{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
933 visninger | Oprettet:

Folk der -VED- noget om Polo Coupe 1.0 {{forumTopicSubject}}

Hey gutter..

Jeg har købt mig en Polo coupe med fuld servicebog, undervognsbehandlet og det hele..
Men den laver tilsyneladende undertryk i motoren? Både ventildæksel pakning og bundkars pakning er gået, den drypper voldsomt med olie..

Jeg har taget en kompressions test der siger 9 på alle 4 cylindre. Jeg ved godt at en stempelring alligevel kan være knækket, men intet tyder på det da den køre fint. Dog langsom - men det er en 1.0 jo ..

Olietåge røret er ikke stoppet.

Hvad havde i gjort?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Folk der -VED- noget om Polo Coupe 1.0
  • #1   22. sep 2011 Folk der skriver og gætter uden nogen baggrund kan jeg ikke bruge til så meget, da jeg ikke vil koste unødige penge på motoren.

    Jeg skal bruge nogen der har en baggrund for at vide hvad det kan være.. Jeg har brug for en god gang hjælp.


  • #2   22. sep 2011 Der vil altid være underkompression i en motor. Stemplerne flytter jo lige så meget luft når de kører ned som når de kører op.
    Kompressionen lyder meget fornuftig.

    At den er utæt fra ventildækselpakning og bundkarspakning er slet ikke unormalt. Skift dem, så er det sikkert ovre.
    Var det pga underkompression, så er de ikke de 2 pakninger der giver efter først..!


  • #3   22. sep 2011 Jesper - det er klart der altid vil være en eller anden form for underkrompression i en motor, men det her er mere end det.. jeg aner bare ikke hvor det kommer fra smiley

  • #4   22. sep 2011 ydermere har jeg aldrig været ude for at en bundkarspakning går - hvilket den jo vil gøre på et tidspunkt - men det er hele vejen rundt, ikke bare et sted..

  • #5   22. sep 2011 Det er altså slet ikke unormalt at en bundkarspakning går. Det ses blandt andet på psa allerede fra 40.000 km.
    Hvis det var underkompression der havde ødelagt pakningen, ville det heller ikke være hele vejen rundt, men kun det svageste punkt.


  • #6   22. sep 2011 Kører motoren ellers som den skal?

  • #7   22. sep 2011 Njah, den kører sku fint, men toppen er gået på den, og skal self skiftes.. men hvis der er et dybere problem bag det med olien vil jeg ikke skifte pakningen, men motoren .. det er derfor jeg har brug for nogle der VED noget om det, og ikke folk der gætter:p

  • #8   22. sep 2011 Det er sgu svært at vide noget om en motor man ikke selv har arbejdet på. Herinde kan det kun blive gætteri.

    Men jeg er 100% sikker på at dine olieproblemer ikke skyldes underkompression.


  • #9   22. sep 2011 Jesper, havd er dit bedste bud så? .. og vil du mene 9 er ok i kompression? jeg syntes det virker lidt lavt..

  • #11   22. sep 2011 Den bruger vand. Men det er MEGET lidt den bruger.. tilgengæld smider den 1 liter olie i løbet af 100 km eller sådan.. og den fortsætter med at dryppe når den står stille, derfor kunne jeg forestille mig et for højt tryk i bundkaret, der gør det siver selvom motoren e slukket..

  • #13   22. sep 2011 Nej bilen er generelt utrolig flot rustmæssigt..(:

Kommentér på:
Folk der -VED- noget om Polo Coupe 1.0

Annonce