{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.066 visninger | Oprettet:

Fordele ulemper ? {{forumTopicSubject}}

Heej alle .. Går med tanken om køb af en af disse biler ... Men , vil lige høre nogle forskellige meninger om fordele og ulemper ved hver af dem... OG jeg kan ikke bruge et svar som dette "Tag den første , den er meget bedre end den anden." Forklaring og begrundelse tak .

Valget er mellem en: peugeot 206 som denne:

http://www.dba.dk/peugeot-206-14-3-doers-00/id-75889379/

Og en toyota corolla som denne:

http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/toyota/corolla/13-natura/523198

Og husk nu at jeg ikke kan bruge et kort svar som "tag 206'eren.. den er bedst" eller omvendt... Fordele og ulemper , og gerne med kort begrundelse ..

På forhånd mange tak. smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fordele ulemper ?
  • #1   13. aug 2011 Jeg synes personligt at pugen er pænest smiley og den har fået skiftet t-rem...

    Men selvfølgelig, så er rollaen til 5000 mindre og ved en forhandler... Men jeg synes sådan en 111 (Er det ikke det den hedder?) er lidt mormor at se på...


  • #2   13. aug 2011 Rigtigt nok , personligt hælder jeg mest til 206'eren, da jeg synes godt om deres udseende lige fra std til gejlet ... corollaen er også en pæn nok bil, ikke noget der , men synes dog , tja , ved ikke om man kan sige den er for "lav" at se på ? kan godt lide 206'eres form..

    Men har til gengæld også hørt at 206'ere tit og ofte går "hurtigt/tit/nemt" i stykker og skal have nye reservedele , hvorimod at en corolla bare kører og kører uden problemer. ? ved ikke hvor meget hold der er i det ? hvis foreksempel 206'eren er nysynet uden anmærkninger , og intet rust eller noget . så er den vel ligeså god ?


  • #3   13. aug 2011 Havde selv taget Corolla'en, dog nok ventet og fundet en i en pænere farve smiley
    Peugot'ens fordel er nok at den ikke rigtig ruster iforhold til andre bilern, men som du selv siger går den ofte i stykker.
    Alle mine kammerater, og jeg mener virkelig alle, her fra byen af, kører Peugeot. Dog mest 406, og alle har der været problemer med.
    Min Corolla er den eneste hvor der kun har været udgift til olieskift og olie hvad angår motor og og sådan smiley


  • #4   13. aug 2011 Simon ST: Med hensyn til farven var det jo bare et eksempel på modellen og sådan smiley Men så igen med hensyn til 206'eren , hvis den er nysynet , og gået igennem uden anmærkninger eller noget , så er det vel ikke rigtigt noget problem med den ? selvfølgelig skal man ikke drifte rundt i enhver rundkørsel og sådan , hvis man kører ordentligt , og stille og roligt , hvor store problemer er der så¨?


  • EMIL G
    EMIL G Tilmeldt:
    maj 2009

    Følger: 2 Emner: 13 Svar: 1.061
    #6   13. aug 2011 Begge biler er ganske "fornuftige" køb og Corollaen mest fornuftigt, men når det er sagt er de begge to tudegrimme og nogle skrammelkasser at køre i.

  • #7   13. aug 2011 EMIL G: Hvis ikke det skulle være en af disse biler fx. (og har som sagt stadig ikke sagt det skal være PRÆCIST en af dem, kunne sagtens være en i anden farve, og den slags.) Hvilken ville du så sige ville være en "ordentlig" bil at køre i ? Hvis de stadig skal ligge på omkring de 2000-2500 kroner i årligt afgift ?

  • EMIL G
    EMIL G Tilmeldt:
    maj 2009

    Følger: 2 Emner: 13 Svar: 1.061
    #8   13. aug 2011 Ingen til de penge desværre så hold fast i de to du har fundet og lad en prøvetur afgøre det

  • #9   13. aug 2011 Så det er simpelthen umuligt at få en rimelig pålidelig og okay bil, som er forholdsvis økonomisk, til 30.000? Siger ikke at den ALDRIG må gå i stykker eller skal have skiftet noget , bare det ikke er flere gange om måneden flere måneder i træk .

  • #10   13. aug 2011 Har foreksempel set en 206'er med fuld service hos peugeot , og nysynet og det hele . til omkring de 25-30.000 , Det kan vel ikke blive meget bedre ?
    Har også set dem i samme prisklasse , også nysynet og dinitrol behandlet , og mange af dem er fra omkring 1999-2001 ... Og et eller andet sted , hvis en bil er nysynet UDEN anmærkninger af nogen som helst form . Så kan man da umuligt gå helt galt i byen , når bilerne ikke er ældre end de 10-12 år ? i forhold til hvis man havde en fra '90 ?


Kommentér på:
Fordele ulemper ?

Annonce