{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nye regler ang badboy?
  • #1   24. apr 2012 Det har man da aldrig måtte...
    De dækker jo for lygten...


  • #2   24. apr 2012 De har aldrig været lovlige...

  • #4   24. apr 2012 Lasse og Lena L
    præcis, og sådan har reglerne altid været


  • #5   24. apr 2012 det har været lovligt og køre med, hvis det ikke tog noget af lyset,



  • #6   24. apr 2012 Du må ikke klæbe eller lakere på lygter..det har aldrig været lovlig..at der så er nogle der ser gennem fingere med det..

  • #8   24. apr 2012 Maling af lygter – fx med sort, transparent spraymaling – eller påsætning af film
    på lygter er ikke tilladt.
    Det er ikke tilladt at reducere en lygtes lysåbning (»parabol«) ved forlængelse af
    motorhjelm eller ved påsætning af »øjenskygger« og lignende


  • #9   24. apr 2012 6.02 El-anlæg, lygter, reflekser
    Side 16 Lygter til belysning


  • #10   24. apr 2012 Så der står ikke at det er ulovligt, hvis det ikke går udover lysåbningen

  • #12   24. apr 2012 Jeg har fået min motorhjelm skrevet ind under konstruktiv ændringer med badboy så længe der er godkendelse papir på er der ikke noget problem smiley

  • #13   24. apr 2012 min 306 er blevet synet med det og det er en meget dyb badboy... men nu har jeg heller ikke alm lygter på.. havde jeg haft det havde mine badboy dækket for parabolen i lygten og så var den ikke gået.

  • #14   24. apr 2012 Min bil er lige blevet synet med mit badboy, og det eneste lys det tager hvis det tager noget, så er det lang lys (det lys der lyser alt for langt, altså på dem anden side af 300 meter som reglen for lang lys vist er) så i mit tilfælde generer det ikke lygten, men en retarderet betjent ville nok smide mig til syn anyway smiley

  • #15   24. apr 2012 kør til din synshal og spør, så er du sikker

  • #16   24. apr 2012 Har lige fået synet min med badboy uden problemer tror bare det skal gøres rigtigt så der ikke ser forkert ud

  • #17   24. apr 2012 Det komemr helt an på lygten og hvordan det er lavet.
    Der må ikke sættes noget direkte på lygten, men som mange laver det ved at forlænge motorhjælmen, så "kan" denne metode være lovlig, hvis den ikke dækker for lysudbyttet.
    Lysudbyttet kan være bestemt på 2 måder.
    klar glas/plastik lygter, hvor selve parabolen bestemmer udkastet af lyset og så er der dem hvor parabolen blot er rund og det er glasset som bestemmer lysudkastets retning, som regel altid en glas lygte.

    Dem hvor det er glasset der bestemmer lysudkastet, der er det næsten altid hele glasset som bruges og her kan det stort set være umuligt at lave lovligt.
    Den anden type hvor selve lygtens plastik front ikke bestemmer lysudkastet, der er der som regel også en del design med i spillet og derfor bruges hele lygtens plastik front ikke nødvendighvis som "vindu" for lysudkastet over hele fladen og så er det meget nemmere at lave inden for lovens grænser.

    Men det må være op til en synsmand at vudere om det er lovligt og jeg ville da helt klart søge synsstedet om netop en konstruktiv ændring form der er godkendt så hvis man stoppes ikek konstant blvier kaldt til syn osv.

    Jeg gad ikek køre med sådan noget, helst ikke noget der kan få politiet til at synes at det er da lige en bil de skal stoppe.


  • #18   24. apr 2012 Hva angår Badboy endten svjest i hjelmen eller byttet til carbon osv kommer det også an på Årgang da biler af nyere dato skal leve op til kolisionssikkerhed så der må ikke ændres på karrossen uden fabrikantens godkendelse....

Kommentér på:
Nye regler ang badboy?

Annonce