{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.275 visninger | Oprettet:

nye regler ang prøveplader. {{forumTopicSubject}}

kan det passe at at der er kommet en ny måde at leje prøveplader på istedet for den gamle metode ? har hørt at det er noget med maks 7 gange om året med feks "salg i hensigt" valget. også derefter skal man have underskrifter fra køberne osv ? men foregår det på samme måde med kørsel til mekaniker/værksted ?

mvh Mikkel


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  nye regler ang prøveplader.
  • #1   12. okt 2011 har jeg ikke hørt noget om. med ved at de er blevet mere strikse med det, når man skal leje nogle.

  • #2   12. okt 2011 Det er rigtigt. Reglerne er strammet HELT vildt op. I forbindelse med kørsel til og fra værksted, så skal man komme med navn på mekaniner samt adresse på værksted, hvad der skal laves og hvor lang tid samt hvor man kører fra. De nye regler er helt åndssvage. Men heldigvis er det stadig de gamle regler for faste prøveplader som værksteder har.

  • #3   12. okt 2011 Der er ingen problemer i at leje dem?? Har aldrig skulle oplyse noget som helst:)

  • #4   12. okt 2011 nå okay.

  • #5   12. okt 2011 De regler ser ud til ikke at stå nogle steder endnu... Ergo de gælder ikke.

  • #6   12. okt 2011 Har selv snakket med ekspedienterne på skat kontoret i middelfart. Og det er de nye regler der er blevet taget i brug for en måned siden.

  • #7   12. okt 2011 så må du jo kunne oplyse, hvor man kan læse om dem,

  • #8   12. okt 2011 Bare fordi jeg har snakket med dem og fået det jeg har skrevet afvide, samt jeg kender et par stykker der har fået det samme afvide, er sku da ikke ensbetydende med at jeg ved hvorhenne på deres hjemmeside eller lign det står. Tror mig eller lad vær, jeg er sådan set ligeglad.

    Svarede blot på trådstarteren spurgte om.


  • #9   12. okt 2011 har hørt det fra flere nu. og kunne ikke se hvorfor folk skulle lyve om det ?

  • #10   12. okt 2011 Det er ikke spørgsmål om folk lyver, men om folk snaker lort. Og at folk snakker som om de ved noget...
    På retsinfo.dk står der intet om de nye regler. De gamle regler står der stadigvæk under "Gældende". Så hvor står de regler henne?!


  • #11   12. okt 2011 Så tag dog selv ind på et af skats kontorer, vil da nok være nemmest for os alle!

  • #12   12. okt 2011 det var ikke for og lyde negativ, fra min side,

    jeg ville bare gerne selv, kunne læse de regler,
    så man er opdateret på ,det næste gang man skal bruge prøveplader


  • #13   12. okt 2011 Nikki... Er du hel åndssvag?! Hvorfor vil det være nemmere for allesammen, hvis JEG tog på skats kontor????
    Hvis ikke nogen kan finde disse regler på skrift, så findes de IKKE! Kan DU finde noget på skrift??
    Hvis du kan, så vil vi nok alle se dem. DET vil være nemmere for os allesammen.


  • #14   13. okt 2011 Det eneste jeg hører fra dig er lalalala!

  • berndt k
    berndt k Tilmeldt:
    aug 2009

    Følgere: 1 Emner: 71 Svar: 934
    #15   13. okt 2011 Der står faktisk på blanketten til prøvemærker:

    Reglerne om prøvemærker er fastsat ved §§ 86-88 i
    Skatteministeriets bekendtgørelse BEK. nr. 651 af
    16.6.2011.
    Se evt. hele teksten på www.retsinformation.dk

    Og så er der et stort felt hvor man skal skrive hvad de skal bruges til, hvorfra og hvortil, det var der ihvertfald ikke på blanketten da jeg skulle bruge en til trailer sidste år.


  • berndt k
    berndt k Tilmeldt:
    aug 2009

    Følgere: 1 Emner: 71 Svar: 934
    #16   13. okt 2011 § 86. SKAT kan udlevere et prøvemærke til en fysisk eller juridisk person, der ikke vedvarende og i væsentligt omfang har brug for prøveskiltet i sit erhverv, til kørsel som nævnt i § 82, § 83 og § 84, stk. 1.

    Stk. 2. SKAT kan dog tillade brug af prøvemærker til kørsel med:

    1) Køretøj, der er registret første gang for mere end 35 år siden, og som udelukkende skal anvendes af teknisk historiske grunde til lejlighedsvis kørsel. Køretøjet skal forinden være godkendt af en syns- eller omsynsvirksomhed i den pågældende ejers ejertid, uden at køretøjets nummerplader efterfølgende er inddraget på grund af mangler ved køretøjet.

    2) Køretøj, der deltager i arrangerede motorløb på baner eller ruter, der er godkendt af politiet, til kørsel mellem disse baner eller ruter. Køretøjet skal inden for de sidste 2 år være godkendt efter bekendtgørelse om godkendelse og syn af køretøjer med dispensation for biler eller motorcykler beregnet til motorløb. Prøvemærket udleveres til den, der skal deltage i motorløbet, og som foreviser den nævnte dokumentation.

    § 87. SKAT udsteder en tilladelse til brug af et prøvemærke med oplysning om formålet med brugen og vilkår for brugen. Tilladelsen skal medbringes under kørslen og efter anmodning vises til politiet eller SKAT.

    Stk. 2. En tilladelse kan ikke have en gyldighed på mere end 7 dage bortset fra det tilfælde, der er nævnt i § 77, stk. 2, hvor tilladelsen kan gives for op til 3 måneder. Et prøvemærke må ikke benyttes efter udløbet af tilladelsen.

    Stk. 3. SKAT tegner en ansvarsforsikring for brug af prøvemærker i EU/EØS-stater, men ikke Færøerne og Grønland.

    § 88. Et prøvemærke er af selvklæbende plastfolie. På prøvemærket er der angivet et løbenummer og prøvemærkets gyldighedsperiode.

    Stk. 2. Et prøvemærke udleveres tidligst 14 dage før gyldighedsperiodens begyndelse.

    Stk. 3. §§ 73-75 finder tilsvarende anvendelse på prøvemærker.

    Stk. 4. Et prøvemærke skal ikke afleveres efter brug.


    Det er så de pr. dags dato gældende regler om prøvemærker.


  • #17   13. okt 2011 Tekst fra 2011:

    § 86. SKAT kan udlevere et prøvemærke til en fysisk eller juridisk person, der ikke vedvarende og i væsentligt omfang har brug for prøveskiltet i sit erhverv, til kørsel som nævnt i § 82, § 83 og § 84, stk. 1.

    Stk. 2. SKAT kan dog tillade brug af prøvemærker til kørsel med:

    1) Køretøj, der er registret første gang for mere end 35 år siden, og som udelukkende skal anvendes af teknisk historiske grunde til lejlighedsvis kørsel. Køretøjet skal forinden være godkendt af en syns- eller omsynsvirksomhed i den pågældende ejers ejertid, uden at køretøjets nummerplader efterfølgende er inddraget på grund af mangler ved køretøjet.

    2) Køretøj, der deltager i arrangerede motorløb på baner eller ruter, der er godkendt af politiet, til kørsel mellem disse baner eller ruter. Køretøjet skal inden for de sidste 2 år være godkendt efter bekendtgørelse om godkendelse og syn af køretøjer med dispensation for biler eller motorcykler beregnet til motorløb. Prøvemærket udleveres til den, der skal deltage i motorløbet, og som foreviser den nævnte dokumentation.

    § 87. SKAT udsteder en tilladelse til brug af et prøvemærke med oplysning om formålet med brugen og vilkår for brugen. Tilladelsen skal medbringes under kørslen og efter anmodning vises til politiet eller SKAT.

    Stk. 2. En tilladelse kan ikke have en gyldighed på mere end 7 dage bortset fra det tilfælde, der er nævnt i § 77, stk. 2, hvor tilladelsen kan gives for op til 3 måneder. Et prøvemærke må ikke benyttes efter udløbet af tilladelsen.

    Stk. 3. SKAT tegner en ansvarsforsikring for brug af prøvemærker i EU/EØS-stater, men ikke Færøerne og Grønland.

    § 88. Et prøvemærke er af selvklæbende plastfolie. På prøvemærket er der angivet et løbenummer og prøvemærkets gyldighedsperiode.

    Stk. 2. Et prøvemærke udleveres tidligst 14 dage før gyldighedsperiodens begyndelse.

    Stk. 3. §§ 73-75 finder tilsvarende anvendelse på prøvemærker.

    Stk. 4. Et prøvemærke skal ikke afleveres efter brug.



  • #18   13. okt 2011 Tekst fra 2009:

    § 83. SKAT kan udlevere et prøvemærke til en fysisk eller juridisk person, der ikke vedvarende og i væsentligt omfang har brug for prøveskiltet i sit erhverv, til kørsel som nævnt i § 79, § 80 og § 81,stk. 1.

    Stk. 2. SKAT kan dog tillade brug af prøvemærker til kørsel med:


    1) Køretøj, der er registret første gang for mere end 35 år siden, og som udelukkende skal anvendes af teknisk historiske grunde til lejlighedsvis kørsel. Køretøjet skal forinden være godkendt af en syns- eller omsynsvirksomhed i den pågældende ejers ejertid, uden at køretøjets nummerplader efterfølgende er inddraget på grund af mangler ved køretøjet.

    2) Køretøj, der deltager i arrangerede motorløb på baner eller ruter, der er godkendt af politiet, til kørsel mellem disse baner eller ruter. Køretøjet skal inden for de sidste 2 år være godkendt efter bekendtgørelse om godkendelse og syn af køretøjer med dispensation for biler eller motorcykler beregnet til motorløb. Prøvemærket udleveres til den, der skal deltage i motorløbet, og som foreviser den nævnte dokumentation.


    § 84. SKAT udsteder en tilladelse til brug af et prøvemærke med oplysning om formålet med brugen og vilkår for brugen. Tilladelsen skal medbringes under kørslen og på forlangende vises til politiet eller SKAT.

    Stk. 2. En tilladelse kan ikke have en gyldighed på mere end 7 dage bortset fra det tilfælde, der er nævnt i § 74, stk. 2, hvor tilladelsen kan gives for op til 3 måneder. Et prøvemærke må ikke benyttes efter udløbet af tilladelsen.

    Stk. 3. SKAT tegner en ansvarsforsikring for brug af prøvemærker i EU/EØS-stater, men ikke Færøerne og Grønland.

    § 85. Et prøvemærke er af selvklæbende plastfolie. På prøvemærket er der angivet et løbenummer og prøvemærkets gyldighedsperiode.

    Stk. 2. Et prøvemærke udleveres tidligst 14 dage før gyldighedsperiodens begyndelse.

    Stk. 3. §§ 70-72 finder tilsvarende anvendelse på prøvemærker.

    Stk. 4. Et prøvemærke skal ikke afleveres efter brug.


  • #19   13. okt 2011 Det er PRÆCIS den samme tekst, kun paragrafferne er forskudt. Så reglerne er de samme.
    Men ja, blanketten hos SKAT er anderledes...


  • #20   13. okt 2011 Ny ansøgning: http://www.skat.dk/getFile.aspx?Id=87226
    Gamle ansøgning: http://www.skat.dk/blanketter/21069.pdf


  • #21   13. okt 2011 eneste forskell er bare at istedet for at krydse af hvad de skal bruges til skal man nu skrive det. hvilket jeg kun syndes er en fordel. og det med at forklare hvor fra og hvor til osv. det blev jeg spurgt om når jeg hentede førhen så det er nu fint nok med mig. så ingen alarm fra min side.

Kommentér på:
nye regler ang prøveplader.

Annonce