{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.485 visninger | Oprettet:

Rene F
Rene F
Tilmeldt:
10. mar 2011
Følger: 1 Emner: 18 Svar: 12

Audi værksted eller noget andet {{forumTopicSubject}}

Hej vil gerne lige have lidt hjælp, jeg har købt mig en audi, og den skal til at have det første service, men garentien er udløbet, da den er fra 2008 af. Men er i tvivl om at jeg skal få den lavet ved audi, eller er det fuldstændig tåbeligt. eller skal jeg bare få den lavet ved min mekaniker... ????


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Audi værksted eller noget andet
  • #1   16. aug 2011 er det ikke en smagssag ?
    Men personligt havde jeg valgt et Audi Værksted.


  • Bjarne K
    Bjarne K Tilmeldt:
    aug 2008

    Følger: 1 Emner: 14 Svar: 103
    #2   16. aug 2011 spild af penge ved audi.. de laver det jo ikke en skid bedre end hos en automester eller lign.

  • #3   16. aug 2011 Tag en alm mekaniker - Audis timepriser tyder kraftigt på en svær hjerneblødning

  • #4   16. aug 2011 Jeg havde nok valgt en VW mekaniker. Stort set samme biler, men meget lavere timepris. Jeg havde ikke kørt min 2008 Audi til en Automester el. lign. Det er der bare noget grundlæggende forkert i.. smiley

  • #5   16. aug 2011 Dennis H hvorfor er det forkert at kører den på et ikke aut. værksted?

  • #6   16. aug 2011 Audis priser er alt for høje! Og det væreste af det hele er, at de engang er særlige dygtige!

  • #7   16. aug 2011 Tja kan sige at der for ik længe siden blev lavet en undersøgelse af en Audi der havde fået lavet service hos Automester. Oliefilteret var OK, men olien der var brugt var ABSOLUT ikke i orden, og olieprøve blev sendt til DTU til videre undersøgelse, og det viste sig at olien indeholdte spor at metal - lkkert at vide at ens motor er ved at ædes op indefra fordi man vil spare lidt kroner.
    TAG NU FOR POKKER TIL NOGEN DER KENDER DIN BIL - grunden til Audi`s priser måse er LIDT dyrere, er at det stilles meget høje krav til mekanikeren, og det kræver en MASSE skole og kursus som ofte foregår i Ingolfstadt.



  • #8   16. aug 2011 Audi RS - uddyb det???


  • #9   16. aug 2011 Fordi når man nu har en nyere Audi må man køre den derhen hvor folk ved mest om den. Det er en dyr bil jo.

  • #10   16. aug 2011 Fordi audi kender din audi, og ved præcis hvad den skal have lavet.
    Automester slår den op på autodata og det er ikke det rigtige serviceskema.
    Jeg ville ikke med sådan en ny bil køre til andet end aut


  • #11   16. aug 2011 Michael T:
    På audiclub.dk er der rigtig mange folk som ikke anvender Audi værksteder i Danmark - enten fordi det koster for meget eller fordi kvaliteten simpelthen ikke er høj nok. Har selv fået lavet service i Audi Flensborg, hvor jeg endte med at spare 2500 kr, i forhold til den pris de havde givet mig i Audi Gladsaxe smiley


  • #12   16. aug 2011 køre den til audi i flensborg:)

  • #13   16. aug 2011 Audi RS-->
    Det lugter mere af at man har købt en for dyr bil uden at tænke på den også skal holdes vedligeholdes.
    Man har købt en bil der generelt er noget dyrere end andre. Det må næsten forventes at værkstedsregningen også er dyrere.


  • #14   16. aug 2011 Dennis H:
    Har sku ingen problemer med at vedligeholde bilen. Kan bare ikke se, hvorfor man skulle betale ekstra i Danmark, når det samme arbejde kan blive udført i Tyskland til væsentlig mindre penge smiley


  • #16   16. aug 2011 Nu snakker i jo som om det er noget i har forstand på. Det er helt korrekt hvad Dennid H skriver. Det har da ikke en flyvende hatfis at gøre med de danske Audimekkere er dårligere end de Tyske!!! Herhjemme bliver det hele bare ædt af told, skat, moms og hva` vi ellers har. Forstår godt folk tager til Tyskland og sparer kroner, men sQ ikke hvis man var bosiddende i Gladsaxe - der vil jeg hellere tage prisen op med dem og sige - det må i sQ kunne gøre bedre!!! og det lykkedes ofte. Specielt kunder der er AUDI-kunder - de kan få det NÆSTEN som de vil hos Audi!

  • #18   16. aug 2011 Det skal så heller ikke være nogen hemmelighed at 50% af alle audi-ejere det er et fattig-fint folk. Det ser jo godt ud og have en Audi, og det giver status, men det er ikke gratis, og der er der hammeren slår.
    Kender ikke noget til SMC, men det er jo en del af SEMLER-koncernen hvilket Audi jo også er, men Audi har INTET med SMC at gøre. Svarer til at jeg har 2 ens pcère, men det er IK samme indhold der er på de 2 smiley
    Audi-dk må endelig IKKE forbindes m SMC, da AUDI kører tingene på en helt anden måde.


  • #20   16. aug 2011 Sø er du jo bare ikke en af de 50% så lad være at tage det så tungt.. Jeg ville ikke købe en dyr ny bil, hvis jeg ikke ville betale det det koster at holde den vedlige.

  • #21   16. aug 2011 Er godtnok langt fra enig med Dennis H og Michael T.

    Nu har jeg selv autoværksted og bor lidt syd for køge, og har da en del Audi og VW'er kørerne, og de kommer til mig fordi timeprisen er det halve af hvad den er hos SMC i køge, og kunde kontakten....

    En af mine kunder har f.eks en VW Toureg v6tdi,Touran TDI, En Tiguan TDi og en Mercedes CLK 430 Cab, Alle på danske hvide plader, og han har fået dem lavet/serviceret hos mig fra da de var nye, og ærlig talt så tror jeg sku godtnok ikke han mangler penge.

    Og er da selv på samme måde, hvorfor købe f.eks K salat i Brugsen når man kan købe den samme i Rema1000 for 7kr mindre???



  • EMIL G
    EMIL G Tilmeldt:
    maj 2009

    Følger: 2 Emner: 13 Svar: 1.061
    #22   16. aug 2011 "Det skal så heller ikke være nogen hemmelighed at 50% af alle audi-ejere det er et fattig-fint folk. "


    Fuldstændigt korrekt




  • #23   16. aug 2011 Jeg siger heller ikke at man skal køre til audi, hvis man kan finde en uautoriseret der er kompetent så spar de penge! Der er bare en grund til at Audi værksteder tager sig bedre beralt.

  • #24   16. aug 2011 Michael T: "Det skal så heller ikke være nogen hemmelighed at 50% af alle audi-ejere det er et fattig-fint folk"

    Hahahah, hvor i alverden har du det fra? Man kan ikke andet, end at grine af sådan en påstand.


  • EMIL G
    EMIL G Tilmeldt:
    maj 2009

    Følger: 2 Emner: 13 Svar: 1.061
    #25   16. aug 2011 Audi RS .

    Tror ikke du ved hvad det vil sige, men det passer sgu meget godt. Ville nu nok mene det nærmere var 65%


  • #26   16. aug 2011 Det er nu en påstand der passer ret godt.

  • #27   16. aug 2011 Hartmann, så tilhører han nok den ende der HAR pengene, og som tror deres bil er BARE guld. Disse folk har det med at de vil have mere, og har de deres bil til reperation, så forventer de MERE, og da det jo ikke er tilfældet, så er værkstedet jo bare et L...-værksted.

    Jeg kan da godt indrømme at jeg selv er ansat hos AUDI-DK, og de ER faktisk som jeg beskriver. Jeg har været hos et PAR værksteder i min karierre, og var da selvfølgelig også vild begejstret da jeg fik tilbuddet om at komme til Audi, MEN - det er desværre som jeg siger, og det gav sQ noget af et chock at folk er sådan.

    Som sagt så er der dem der gerne vil udstråle penge, og det kan bla gøres ved at køre Audi (ik nødvendigvis KUN audi), men de kører andre steder hen og får tingene lavet, og man ser dem kun den dag de har en forsikringsskade som de ikke selv skal betale.
    Så er der dem der HAR pengene, men som sagt forventer mere end de kom efter - de er sQ til et vis punkt også nogle der sidder hårdt på pungen nu da den endelig er blevet fuld, MEN de har dog en Audi af nyere dato.
    De kan så vælge at få sin bil lavet andetsteds, men glemmer lige at der på nyere biler KAN forekomme auktioner. Så kommer dagen hvor den fine herre endelig kommer til et Audi-værksted da han har hørt at der feks er et problem med det store remhjul på hans Q7, og om det er noget man kan hjælpe med. YEP, men hov du har hjulet på m kun 4 stifter, og havde du overholdt dine service hos os havde vi kunne nået at have fået det skiftet til 8 pins inden det gik galt - AT BETALE 32.000,- AF EGNE PENGE for reperation af din bil - så kan du lære det.

    ALT I ALT - tag dog for pokker til nogen der har forstand på mærket - måske følger der mere med!!!!


  • #28   16. aug 2011 Nu kender jeg kun til smc Køge, og grunde til at nogen af mine kunder ikke kommer der mere er netop fordi man få forskellig behandling om man kommer i jakkesæt eller joging tøj, og A8 eller polo 86c.

    Og det er jo ikke fair.

    Pengene fra den gamle polo er jo mindst lige så gode som dem fra A8'eren.

    Og når man så skal smide 5000kr for et lille service så skal kunde kontakten bare være iorden.....


  • #29   16. aug 2011 Det er nu også min erfaring med Audi, og fine værksteder generelt, at kommer man i arbejdstøj bliver der nærmest kigget ned på en. Har så tit været til service for min farfar med hans Audi, hos audi, og de fine folk der render rundt derinde, tror sgu nærmest de er bedre end os andre, der lavet lidt for føden.

    Og prisen er jo fuldstædigt hen i vejret, hvad har de af udgifter som retfærdiggør en dobbelt så høj timepris, det er jo ikke mekanikeren der får glæde af dem?


  • #30   16. aug 2011 Enig Anders.

    Hvis jeg f.eks henter stumper og kommer i mit arbejdtøj blir man ikke engang spurgt, så skal man selv henvende sig, men kommer man i pænt tøj pudser de jo næsten sko på en, det kan jo ikke være rigtigt.

    Så forstår godt folk ikke kommer disse steder.


  • #31   16. aug 2011 Jeg kan i hvert fald ikke have den højrøvede indstilling til tingene, det er sgu ligesom at komme ud til en kunde med lidt for mange penge. De fleste folk med mange penge tager sgu skade af det..

Kommentér på:
Audi værksted eller noget andet

Annonce