{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.407 visninger | Oprettet:

periodisk turbo fejl peugeot 406 HJÆÆLP {{forumTopicSubject}}

som overskriften siger har min 406 2,0 sv turbo en en permanent periodisk fejl som viser sig hvis jeg gir fuld gas med under 2500omdr så er der turbo tryk op til omkring og ca de 3000 omdr og så ryger trykket hvis jeg lænner på gassen eller bare holder fuld pedal på kommer trykket igen ved de 4000-4500omdr har efterhånden kontrolleret en del har prøvet med ny n75 ventil har kontrolleret alle slanger jeg har kunne kæde sammen med turboen + et par kølerslanger som til forveksling lignede noget til turboen og ingen fejl fundet på tester skriver den : fejl, sensor for turbotryk defekt ifølge peugeot reservedels side har den kun n75 ventilen så nu spørger jeg her er der nogle af jer der har nogle gode forslag så modtages de med et tusind tak da jeg efterhånden er helt blank, har også kontrolleret stangen til tryk regulatoren nede på turboen..... hjæælp


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  periodisk turbo fejl peugeot 406 HJÆÆLP
  • #1   31. okt 2011 tyder lidt på at den ikk kan komme af med det. tjek om din udst. er stoppet. pil den af efter turbo og kør en tur. har haft helt præcis samme problem som du står med.

    inden du gør det. tjek signalet med et scoopbillede over ventilen og samme oppe ved boksen. det kan jo tilfældigvis være en ledning.

    men er næsten sikker på din udst. er stoppet! smiley


  • #2   31. okt 2011 mit bud er at turboen er ved at give op, jeg har set præsist det samme med en audi, den hade udsættere i mellemområdet i noget tid, da min kolega som havde bilen kørte fuld gas på motorvejen en dag døde motoren pludselig, der havde den smidt hele turboen ind i motoren.

  • #3   31. okt 2011 læste forkert hvad du skrev, troede der stod at når den kom op og fik ladetryk faldt trykket .

  • #4   31. okt 2011 turboen skulle eftersigende være helt ny og benjamin du kunne måske godt være inde på noget af det rigtige for den når ligesom kun lige til at man virkelig kan mærke turboen så taber den pusten og lidt efter kan man mærke at den bygger tryk igen og når den mister trykket tænder den diagnose lampen og melder fejlen på sensor for turbotryk

  • #5   31. okt 2011 tag tester med ud og kør og følg ladetrykket lige når fejlen opstår og hvis den falder lynhurtigt efter den næsten er helt oppe og ringe så er jeg næsten sikker på at din udst. er stoppet til og så vil den jo blive nødt til at melde fejl på ventilen. den bil jeg havde var en der havde elektronisk styret wastgate hvor styreenheden sad fast monteret på turboen og det meldte den fejl på men fandt ud af at katten var faldet helt sammen så den ikk kunne komme af med gasserne.

  • #6   31. okt 2011 men tjek lige ladetryksensoren. vakumpistol på. pump den til 1 bar. gå ind med tester og se en parametervisning af ladetrykket og så skal de jo så ligge på det samme og så fejler den ingenting. man kan jo være uheldig at få en føler der har en fejl fra ny.

  • #7   31. okt 2011 super vil jeg lige prøve imorgen men har du andre forslag kan ligeså godt lave en tjekliste og gå efter smiley

  • #8   31. okt 2011 lås wg i lukket position, hvis du herefter kan lave tryk er det styringen af turboen. men pas lige på ikke at lave alt for meget tryk når du tager en tur.

  • #9   1. nov 2011 har haft vakuum pistol på wg og den holder vakuum helt fint der udover kører den fint med tryk på hvis jeg kører den mellem 4000 og 6000 omdr. så taber den hverken tryk eller melder fejl så kører den bare

Kommentér på:
periodisk turbo fejl peugeot 406 HJÆÆLP

Annonce