{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.447 visninger | Oprettet:

Højtalere, hvordan og hvorfor ? {{forumTopicSubject}}

Hej alle ...

Ja , nu kommer der muligvis en lang smøre , men bliver nødt til at spørge ...

Har læst og læst og så lige læst lidt mere .. Jeg har købt mig dette komponentsæt: http://www.alpine-electronics.co.uk/products/product-singleview/type-g-speakers/spg-13cs.html

Og så ville jeg smide 1 måske 2 af disse i: http://www.alpine-electronics.co.uk/products/product-singleview/boxed-subwoofer-34/sbg-1044br.html

Og så køre det over 2 af disse forstærkere: http://www.alpine-electronics.co.uk/products/product-singleview/pmx-amplifiers/pmx-f640.html

Og derudover havde jeg tænkt mig at smide nogle 6*9'ere i hattehylden .... MEN ! Har efter hånden læst og læst og læst så meget at jeg hverken kan finde hoved eller hale i noget som helst ...
Mange siger højtalere i hattehylden er godt , andre siger det er lort og spild af penge . Er der nogen herinde som kan fortælle mig hvad der vil være bedst og hvad der ikke vil !?

Derudover vil jeg lige høre om , nu jeg har det komponent sæt som jeg har , vil det blive for meget med 2 af de sub's jeg har linket ? eller kan det sagtens lade sig gøre ? og samtidig lyde godt/være godt ? (synes jo klart det ser bedst ud med 1 sub i hver side af bagagerummet) Ellers ser det ud som om der ikke er "balance" i det smiley Hvis i forstår hvad jeg mener smiley

Og vil så også høre , hvis ikke højtalere i hattehylden , hvad så med et komponent sæt til bagdørene ? eller vil det heller ikke være godt ?
Skal jeg så bare selv lave plads så jeg kan have 1 komponent sæt mere i fordørene eller i instrument bordet eller så noget ? eller vil det også være skod ? :S

Ærlig talt , leder nok lidt efter den "ultimative" løsning , hvad er bedst ? spørger ikke hvilke mærker der er bedst , jeg hælder mest til alpine , og nu er det hvad jeg bruger , men vil godt vide om der er en måde så man kan få flere højtalere i bilen end det ene sølle komponent sæt i fordørene , både så det lyder skønt , med klar lyd , og gode toner , og alt det der , men samtidig ikke så man lyder som et helt disko dasko når man kommer kørende fordi man en dag har lyst til at fyre lidt op for lyden på vej hjem fra skole ?


Ja , undskyld den meget meget lange smøre , men bliver simpelthen nødt til at få svar på det :S

ps (Hvis hattehylde højtalere er så dårlige ? Hvorfor er der så , så mange der har det ?) smiley

På forhånd tusind tak for tiden , og hjælpen . smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Højtalere, hvordan og hvorfor ?
  • #1   15. sep 2011 1 komponet sæt i fordørene... og du kan godt smide 6*9 i hattehylden. men hvis du smider et komponet sæt i bagdørene så er de overflødige

    og jeg ville sige 1 10" er nok for de forstærker du har fundet er ikk vildt kraftige


  • #2   15. sep 2011 Lyd er altid smag og behag. Nogle vil have lyden skal komme fra alle steder i bilen, andre kun foran. Personligt vil jeg have, at lyden kun kommer forfra, det er hvad jeg synes lyder bedst.

    Du skal også lige beslutte dig for, om du vil have god lyd eller høj lyd. Nogle vil gerne høre noget godt musik mens andre gerne vil have, at folk der befinder sig flere hundrede meter væk fra bilen også kan lytte med (det er da egentlig meget pænt af dem at dele deres musik).

    Jeg vil tro, at grunden til hattehyldehøjtalere er så populære er, at det er nemt at montere dem. Der er jo aldrig pladsmangel i en hattehylde, det er der næsten altid i en dør.


  • #3   15. sep 2011 Rigtigt , men vil godt have GOD lyd , altså , min musik skal lyde godt , men derimod vil jeg også godt have at man kan fyre godt op for musikken og så trille der ud af og slappe lidt af . smiley Men således at det stadig lyder godt . smiley Og hvis jeg nu smider sådan en forstærker til det alpine komponentsæt jeg har i forvejen , sammen med 1 af de subs jeg linkede til og 1 forstærker til den også , vil det så lyde godt eller ? Altså indtil videre lyder mit komponent sæt pragtfuldt , og det er sluttet direkte til HU , (som er en xzound fra thansen den billige til 500 :D) Som så også skal udskiftes ..

    Og hvis det var , hvordan vil det lyde med 2* af de der subs , med kun mit komponentsæt i fronten ? for meget bas ? eller fint nok ? Og kan det "betale sig" ? smiley


  • #4   15. sep 2011 alt for meget bas

    1 bas og 2 forstærkere en et komponet sæt i bagdørene så er du klar til at trille ud af strandvejen med ned rullet vinduere

    men du kan bare købe 1 forstærker og 1 bas

    så bruger du bare 2 kanaler til suben og de 2 andre til dine højtaller i frontdørene... så er du kørene du kan altid opkredere


  • #5   15. sep 2011 Så der ville ikke være nogen grund til at smide flere højtalere i ? (og mener ikke et bedre komponentsæt , men FLERE smiley )

    Så bare sub og forstærker så er det super ? behøves ikke lave plads til flere højtalere i fronten ? eller ville det blive bedre hvis jeg gjorde det også (på et tidspunkt) ? smiley


  • #6   15. sep 2011 det kan du jo høre når du prøver med bas og forstærker

    men ville sige der også skulle et par højttaler i bag dørene på et tidspunkt


  • #7   15. sep 2011 Altså , har snakket med en fra bilxperten , og han sagde at højtalere i bagdørene ville være dumt i forhold til i hattehylden :S Og kan man da ikke også få nogle bedre højtalere til hattehylden ? Nu er der kun plads til 5,25" i bagdørene (ligesom i front dørene) så ved sgu ikke helt ? Men ellers må jeg ud og finde en "prof" som kan guide og vejlede mig smiley Gode råd plejer i det mindste at være gratis smiley

  • #8   15. sep 2011 I Odense er BilXperten noget møj.. Der har vi så også Carsound, som virkelig ved hvad de snakker om!

    Men jeg foretrækker helt klart højtalere i alle døre, samt hattehylde. Specielt fra bagsædet lyder det ekstremt dårligt kun at have højtalere i hattehylden.

    Men hvis du går efter lyd og ikke slagkraft, så ville jeg godt nok gå ned i en eller to 8'' subs. De lyder efter min mening LANGT LANGT bedre end 10'' og 12''. De er langt mere ''spot on'' da enheden er mindre, og giver en mere harmonisk bas.



  • #9   15. sep 2011 Bilxperten her i slagelse er sgu fin nok , nu har vi så også lige fået en ny butik der hedder hificarfi , og det skulle efter sigende være en RIGTIG god butik , og kun med kvalitets produkter , godt nok også det dyrere , men virkelig kvali smiley Så mon ikke man skulle smutte derned en tur og høre evt. smiley

Kommentér på:
Højtalere, hvordan og hvorfor ?

Annonce