{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
978 visninger | Oprettet:

Regler om privat handel? {{forumTopicSubject}}

hej.

Jeg har købt en touran for kort tid siden. fyren jeg købte den af sagde den brugt lidt vand og at han havde fet at vide det var toppakningen. nå jeg skiller motoren ad og får toppen planet, sætter ny knast i, starter motoren og øv.. der kommer stadig luft i systemet. altså. den er revnet ind til cylinderne. det er en gammel frost skade, som han jo naturligvis godt vidste.

KAn man stille noget op?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Regler om privat handel?
  • #1   4. nov 2011 Nej kan du ikke. Vil du have garanti, så køb hos en forhandler smiley

• #2   4. nov 2011 nej

• #3   4. nov 2011 du kan intet gøre bare ærgeligt...

• #4   4. nov 2011 Det er da ikke sikkert at han vidste noget som helst om det?

Du skal kunne bevise at han med 100% sikkerhed vidste at den var flækket.

• #5   4. nov 2011 Hvis du kan bevise at han vidste det inden for 30 dage efter du har købt den. Så kan du godt hænge ham op på det.

• #7   4. nov 2011 Der er ikk det store og gøre mellem køb/ salg mellem private og selv og selv skriver en "lille købs kontrakt" så gælder den heller ikk jurisk eller ikk dem man kan hente på FDM osv....

• #8   4. nov 2011 Ifølge loven kan han kun hænges op på det hvis han er mekaniker eller lign. med faglig viden. Eller hvis han f.eks. har fået af vide af et værksted hvad der er galt, og så sælger den "i ond tro"..

• #9   4. nov 2011 Hvis han har haft den på et VW værksted og de har tjekket op på fejlen, dog ikke rettet den. Så har de måske skrevet noget i deres edb system om det. Og så har manden jo vidst det. Så hvis du kan få sådan en dokumentation så er du godt på vej tror jeg.

• #10   4. nov 2011 Køb og salg i mellem er KØBT SOM BESET,....

MED MINDRE

1. Sælger i købsaftalen direkte og ganske frivilligt har brugt ordet GARANTI = xxx... xxx= hvad end sælger garantere.. alt andet er købt som beset.

2. Sælger bevidst har forsøgt at skjule fejl og mangler.. fx komme spartel i et hul i undervongen og smide en gang undervognsbehandlig ovenpå

3. Sælger har nægtet køber at gennemse og afprøve bilen

4. Sælger har nægtet køber adgang til visse områder af bilen.. fx nægtet køber at se den under bunden

5. Sælger fuldt bevidst har opgivet u-rigtige oplysninger.. fx løjet om olieskift mv.

6. Sælger har handlet i ond tro

For at gøre krav gældende i et eller flere af ovenstående punkter SKAL det være at bevise gennem en skriftlig købsaftale.. ellers er det bare ord mod ord...

• #13   4. nov 2011 Du køber da heller ikk en bil med sån en træls fejl og så bare stoler blindt på det er toppakningen, det kan ingen jo vide før man skiller det ad.
    Så må man lige tænke om man tør købe bilen med så styg en fejl

• #14   4. nov 2011 Jeg har så oplevet at sælge en bil, hvor køber kommer og ser på bilen efter det er blevet mørkt, og jeg spørger om ikke de vil prøve en tur i den. Til det svarer de at det er ikke nødvendigt, og de køber bilen. De gik ikke engang hele vejen rundt om bilen.

Det var godt nok ikke min bil, men jeg kender både køber og sælger, køber har aldrig fortrudt købet. Godt nok var det kun en bil til 10.000 kr, men alligevel har jeg hverken før eller siden oplevet noget lignende.

Kommentér på:
Regler om privat handel?

Annonce