Vinter tjek og andre tjek? {{forumTopicSubject}}
Hejsa.
Mange sender deres bil til mekanikenren når vinteren står for døren, for deres bil skal være vinter klar.
Men jeg er ikke så stor tilhænger af de dyre mekaniker regninger, med mindre at det er nødvendig at bilen skal til mekaniker.
Og jeg er sikkert ikke den eneste der ikke lige synes mekanikeren skal have en vintergave:-)
Så jeg vil gerne selv gøre min bil vinterklar, om muligt!!
Så var det at jeg kom til at tænke på alle jer herinde, I er jo nok de nærmeste at spørge, når det drejer sig om biler.
Men for ikke at I alle sammen skal falde i søvn så vl jeg nu komme til mine spørgsmål.....:-)
Hvad skal man huske at tjekke/skifte på bilen, for at gøre den vinterklar???
Eller hvad tjekker I på jeres biler?
Ved selvfølgelig godt at det er individuel fra bil til bil hvad der skal tjekkes og ordnes, men det kunne være rart at få en list man lige kunne tjekke efter og så den vej rundt få sin egen rutine.:-)
Og når jeg nu alligevel er i gang med at pumpe jer for oplysninger, hvorfor så ikke lige spørge om derer andre tjek eller vedligeholdelser I laver på jeres biler som jeg også lige kunne lure af, for vil da også gerne have min lille riskoger (joke, den køre sku fint) til at spinde som en mis...
Håber der er nogen af jer der har lust til lige at bruge et par minutter på at komme med jeres erfaringer.
Hilsen Chris Kejlstrup
jun 2004
Følger: 42 Følgere: 54 Biler: 6 Emner: 128 Svar: 8.312
- Påfyld sprinklervæske
- Evt. tjeck at du har startkabler, ekstra strøm eller lign. ved hånden
- evt. læg slæbetov og lille skovl i bilen hvis du skulle sidde fast.
- Smør låse med grafit låsespray
aug 2005
Følger: 42 Følgere: 44 Biler: 3 Emner: 43 Svar: 2.691
Har den vist de første tegn på være ved at dræne dit batteri når du starter og det er koldt.. Så køb et nyt med det samme.. ikk noget mere træls når det er fladt efter 2 min. Selv et nyt fra bilka kan være bedre end et gammelt batteri
jul 2003
Følger: 113 Følgere: 141 Biler: 3 Emner: 99 Svar: 11.339
feb 2005
Følger: 11 Følgere: 5 Biler: 3 Emner: 111 Svar: 2.330
Og så har der været lidt bøvl hvilket har resulteret i nye tændkabler, fordelerdæksel, rotor, batteri og tændspole.
OG SÅ VISER DET SIG AT DET ER EN FLANCE MELLEM KARBURATOR OG MANIFOLD DER ER SMADRET....
Nå - håber den kommer til at køre noget bedre i hvert fald - har jeg ligesom brug får når de ting lige er skiftet...
maj 2004
Følger: 3 Følgere: 2 Biler: 2 Emner: 33 Svar: 39
Jeg vil lige sætte mig og lave en opsumering på de I har skrevet
Er der andre ting I holder øje med i løbet at året med jeres biler?
For så kan jeg jo lige så godt tage det med nåh jeg er i gang.
Vinter tjek og andre tjek?