{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.444 visninger | Oprettet:

Vic
Vic
Følger: 1 Emner: 12 Svar: 24

Knap så sjove lyde ?? {{forumTopicSubject}}

Hej smiley
Min bil (Passat 1,6 fra '99) har et stykke tid sagt nogle lyde fra undervognen.
Jeg havde min svoger (ham der normalt reparerer bilen) med ude og trille en tur for at lokalisere lyden. Det er primært ved ujævne veje og ved lidt mere en 20 km i timen lyden kommer.

Han mente at det var udstødningen og jeg smuttede derefter forbi værkstedet for at han kunne kigge på det. Da vi fik den over graven kunne han ikke finde noget umiddelbart galt med den, dvs intet løst der kunne hænge og rasle.
Han mente jeg bare skulle køre med det indtil noget gik i stykker og det er jeg så ikke helt tryg ved skal jeg indrømme smiley

Lyden er svær at forklare men det er ikke en dyb klonk-lyd. Nærmest sådan en klik-lyd/rasle-lyd som kommer mange gange når jeg kører på ujævne veje. Det kommer fra bagenden og primært er det mest i passagersiden.

Det er ikke så længe siden jeg fik skiftet bremser bagpå og min svoger sagde at jeg skulle have ny kaliber på, men det var i modsatte side af lyden.

Er her nogle der har et bud på hvad jeg skal få tjekket? smiley

Jeg havde lidt planer om at få et værksted til at finde fejlen, men jeg skal indlægges i næste uge så det må vente til jeg kommer hjem.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Knap så sjove lyde ??
  • #1   28. jul 2016 Døde kødben eller undervogn-

• Vic
    Vic Tilmeldt:
    okt 2015

#2   28. jul 2016 Kødben? smiley og undervogns-hvad? Kender en smule til biler, men der tabte du mig smiley

• #3   28. jul 2016 Vil også mene kødben eller de forskellige bøsninger i under vognen. Bagbrosbøsninger som er slidte giver ofte meget høje og pludselige klonklyde

• #4   28. jul 2016 Kødben, krængningsstabilisatorarme. Støddæmpere.

• #5   28. jul 2016 For at de dele der "bevæger" sig på din bil ikke larmer og slider mere end nødvendigt. Altså sådan at delene ikke er jern mod jern, så bliver de pakket ind i gummi. Men efter meget slid og mange år, kan gummien blive mør og forsvinde helt.
    Når det sker, er det igen "jern mod jern", og det kan give ubehagelige lyde.

• #6   28. jul 2016 Prøv at trække håndbremsen let når du hører lyden og se om lyden forsvinder. Bare for a udelukke løse klodser ect. En knækket fjeder kan også give forskellige lyde afhængigt af hvor den er knækket.
    Mvh. Gert

• #7   28. jul 2016 Fik engang en bil ind, der også sagde lyde jeg slet ikke kunne finde.. havde den på liften flere gange. Og til sidst hang jeg ud af bagagerummet, og hørte lyden fra hjulet..
    Så var det fandme klodserne der sad lidt løse, og kunne begynde at rasle når det blev ujævnt.. En smøring hjalp.
    Siger ikke at det er det samme med din, men påpeger bare at det kan være alt mulig, og det er med at kigge godt efter selv de steder man ikke tror.

• #8   28. jul 2016 Eller varmeskjoldene over udstødningen?

• Vic
    Vic Tilmeldt:
    okt 2015

#9   28. jul 2016 Det er ikke varmeskjoldet, det tjekkede min svoger smiley
    Jeg prøver lige håndbremsen i morgen når jeg skal ud og trille for at se om jeg nu er heldig at det er det smiley
    Ellers har jeg da lidt at gå efter - det er så dejligt at man kan hente hjælp og råd herinde smiley

• #10   28. jul 2016 Har prøvet en dame der kom ind, at bilen sagde klonk lyde når hun bremsede, og igen når hun accelererede...
    Fjernede den golfbold hun havde liggende i bagagerummet , og så blev der ikke sagt mere, andet end der kom et smil på læben...

• Vic
    Vic Tilmeldt:
    okt 2015

#11   28. jul 2016 Haha sød historie - nu spiller jeg ikke golf smiley
    Løse genstande i bilen er tjekket - som blondine vil man ikke stå hos mekanikeren i den situation du lige beskrev hihi smiley

• #12   28. jul 2016 støddæmper konsol , Jeg har lige skift på min variant , i denne ene side var brudt helt sammen , så det bestod af fire dele , toplejet sad på top af støddæmper , der ikke sad fast i tårnet , og to løse bolt fæstninger , og et løst hylster til topleje , det er lavet i alu , så det tærer noget så herligt

• #13   28. jul 2016 jeg tror også at det kan være dem bagerste støddæmper konsol, som polo Ole skriver.. de er lavet af aluminium og rådner væk med tiden. et kendt problem.. smiley

• #15   29. jul 2016 Har også før oplevet på en passat at den havde en klirrerlyd ved ujævnheder. Det var også efter et bremseskift, og det var bremseklodserne der larmede.

Har prøvet det samme på en altea, der var fjederen på bremseklodserne monteret forkert.

• #16   29. jul 2016 #14 Jeg tror du har tabt 50 øre, da alt der vises på billedet sidder foran og trådstarter skriver lyden kommer bagfra smiley .

Mvh. Gert

• Vic
    Vic Tilmeldt:
    okt 2015

#17   30. jul 2016 Jeg har lige haft lidt travlt siden mit sidste svar, men jeg er ret sikker på at det er en løs bremseklods. Når jeg kører fx over brosten og samtidig bremser let så stopper lyden. Slipper jeg bremsen så starter lyden igen !
    Så tak til Jimmy A for tippet smiley
    Nu skal den lige forbi værkstedet så mine dårlige nerver kan forsvinde, har haft det så dårligt med den lyd smiley

• Vic
    Vic Tilmeldt:
    okt 2015

#18   30. jul 2016 Ups det var Gert - undskyld ! smiley

• #19   31. jul 2016 Vi skrev jo lidt det samme, men fint du fandt fejlen og endnu bedre at du skrev hvad du havde fundet ud af smiley . Tit bliver der spurgt om noget og der kommer nogle forslag, men der bliver mange gange ikke svaret om hvad der løste problemet og det er en skam når andre søger løsning på samme problem på et senere tidspunkt.
    Mvh. Gert

Kommentér på:
Knap så sjove lyde ??

Annonce