{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.444 visninger | Oprettet:

Ridse i lakken {{forumTopicSubject}}

Hej BG.

Står i den kedelige situation at vores nabo som er en gammel syg mand , men som vi intet forhold har til udover at vi i de 9 år vi har været naboer har sagt "hej" når vi så hinanden .

Idag vælger han så at vælte på sin cykel og ned i min bil så der kom en dyb rids i lakken på små 10 - 15 cm !!

Min datter så det ske og han gik så ind til sig selv , måske ved han ikke det var vores bil , men jeg vælger så at banke på og sige at han har ridset bilen , til hvilket han svarer at det ved han og at han vedkender sig det , så ingen problemer dér smiley

MEN hvad gør jeg nu , skal jeg få udbedret ridsen på hans regning eller er det forkert af mig ?

Det er min gamle Suzuki Swift årg 1997 det er sket på ..

Tak ofr jeres svar og beklager den lange historie ...

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ridse i lakken
  • #1   28. jun 2011 det er bare hoste op smiley

• #2   28. jun 2011 ta et smut til en auto lakør og hør hva han ska ha for at lappe den ridse der... smiley

der er jo ''blåt'' spørgsmål om en lak stift og en god polering... smiley

• #3   28. jun 2011 Drop forsikringen og lav da en aftale med ham. Ved godt det ikke er fedt, men bilen er jo ikke blevet meget mindre værd...

• #4   28. jun 2011 så ridsen er 15 cm. dyb..?

• #5   28. jun 2011 Ja Hyber69 , det var også min tanke ...

Madsen # , Lakstift og polering mener du at det skal jeg bare selv ordne eller en autolakere ?

• #6   28. jun 2011 Nej Peter H , tror jeg mener 10 - 15 cm LANG smiley

• #7   28. jun 2011 Bare få det lavet, er ikke så dyrt når det bare er en spotlakering selfølgelig på hans regning medmindre du synes du vil smide lidt til også (hvilket jeg ikke synes). Det var et uheld men det skal jo laves ellers begynder ridsen at ruste hvis altså det er inde under grunderen. Det skal slibes ned og grundes ordentligt igen så hen til en vognmaler og hør prisen det er vel en 2000 kroneseddel højest.

• #9   28. jun 2011 Hvor dyb er ridsen? Er den gået igennem lakken? Eller hvad snakker vi om? En lakstift er ganske fin, men det efterlader også spor hvis den ikke påføres professionelt og gerne vådslibes/poleres efterfølgende.

Du kan jo altså få mange produkter som er designet specifikt til det. Jeg er sikker på vores konkurrenter også har, mens vores kraftigste - til netop dybe ridser (som dog ikke er gået igennem lakken) hedder Meguiar´s ScratchX 2.0 til 129 kroner + eventuel fragt.

Du kan eventuelt søge lidt på Youtube, men se fx her: http://www.youtube.com/watch?v=MiVMXUbUi80

Giver vist en meget god indikation af hvad man kan forvente. smiley

Men det afhænger af ridsen - den vil med garanti kunne gøre det bedre (mindre synligt), men ikke sikkert at den kan fjerne det.

• #10   28. jun 2011 Lars S , Den er hvad jeg vil kalde dyb , den er gået gennem lakken og den mærkes ret tydeligt med en negl ...

Da jeg kom ud og så ridsen , så fjernede jeg skræller fra lakken så når du har skrællet et æble ... forstår i hvad jeg mener ?

• #11   28. jun 2011 Så kan du ikke bruge mit råd smiley

• #12   28. jun 2011 Nej det var jeg også bange for at jeg ikke kunne ...

Men jeg ved at den ridse vil genere mit øje hver gang jeg ser på bilen , så jeg må finde ud af hvad det koster at lave den hos en Autolakere .

Så hvis der er nogen herinde der er i nærheden af Rødovre / København som vil give mig et bud på hvad det vil koste , og evt efterfølgende lave det for mig , så vil det være rigtigt fint .

Eller hvis i kan anbefale mig et sted , så hører jeg også gerne fra jer ..

• Erik N
    Erik N Tilmeldt:
    jun 2009

Følger: 1 Svar: 5
    #13   10. sep 2011 Prøv med en lakstift,det kan godt blive pænt, det er surt med en ridse. men i er jo naber.????.

Kommentér på:
Ridse i lakken

Annonce