Mazda vil ikke starte og lyder som fiskekutter. {{forumTopicSubject}}
Jeg har en mazdmazda 626 fra 95 som har stået stille i et stykke tid og da jeg derefter startede den ville den ikke rykke sig så jeg gav den godt med gas for at få den ud af indkørslen med små sten, der og det viste sig så derefter at det ene bagdæk sad fast og det har stadig ikke rykket sig selvom jeg fik bilen kørt ud af indkørslen.
Efter at bilen blev rykket stod den i tomgang ganske kort og gik så ud. Når jeg nu forsøger at starte den lyder den som en fiskekutter og går så ud.
Jeg har et par spørgsmål til dette :
Kan det være tandremmen der har hoppet et par takker siden motoren nu køre så underligt?
Og hvordan kan det være at det ene baghjul ikke vil løsne sig selvom jeg har forsøgt at banke det løs?
Det skal lige siges at motoren kørte normalt inden jeg havde tvunget bilen ud af indkørslen.
Håber der er noget hjælp at hente her
jun 2006
Følger: 28 Følgere: 28 Biler: 3 Emner: 503 Svar: 4.480
Med hensyn til bremser, så hænger den evt. i håndbremsen og det skal skilles ad og smøres
maj 2005
Følger: 25 Følgere: 33 Biler: 6 Emner: 649 Svar: 8.735
men - sidste gang jeg hørte en bil der pludselig lød som en kutter, var det en Ford Scorpio, der havde fået et hul i blokken :S
Gør følgende:
* af med dækslet til remmen og mærk efter om den er spruget (selvfølgelig med slukket motor)
* Lad en kammi forsøge at starte den, mens du lytter, ser efter et hul i blokken.. tjek evt om den har smidt olie eller vand fra et evt hul, ved at skubbe den et par meter tilbage
* Tjek udstødnignen for utætheder
* Tjek at slanger til luftfilteret er der endnu og sætter tæt..
maj 2005
Følger: 25 Følgere: 33 Biler: 6 Emner: 649 Svar: 8.735
Stik en meter haveslange i tanken, hold en finger for hullet og træk en prøve op... Lad det falde ned i en tom flaske og lad stå natten over.. så deles vand og benzin og du kan tydeligt se det, hvis det er det der er galt..
Er der vand i tanken, så drænes tanken og ny benzin påføres.. tilsæt evt. lidt karbu-sprit, så det kan trække de sidste rester ud af tanken...
feb 2007
Følger: 28 Følgere: 27 Biler: 3 Emner: 7 Svar: 49
jul 2008
Følger: 1 Emner: 69 Svar: 112
I det korte stykke tid den køre lyder den som en fiskekutter.
Har tjekket om alle tændrør giver gnist og det gør de.
Mazda vil ikke starte og lyder som fiskekutter.