet i hænderne og så ikke kunne kører derfra efter montering smiley

    Nogen snakker om at skiftet gearkabler?? Er der forskel i længden? Og hvis ja kan det da ikke være ret meget. Har nemlig fået endestykkerne med fra leon'en da skiftehuset på kassen er anderledes end på 5 trins kassen.



  • #7   10. jun 2011 Selve gearskifte kulissen skal vist være fra en 6-trins også.. For i din nu er der jo ik sådan du kan "sætte" den i 6. gear jo. .Så det skal nok skiftes.

  • #8   10. jun 2011 Den må du lige forklare for mig?

    Hvis jeg afmontere mine gearskiftekabler fra gearkassen kan jeg da sagtens rykke gearvælgeren i kabinen hen til hvor der ville ha været et 6 gear?


  • #9   17. jan 2015 Fik du det til at virke? smiley

Kommentér på:
Golf 4 GTI 150hk ombygning fra 5 til 6 trins gear

Annonce