{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.259 visninger | Oprettet:

Toppakning Opel vectra??? {{forumTopicSubject}}

håber nogle kan hjælpe, og gerne hurtigt..
har købt ny bil for 1 uge siden,
skal siges den er synet for 3 uger siden
men..
min generator stod af den anden dag, så fik den skiftet, og fik bilen tilbage idag, og igår var der rigeligt med vand på bilen(halv fuld) men så idag, efter bilen er blevet hentet og vi kører hjem, ca 30 kørsel, og da vi så skal bruge bilen senere sker det..

bilen starter fint, får bakket ud, og i første gear og kører lidt frem, men da jeg skal til at svinge ud på vejen, begynder den at ryge lidt fra motor rummet, og 5 sek efter en kæmpe røg sky fra bilen, og går ud, prøver at starte igen, men kan ikke, der kommer bare en røg skt mere, så jeg parkere bilen og åbner hjelmen, og ser der intet vand er på?? OG ER SIKKER PÅ DEN VAR HALV FULD IGÅR..


hvad skyldes dette?? ny toppakning?? HJÆLP HURTIGT


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Toppakning Opel vectra???
  • #1   16. jun 2011 måske en rævnet slange eller køler. men prøv da og held vand på den, og se om du ikke kan se om det løber ud nogen steder

  • #2   16. jun 2011 det kan jeg da lige få prøvet i morgen.. men hva sker der når den inte vand har fået? for den vil ikke starte? hvad skal muligvis laves?

  • #3   16. jun 2011 uden vand så går koger den og så går toppakning. men du siger at der kom masser af røg så det tyder jo på at vandet er løbet hurtigt ud. det med at den ikke vil starte er jeg ikke sikker på, men hvis den har smidt vandet i motor rummet, så kan det være pga at der er kommet vand i noget af el systemet. så prøv at hæld vand på den idag, og så se om den ikke starter. så du kan se hvor vandet løber ud


  • #4   16. jun 2011 der kom ikke meget røg ud af motot rummet, det var ud af udstødningen der kom MEGET røg

  • #5   16. jun 2011 føj ja det lyder lidt som en ny toppakning så.

  • #6   16. jun 2011 ja, tror du ikke? det er nok oss derfor alt vandet er brugt?

  • #7   16. jun 2011 jo de plejer jo at drikke vandet når toppen går. men det ser du når du tager olien ud så er der sikkert vand i den.

  • #8   16. jun 2011 okay, hvis der er vand i olien, er det så toppakningen?

  • #9   16. jun 2011 ja man plejer at kunne se vand i olien hvis den er gået.

  • #10   16. jun 2011 og det passer også godt med at den ryger så meget, fordi at der er kommet vand ind i et cyllinder.

  • #11   16. jun 2011 Hvis man har mistanke om at toppakningen er gået, så er der nogle symptomer som er meget gængse Som udgangspunkt bruger motoren vand, dette fordi der typisk er passage mellem et vandkammer i blokken og ind til en eller to cylindre, hvis dette er tilfældet, oplever man ofte at motoren kun går på 3 cylindre når man skal starte ved kold.
    Dette sker fordi der render vand ind i den cylinder hvor utætheden er, når motoren er varm opstår der overtryk i kølesystemet, når motoren stoppes presses kølevandet fortsat ind i en af cylindrene og derved skal motoren gerne køre lidt for at pumpe al vandet ud før end den ka tænde på denne cylinder efter start.

    Hvid røg fra udstødningen i kombination med vandforbrug er et typisk tegn,
    Nogle gange vil man også kunne se luftbobler i køleren når man fjerner kølerdækslet og starter motoren, det kan være luft der bare skal ud, men bliver det ved, så er det sandsynligvis en toppakning idet en cylinder kan pumpe kompressionsluft ud i kølesystemet pga. utætheden mellem cylinder og vandkammer ved topstykket.


  • #12   16. jun 2011 Du har ALTID reklamationsret på dit køb, uanset hvordan den er købt.

    At bilen smider toppakningen efter blot en uge, skal naturligvis dækkes af sælger.

    Har du købt bilen privat, kan det være lidt problematisk, men handel mellem private er også dækket af reklamations retten - men at inddrive beløbet kan være lidt problematisk.

    Er den købt via en forhandler, ja så er problemet meget mindre, for så skal det blot dækkes.

    http://www.fdm.dk/bilkoeb-salg/koeb-af-brugte-biler-hos-bilforhandler


  • #13   16. jun 2011 hvor ny er denne nye bil, og hvordan er den købt? ved en forhandler eller privat?

  • #14   16. jun 2011 mange tak for jeres svar..
    og mange tak til dig B.......E

    tror også selv det er toppakning..

    bilen er en opel vectra a fra 93, synet d 25-5-2011, og bilen er købt privat, af min far, som, også godt vil lave det igen, men bilen kan ikke køre og der er et stykke hjem til ham. så håbede på jeg selv kunne fixe det.


  • #15   16. jun 2011 Ja det er vist noget begrænset hvad der er af garanti på den bil endnu.....

  • #16   16. jun 2011 ja, det vil jeg nemlig også mene, da det ikke er en af de nyere biler..

  • #17   16. jun 2011 var lige ude og hælde vand på, det bliver i køleren og beholderen, så intet utæt lige der ihvertfald, lagde dog mærke til der var lidt snavs i vandbeholderen, er det normalt?

  • #18   16. jun 2011 den tog ca i mod 1.2l før den havde så meget vand på som før skrevet i overteksten

Kommentér på:
Toppakning Opel vectra???

Annonce