{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.018 visninger | Oprettet:

Kristoffer  B
Kristoffer B
Følger: 1 Emner: 89 Svar: 316

Kan man fjerne veteransyn? {{forumTopicSubject}}

Hey,.. Tænkte lidt på kan man med en bil der er veteransynet fjerne dette igen? Det fordi jeg overvejer at købe en meget gammel bil og køre i til daglig men de er som regegl veteransynet og er den det må man ikke bruge den til hverdagsbrug og kun køre i visse perioder samt kun 6000km om året og alle disse kan jeg ummidelbart ikke overholde.

Nogen der ved noget??

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kan man fjerne veteransyn?
  • #1   1. aug 2011 du må kan og må gerne stille til syn hvert andet år , det forhindrer ingen !
    du skal bare stille til syn og bede dem fjerne denne rubrik igen !

• #2   1. aug 2011 Forsikringen bliver jo også en anden pris, ligeså vægtafgift.....

• #3   1. aug 2011 vægtafgiften er stadig utrolig billig selvom du ikk veteransyner den!...

• #4   1. aug 2011 tror nu bare du skal tale med din forsikring og betale fuld skrald der smiley
    motorkontoret tjekker næppe dine kørte kilometer !

• Kristoffer  B
    Kristoffer B Tilmeldt:
    okt 2003

#5   1. aug 2011 Jeg er på udkig efter en amazon og stort set alle dem jeg kan finde er endten med veteransyn eller også så er de så rådne at jeg skal bruge år på at lave dem og gider jeg ikke. Vil finde en som jeg ret let kan få ud og køre. Evt med en smadret motor men så rustfri som overhovedet muligt.

Men jeg har ikke råd til og eller behov for 2 biler derfor vil jeg gerne have at man evt kan registrere den som normal bil igen. Men prøver da lige at spørge min forsikringsmand..

• #6   1. aug 2011 kan du os.. men skal det være efter bogen skal du så os til syn hver 2. år og betale normal forsikring.. min Volvo 142 havde jeg os registreret som "normal" personbil og betalte fuld forsikring og syn hver 2. år så jeg kunne køre så meget jeg ville i den! smiley -men vægtafgiften var stadig meget lav!.. smiley

• Kristoffer  B
    Kristoffer B Tilmeldt:
    okt 2003

#7   1. aug 2011 Det jeg også ligeglad med om jeg skal til syn hvert anden år og betale normal forsikring. Er alligevel elitebillist og får rimelig gode priser i forvejen og vejer jeg det op mod at have 2 biler så kan det sagtens gå.. Dvs at jeg kan købe hvilken som helst og så ved omregistrering registrere den som alm personbil.?

• #8   1. aug 2011 Det er ligegyldigt med synet..det er veteran forsikringen der gør at du ikke må køre i den dagligt..forsikre du den alm så må du kære det du har lyst til som i en vilkensomhelst anden bil..

• Kristoffer  B
    Kristoffer B Tilmeldt:
    okt 2003

#9   1. aug 2011 Men er den så stadig veteransynet? Er ikke helt med her desværre.. For det lyder jo så rigtig godt i mine øre synes jeg.

• #10   1. aug 2011 stop nu lige en halv....here it comes

Dette har INTET med syn at gøre men registreringen hos motorkontoret. For at kunne køre den som alm. bil på hverdagsvilkår skal du på motorkontoret og bede om at få den omreg til alm bil, du kan jo gøre det når du omregger den efter købet. Derefter bliver den indkaldt til syn hvert andet år. Du betaler stadig kun 25% af normal vgtafgift.
    Du får dog en væsentligt højere forsikringspræmie men undersøg hvad der skal til for at få den forsikret som brugsveteran, dette kan du gør hos flere forsikringsselskaber med frie antal km og UDEN dato begrænsning. Desværre er registrering af brugsveteraner KUN for ejere over 25 år.

Mvh. Anders

• #11   1. aug 2011 Uanset andre forhold, så er og bliver vægtafgiften præcis 1/4 af den normale, når bilen er over 35 år gammel. uanset hvide/gule plader og benzin/diesel.

• Kristoffer  B
    Kristoffer B Tilmeldt:
    okt 2003

#12   1. aug 2011 Forsikring bliver det mindste problem. Er 27 og elite så det bliver ikke et problem.. Men kan se at jeg har forstået det rigtig nu. Så det bare finde bilen og så komme igang.. Takker for alle svar. Super hjælp.

Kommentér på:
Kan man fjerne veteransyn?

Annonce