Ang. garanti på monteret dele ved auto partner? {{forumTopicSubject}}
Hej har lige købt mig en brugt bil af en privat og den havde for 1000 km siden fået lavet stort service ved en Auto partner med ny turbo tandrem ovs. jeg kører så den anden dag og lige pludselig går den i stå og kan ik starte.. for den transporteret med falck til autoriseret værksted og dommen er så der at den nye tandrem der er monteret ik er spændt og er løs så den er sprunget en tand og kan så ik starte de har kontaktet mig med dette og ikke brugt tid på at skille motor mere ad for at se hvor meget der er gået i stykker da det bare koster mig penge
min bil er en seat altea 2.0 140 hk
jeg har købt bilen privat og han har fået det lavet ved denne autopartner (som også er hans kammerat) det er skrevet i servicebogen at det er lavet og der er stempel i den også
så kommer mit spørgsmål om jeg har kræv på de skal betale for det da den jo ik engang har kørt 2000 km med det og de har jo stemplet i bogen med deres stempel selvom hans ven har betalt uden regning
på forhånd mange tak
okt 2003
Følger: 13 Følgere: 12 Biler: 6 Emner: 12 Svar: 62
mar 2007
Følger: 7 Følgere: 6 Biler: 3 Emner: 26 Svar: 146
hvis det er lavet sort er der da ingen garanti om der er stempel
eller ej
for at kunne få noget på garanti så du nok fremvise en faktura af
det du har skiftet
så hvis du går til FDM eller forbrugerstyrelsen så griner de da bare af dig
garanti på sort arbejde COME ON.
mar 2006
Følger: 5 Følgere: 4 Biler: 1 Emner: 68 Svar: 1.080
er jo som sagt ham jeg har købt den af der har betalt sort for jeg at vide efter følgene da jeg kontakter ham , og så er det misbrug af firma stempel vel ?
sep 2006
Følger: 49 Følgere: 56 Biler: 1 Emner: 71 Svar: 4.060
nov 2004
Følger: 1 Følgere: 2 Emner: 90 Svar: 1.635
mar 2006
ja det jo nemlig det det er , jeg skal jo heller ik rede gøre for han betaler sort , men ja ellers er det fdm, ved de har kvalitest kontrol ved værkstedet så mon ik de finder det underligt
xxx X
ja det håber jeg også han har , ved nu ik om man kan kalde skaden stor men er ny top og måske plejestænger snakkede min mekaniker på værkstedet om var hvertfald ret dyrt hvis man skulle ha det lavet idet den havde sprunget en tand over eller hvad han snakkede om
feb 2008
Følger: 30 Følgere: 29 Emner: 20 Svar: 251
mar 2006
nej okay det mente de dog på det autoiseret værksted dog fordi det var en 2.0 tdi 16 v og det plejede de men aner intet om det og håber da heller ik den har gjort det , men stadig skal de vel rode med den og finde ud af det håber jeg
mar 2006
ja okay det må jo så være hans problem at gå videre med det hvis der er en fejl på produktet , men han burde vide hvad han laver når man har et autoværksted men vi kan alle fejle og er også aceptabel bare man så tager ansvar for det , sku jo gerne køre lidt mere end de knap 2000 km
mar 2007
personligt tror jeg ikke fdm kan gøre noget ved at en autopartner mekaniker misbruger deres stempel efter fyraften.
du skal nok mere føre en svindel sag mod ham der har misbrugt det.
autopartner som værksted har jo ingenting med sagen og gøre ud over deres medarbejder har misbrugt deres stempel.
det højeste de vil gøre er nok at fyre pågælende med arbejder for misbrug.
du kan jo lave en sammeligning med fdm f.eks. hvis en medarbejde hos fdm laver en en fejlfri Fdm på en brugtbil efter fyraften og bruge deres stempel uden at ledelsen ved det så kan det jo aldrig ende med at være fdm skyld/problem at retfærdigegøre for en sort FDM attest.
hvis du snakke med værkføren hos autopartner ved han formentlig ikke at bilen er lavet hos ham da den er lavet sort så der er ingen regning i hans system. så i princippet kunne du have stjålet stempel fra ham og gået amok i din service bog for der er ingen dokumention på at det er lavet ud over stemple i bogen
Men som sagt lav lige en update hvad du for ud af det
men ud over det så fryde man sig som ansat på autoriseret værksted når det kommer frem hvad for noget lort de uautoriseret lavet
mar 2006
har jeg lige fået fortalt at de hænger på den da de har stemplet i bogen og med mek. navn også samt dato og km
lige det eksempel du skriver med fdm har jeg lige fået forklaret at hvis det var tilfældet så gælder det fordi det er deres medarbejder selvom han laver lort i det er det stadig deres ting og mandskab men han blir self fyret det jo klart hvis han gjorde det i fdm og blev opdaget
synes ik man skal fryde sig manden kan være rigtigt dygtigt jo men alle kan lave en fejl/samt det kan jo være noget fra produktcentens side der ik har været i orden på gældene resevedel , kan jo ligeledes ske ved jer
holder hverken med den ene eller anden men fejl sker jo engang imellen
mar 2006
det vidste sig at være en defekt del fra produkcentens side af, fik den derop og de gik i gang med den med det samme ,super service og flinkt
men fik svar på mit spørgsmål om hvordan man er stillet til trods for de mange gætterier
M. Lauritsen !
"hvad snakker i om
hvis det er lavet sort er der da ingen garanti om der er stempel
eller ej
for at kunne få noget på garanti så du nok fremvise en faktura af
det du har skiftet
så hvis du går til FDM eller forbrugerstyrelsen så griner de da bare af dig
garanti på sort arbejde COME ON.
"
der tog du fejl , ren juridisk er der netop noget at gøre
mar 2007
mar 2007
Følger: 45 Følgere: 45 Biler: 1 Emner: 65 Svar: 8.852
mar 2006
feb 2008
Følger: 30 Følgere: 29 Emner: 20 Svar: 251
Ang. garanti på monteret dele ved auto partner?