{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.574 visninger | Oprettet:

BMW 530D step. ryster i tomgang ??? {{forumTopicSubject}}

Hejsa !

Efter en køretur på 700 km, er min E39 530d step. begyndt at ryste en del i tomgang.

Umiddelbart syntes jeg ikke at kunne mærke en masse når jeg kører - Og så måske dog en lille i optrækket (Men er ikke sikker)

Omdrejningsberænseren står også stille i tomgang.

Mekanikkeren havde tid på torsdag, men ville lige høre her først.

Kan det blot være et motorophæng ??
Eller lyder det mere som en defekt dyse / andet ??? Og ville jeg ikke kunne mærke det kraftigt, hvis den f.eks ikke kørte på alle cyl.

På forhånd tak,

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  BMW 530D step. ryster i tomgang ???
  • #1   4. okt 2011 er der olie nok på din gearkasse ? det kan også være din motor ophæng da de er vakum styret på den så den kan være utæt og det kan også være en ledning der er knækket til en dysse det var lige de ting jeg ville tjekke først det værste der kunne være sket er nok hvis det er din konverter der er gået i stykker

• #2   4. okt 2011 tjek da lige om det er en rem der er gået lidt løs... ved godt det er en svinestreg at sammenligne så fin en bil som din med mit gamle lort, men min havde samme tendes da generatorremmen sad løs...

• #3   4. okt 2011 Du må meget gerne sende mig en PM når du har fundet problemet for min gør nøjagtigt det samme. Den gør det ikke hele tiden og jeg har skiftet remme i forbindelse med en ny generator, checket/skiftet ophæng og fået renset indsugningsmanifold samt egr-ventil samt ultrlydsrenset indsprøjtningsdyserne. . Det sidste hjalp en del men jeg ved ikke hvor hurtigt den soder til igen, og jeg synes den er startet lidt igen her tre måneder efter. Ved normal kørsel er der ingen problemer.

Kommentér på:
BMW 530D step. ryster i tomgang ???

Annonce