{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.574 visninger | Oprettet:

En knap så hyggelig overaskelse {{forumTopicSubject}}

Caravellen har de sidste par uger haft en bankelyd fra højre forhjul .. Vi var 110% på at det var bærekugle da det er en fejl vi meget ofte ser pga de dårlige veje heroppe

På vej ned fra fjeldet begynder den så at skurre lidt i bremserne .. fin fin der er stadig henad 2 timer indtil der for alvor bliver noget kørsel med mini busserne så ind på værkstedet med svinet op på lifte og igang med at smide nye klodser på

Da forhjulet kommer af falder kaliberen af ..!!!!!!!!!!!!
Viser sig at de skruer der skal holde den på plads slet ikke er der.... Ud på lageret og finde nye bolte + klodser
Får det hele samlet igen og køre en lille test tur .. Nu er dunke lyden helt væk

Nå ja det var så SIDSTE gang EVER at lærlingen får lov at skrue i en bil jeg skal køre i det er HELT sikkert... Og bremser skal jeg nok SELV lave

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  En knap så hyggelig overaskelse
  • #1   6. nov 2011 Puha ... Det kunne satme være gået godt og grundigt galt..

Håber du har givet ham knægten en ordentlig omgang smiley

• #2   6. nov 2011 Jeg er selv udannet mekanikker tilbage i 1982 , jeg kan huske at min mester altid sagte at når man laver noget med Bremser / styrtøj , så er det det sidste man gør altid at sætte gaffelnøglen på for chek inden den tages at liften ALTID ALTID ,

• #4   6. nov 2011 ja det er en tanke torsk... han har nok sat den op på plads, og sat skruerne i, og så blivet forstyret, så han har glemt det, jeg går også altid tingene efter,..!!

men jeg har da også set før, at ved olie skift, de glemmer at sidde bundproppen på igen.. og endda nået så langt, som at bakke bilen ud af værkstedet...= ikke smart..:)

men godt der ikke skete noget

• #5   6. nov 2011 Vi har en lærling der har glemt at spænde bundproppen på 3 biler indtil videre, men utroligt nok blev det opdaget inden det var for sent. Så han blir kaldt bundprop nu smiley

• #6   6. nov 2011 det er jo derfor det hedder lærling og derres arbejde skal man tjekke op på mens de samler ting og gør man ik det ja så sker sådanne fejl. har selv oplevet det samme på arbejdet hvor værkføren ikke mener man skal tjekke ting og det er gået galt 3 gange hvor bilen er kommet ind igen pga fejl eller manglene på samling. så sker vis de ikke bliver tjekket.

• #7   6. nov 2011 Nu skal vi lige være enige om EN ting.

Det er IKKE lærlingen der har ansvaret for sit arbejde men hans svend!!!!!

Laver lærlingen fejl, skal DU / I finde fejlen og HAN skal lære af det ved at i forklarer ham det. At sige han så fremover ikke skal rode med bremser, er fanme for dumt...

• #9   6. nov 2011 Jeg har makket med en Galant der havde lavet samme nummer... dog med en bag kaliber... Den havde så lige været til service ved Mitsubishi.. og det var IKKE en lærling der havde lavet den smiley

• #10   6. nov 2011 Sajmon hvis jeg ikke tager meget fejl så har han haft problemer med bilen før pga. den lærling der.

Men Ja de må sku nok holde lidt bedre øje med ham.

• #11   6. nov 2011 Det er jo lærlingens svend der har ansvaret for det lærlingen laver. Han er jo lærling og skal lære af sine fejl. Svenden skal tjekke lærlingens arbejde, og stå til ansvar hvis noget går galt. Lærlingen kan jo ikke bebrejdes.

• #12   6. nov 2011 Hvis lærlingen ikke har styr på det, er det sgu KUN svendens problem.

Det er svenden som skal lære ham at tage sine forbehold og dobbelttjekke sit arbejde. Det er svenden som skal lære ham ALT...!

• #13   6. nov 2011 sajmon giver dig fuld ud ret det er og vil altid være svenden der har andsvaret.

• #14   6. nov 2011 den histroie jeg skrev, var mester selv..!!!

Kommentér på:
En knap så hyggelig overaskelse

Annonce