{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.352 visninger | Oprettet:

Mazda 3 mps info osv. {{forumTopicSubject}}

Jeg går og overvejer at købe en Mazda 3 MPS fra 2007 som har kørt 23k km. Inden jeg når alt for langt i forløbet, så vil jeg gerne hører lidt om hvordan det er at eje sådan en bil.
Service intervaller, priser på service og sådan nogle ting.

Bilen (står) hos en forhandler eller dvs. den sælges for en kunde. Hvordan skal jeg forholde mig til det, hvilke forholdsregler skal jeg tag mig for at undgå jeg tager derfra med dårlige fornemmelser.

Det er planen at jeg skal kigge og prøvekøre bilen på fredag, jeg vil bare gerne være godt forberedt.




Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mazda 3 mps info osv.
  • #1   16. aug 2011 altså jeg kender ikk så meget til holdbarheden og hva du skal kikke efter udover det sædvanlige undervogn,gearkasse,motor osv... men jeg ved tilgændgæld at det er en pisse fed bil at køre i jeg tog kørekort i en 3 mps'er hehe de rykker sygt godt og generalt er det bare en møglækker bil med masser af køreglæde og komfort smiley


  • #2   16. aug 2011 Glæder mig også helt vildt til at prøve en tur i den.
    Jeg har sku snart stirret mig blind i youtube videoer smiley


  • #3   16. aug 2011 service kører efter 15000km interval på mps pga det med turbo tror jeg, priserne er stort set ens på service som normal mazda3, men bremser feks er jo lidt dyrere da de jo er større iforhold til alm m3.
    Husk og tjek den ikke er begyndt og boble i døre og skærmkanter.


  • #4   16. aug 2011 De rykker IKKE sygt godt. Ellers er det en ok bil:)

  • #5   16. aug 2011 Tak for jeres svar indtil vider.

    I skal være velkomme til at komme med flere erfaringer gode som dårlige.



  • #6   16. aug 2011 Den rykker fint. men er i høj grad præget af torque-steer, når turboen ellers får fat (den har lidt ketchup effekt..) smiley

  • #7   16. aug 2011 Service intervallerne er: 15.000km

    Priser kan du jo selv vudere, lille olie service koster en 4-5.000 stort koster 7-8.000 hvis det kun er det som skal laves ifg deres tjek liste.

    Har selv haft en og den har jeg fået skiftet kæder på (v. 100.000km) bagdæmper (har aldrig brug bagsædet så det ikke blevet slidt af det.)
    Gearkassen gennemrenoveres.

    Mht torque-steer så var det ikke alarmerende som folk så tit nævner. Men da jeg gik fra 215 til 225 dæk så blev der mindre.

    Hvis du skal skifte skiver og klodser foran koster det ved mazda ca 1200,- for skiver og 1100,- for klodser. bagpå kan jeg ikke huske det nøjagtig begyndte at købe det ved en i tyskland så kunne du købe klodser foran og bagtil for 1200,- inkl forsendelse. Skriverne kostede 900,-

    _HVIS_ du bruger den så bruger den dæk i bredt omfang. Skiftede mine continental dæk hver 15-20.000km det passede stortset med service intervallerne.


  • #8   16. aug 2011 Det med torque-steer har jeg godt læst om, men jeg kan godt li at have begge hænder på rattet alligevel.

    Casper [Amager] ! Tak, det var lige sådan noget info jeg skulle bruge.
    Jeg kan se den bliver lidt dyrere end min Nissan Almera GTI, men ikke meget trods alt, så det går nok.


  • #9   16. aug 2011 det koster at have noget sjovt. ellers havde man vel købt en lupo 3l eller noget smiley

Kommentér på:
Mazda 3 mps info osv.

Annonce