{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
879 visninger | Oprettet:

Patrick A
Patrick A
Tilmeldt:
15. apr 2011
Emner: 10 Svar: 23

Mr2 turbo {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen. Jeg har brug for lidt hjælp, jeg er lidt forelsket i en mr2 sw20 dem fra 90-99 mener nok det er deromkring. Og jeg ved lidt info om den normale gti 157hk, men jeg kan ikke info om turbomodellen 225hk ? Altså 0-100 og Topfart, om det er en god bil uden for mange problemer. Håber i kan hjælpe mig. Mvh Patrick.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mr2 turbo
  • #1   22. jun 2011 bilmodel.dk

  • #2   22. jun 2011 Jacob, du finder ikke info om turbo modellen på bilmodel.dk

    for bilen er aldrig blevet solgt i europa smiley

    Du kan udelukkende få den som importeret fra enten usa eller japan.

    Har et par links til dig patrick:

    og forresten, turbo modellen hedder sw22 smiley

    http://www.btinternet.com/~netsurf/mr2t/mr2tfaq.html
    http://www.mr2turbo.info/practical.html


    Der står lidt om den smiley

    Vær opmærksom på at der er forskel på US modellen og den japanske, (de svinger fra 203 til 225 heste)




  • #3   22. jun 2011 Turbomodellen fra japan hedder SW20 det er kun US modellen der hedder SW22.

    Vogt dig for "falske" modeller, altså eftermonteret, det er ikke sikkert at der er betalt afgift og det er slet ikke sikkert at det kan synes..

    Alle turbomodeller fra 90-94 har ca. 200HK, de 225hk holder desværre ikke når den kører på dansk brændstof..
    Efter 1994 får den 245hk.

    0-100 er ca. 6 sek.

    Bilen er den temmelig solid bil, det der er ved at være et problem er rust.. mest ved forrude og bagskærme.

    Der er lidt design forskel på modellerne fra 90-94, 94-98 og 98-2001
    Herunder anden underlæbe, baglygter og hækvinge (primært)


  • #4   22. jun 2011 "For Japanese specification cars output on 98 or 100 RON fuel is- 1989-94 : 225 ps (~220bhp), 1994-on: 245 ps (~241bhp). "

    220 bhp smiley men kun når de kører på oktan 98 eller højere

    mht at det kun er usa modellen kan jeg ikke kommentere på, for er ikke sikker smiley

    0-100 ligger på 5,9 for den med 220 bhp mener jeg.




  • #5   22. jun 2011
    Jeps og med 1 bars ladetryk og en god sund motor har du 250hk på 90-94 modellen og 280hk på 94-98 modellen, uden at du skal lave noget om.

    Skal det være en venstre-styret, så findes den kun som 91-92 model og kun med 200hk, men så får du A/C, ABS, Airbag og Servo


  • #6   22. jun 2011 Det lækkert nok at have A/C, abs, airbag og servo smiley Har jeg også i min fra 90, men den er så selvfølgelig højrestyret

  • #7   22. jun 2011 ups, ,ser ud til jeg deeplinkede tidligere, her er hovedesiden: http://www.mr2turbo.info/

    der er et nogle undermenuer med rimlig god info smiley


  • Patrick A
    Patrick A Tilmeldt:
    apr 2011

    Emner: 10 Svar: 23
    #8   22. jun 2011 Okay havde ikke forventet så hurtig respons men jeg kan se at det ikke bare er mig der er dum men det er lidt indviklet og ikke bare lige til. I al fald ikke for mig da jeg kun er 18 og lidt ny til det hele men har stor interesse i det. Men mange tak for det det fik jeg jo en del ud af smiley og ca. 6 sek. det er vidst hurtigt nok til mig når jeg til den tid måske gøre den til en mulig bil istedet for drøm smiley men nu jeg altså allerede lidt forvirret igen, hvis man skal have turbomodellen som venstrestyret findes de kun 91-92 ? og jeg mener nærmest kun at jeg har set 225hk uanset årgang 90-94 men det er måske en fejl folk skriver udvidende om det? :S Og også tak for linksne men det er en smule uoverskueligt :). Og kan man virkelig mærke den er hurtig og stoprtig altså lækker at køre i eller er det bare en "tøv" hurtig trækken? på forhånd tak.

  • #9   22. jun 2011 Det sidste forstod jeg ikke?

    Men der er meget forvirring omkring det med hk i årgang 90-94, men fakta er at motoren i US og Japan modellen er den samme, der er bare 3 katalysatorere på den fra US og det gør at den ikke helt yder det samme som den fra Japan, så årgangen fra 90-94 har mellem 200 og 220hk, men reelt mærker du ikke forskel.

    Og jo, skal du have en venstrestyret, så er det kun årgang 91-92 der findes og den er fra US.

    En anden ting.. tjek lige forsikringen smiley


  • #10   22. jun 2011 Den er ikke helt billig hehe smiley

    mht at køre dem, så synes jeg virkelig det er en drøm at køre i.. Den sparker virkelig godt smiley føles alt for fedt når turboen slår til smiley - Og gir virkelig opmærksomhed, i sær når det er en højrestyret smiley


  • #11   22. jun 2011 Jeg savner også min.. det eneste jeg godt kunne tænke mig var at den var 6 cyl, bare for lydens skyld smiley

    Jeg gav5200 helårlig med kasko da jeg var 25 for min US Turbo


  • #12   22. jun 2011 Morten R
    Prøv lige at tjekke dit stelnummer, står der SW22 på det?
    I så fald, så tager jeg fejl, jeg mener nemlig kun at det er US modellen der hedder SW22 og Japan hedder SW20 uanset om det er med eller uden turbo?


  • Patrick A
    Patrick A Tilmeldt:
    apr 2011

    Emner: 10 Svar: 23
    #13   23. jun 2011 Okay super, mange tak for hjælpen det var herligt at vide lidt mere om den skønne racer smiley Det lød vist også somom i selv fik lidt info igennem hinanden det jo herligt. Og ja det med forsikringen må man jo bide i sig hvis man vil have den man vil have.

Kommentér på:
Mr2 turbo

Annonce