{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.737 visninger | Oprettet:

manglende registrering af bil {{forumTopicSubject}}

kort fortalt så har jeg byttet bil med en byttede den 26.0.2011 min seat cordoba med en peugeot 406 der er et skrevet stykke papir med navn adresse kørekort nummer samt at der senest den 7.11.2011 at der skal begge biler være omregistreret. ja jeg har dummet mig det ved jeg nu men håber at nogen herinde kan evt kan sige hvad jeg kan gøre? har udfyldt en blanket der hedder 21065 - manglende regisrtering af bil skal ned med den idag jeg opdagede bilen igår var sat til salg på guloggratis printede annoncen ud og tog kontakt til ejeren som sagde kort fortalt at han kendte alle regler og at han ikke ville omregistrere. tror desværre at denne fyr lever af at køre i andres navn for derefter at sæle videre jeg har adresse kørekort nummer alt på ham men troede reglerne for omregistrering galdt men nej lige pt ser det ud til at han må køre 3 uger fra den 26.10.11 af... hvis jeg ser min bil som ikke er omregistreret må jeg så ta pladerne af den og aflevere på mototkontoret? eller er det ulovligt? han har skrevet til mig pr sms at bilen igår hele dagen har holdt ulovligt og han håber der kommer bøde(r) til mig og at jeg intet kan gøre.. jeg må nok ikke hænge nogen ud herinde DESVÆRRE!!
oplysninger om bil er

SEAT CORDOBA
1.6
SXE
BLÅ
STATIONCAR
REG NR XJ 42 560


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  manglende registrering af bil
  • #1   8. nov 2011 billeder af den er i mit galleri


  • #2   8. nov 2011 Meld den stjålet.

  • #3   8. nov 2011 Du kan ikke melde den stjålet, men med slutseddelen i hånden, så afleverer du bøderne hos politiet, så bliver de eftersendt til ham.

    Du har gjort rigtigt i at udfylde den blanket, og den afleverer du hos Skat. De afmelder så bilen tre uger efter datoen på slutseddelen. Hvis ikke den er omregistreret inden.
    Hvis ikke du har en slutseddel, så afmelder de den tre uger efter du afleverer blanketten.

    Du må ikke snuppe nummerpladerne, han har tre uger til at omregistrere, og sådan er reglerne, lige meget hvad du skriver. At det ikke er særlig pænt gjort er en anden sag.

    En anden ting er så at han ikke må sælge bilen uden først at omregistrere den, for køber vil igen have tre uger, derfor er det ulovligt at videresælge en bil, uden først at omregistrere den til enten sig selv, eller den nye ejer (indenfor de tre uger fra den første handel). Så det er bare med at få afleveret blanketten, så får han sig forhåbentlig en lang næse...


  • #4   8. nov 2011 Havde dælme dyrket lidt selvtægt i sådan en sag her!!!! Mage til direkte spasser skal da ik ha lov til at slippe afsted med sådan noget!!

  • #5   8. nov 2011 jeg har samlet alt ind osse printet hvor han forsøger at sælge seaten den var osse slettet kort efter.går ned til skat samt politiet i tønder vil gerne ha jeg kommer derned med det jeg har bla hans sms for pludselig så er der en masse i vejen med min bil sjovt nok som han skal omregistrere herre gud det er 380 kr men nogen lever åbenbart af dette her!
    tak brian D for svar :O)


  • #6   8. nov 2011 tro mig det har jeg osse den største lyst til skal du endelig ikke ta fejl af.................. har lyst til at hænge idioten ud med navn og alt men det mås man jo ikke......


  • #7   8. nov 2011 Havde bestemt taget ud og krøllet ham sammen,bare alene for hans sms besked!!!

  • #8   8. nov 2011 alle de bøder der kommer på bilen, får den nye ejer os selv om bilen ikke er omregistret, fordi personen "ejer" jo faktist bilen fra den dag han undeskriver slutseddlen..

    har prøvet det samme med min rover nemlig, der kom masser af bøder og regninger fordi personen var kørt fra regningen, på tank-stationer..

    men jeg hang ikke på noget af det, fordi jeg kunne bevise at jeg havde solgt bilen, til ham...


  • #9   8. nov 2011 Reglerne siger jo at man har 3 uger til at omregistrere fra køb af bilen.
    Om det så har nogen betydning at I har skrevet under på at de skulle være omregistreret senest den 7/11-11 ved jeg ikke, men han må ikke sælge en bil, der ikke er indregistreret i hans eget navn.
    Det med at han "håber" på at du får bøder holder jo ikke. Dem får han jo bare selv i sidste ende, når du har bevis på at du har solgt bilen.

    Jeg gider personligt ikke selv risikere sådan noget pis der. Stoler ikke på nogen personer udover mig selv. Folk nu til dags har ingen moral og er pisse ligeglade med andre. Så hvis jeg sælger en bil så bliver det enten uden plader, eller hvor køber medbringer et forsikringsbevis, hvorefter jeg så selv omregistrerer i købers navn.


  • #10   8. nov 2011 nu prøver jeg først gennem skat plus politiet ellers ja så vil jeg ikke tøve med at ta pladerne skulle muligheden dukke op må jeg være ærlig at indrømme når man står i den her situation så er det snart mere mig der skal straffes end ham idioten som fusker og omgåes reglerne

  • #11   8. nov 2011 sælger eller bytter heller ALDRIG mere uden at omregistrere det er helt sikkert

  • #12   8. nov 2011 jeg har ALLE olysninger navn adresse kørekort nummer har lagt alt ud på fjæsbogen om han!! har overvejet at kontakte hans familie man kan jo finde meget på nettet... manler kun at kunne ringe til hans arbejdsgiver ja kan godt være jeg er en kost lige nu men bliver sur når nogen vil snyde!!

  • #13   8. nov 2011 Hvad vil du få ud af alt det ringen/skriven rundt?

    Hvis du skal ringe til nogen, skal du ringe til en advokat og hører om det er i orden han ikke har omregistreret, som forskrevet i slutsedlen.


  • #14   8. nov 2011 Han har jo altså 3 uger til at om reg bilen, sådan er loven nu engang skruet sammen, så det kan du ikke gøre så meget ved, så måske skulle du tage det roligt indtil de 3 uger er gået

  • #15   8. nov 2011 ja loven siger at han har 3 ugen, og ind til at de er gået kan du intet gøre.så tag det nu bare helt roligt.

  • #16   8. nov 2011 man har 3 uger - medmindre andet er aftalt.. jeg har lavet kontrakter med 1 uges omregtid som er 100% i overenstemmelse med lovgivningen!

  • #17   8. nov 2011 har været på skat med min dokumentation, dvs seddelen vi skrev, div sms ,forsøg på at sælge bilen uden den er omregistreret så har min bil fået et stempel på blanketten 21065 og det er gældende fra 26.10.2011 så den 16 er den uden forsikring pladerne vil være efterlyst og alt ulovligt dvs bøder for eks ulovlig parkering osv kommer retur til ham selv.
    kan godt forstå i synes jeg skal ta den med ro og ikke kontakte hans familie ja det er frustrationer hvem ville ikke ha det?? jeg vil ikke betænke mig overhovedet i at ta nummerpladerne kunne jeg komme til det


  • #18   8. nov 2011 synes det er svineri af værste skuffe....


  • #19   8. nov 2011 Husk at ringe til din forsikring og sige at bilen er solgt. Hvis at de er til at snakke med kan du få lavet en rød afmelding hos forsikringen, dvs at bilen er UDEN forsikring og så skal jeg love for at politiet kommer op af stolen og får hentet pladerne.

    Lige meget hvad siger loven 3 uger og det er lige meget hvad man selv aftaler, har selv været der, den fik en rød afmelding, og jarlen hentede pladerne omgående


  • #20   8. nov 2011 Hvis de 3 uger er gået, så henter du bare dine plader.. Du kan ikke stjæle fra dig selv jo.. smiley

    Men tag en med, for det falder sjældent i go jord smiley


  • #21   8. nov 2011 jeg har engang selv hentet et sæt plader fra en bil jeg havde slogt. men jeg vintede til at de 3 uger var gået. da køber jo har sin fulde ret til at køre i de 3 uger som loven siger. så jeg forstår slet ikke ar du er så sur på køber, så længe at de 3 uger ikke er gået, har han jo ikke gjort noget forkert.

  • #22   8. nov 2011 prøver at kontakte mit forsikringsselskab og høre om det er muligt ved godt man ikke bør gøreog sige sådan noget men man bliver så ked gal og skuffet :O/

  • #23   8. nov 2011 har prøvet det samme engang, hentede bare pladerne og afleveret dem på motor kontoret, politiet gad ikke gøre noget nemlig.! (det er 10 år siden) men bare vent de 3 uger, og derefter er der så ikke forsikring på bilen mere, du melder bare til dit forsikrings selvskab at bilen er solgt, du har jo slut seddelen. alt det der, med at skrive frem og tilbage, får man intet ud af, og true osv osv..

  • #24   9. nov 2011 igår fik seaten et stempel 21065 hos skat snakkede med politiet og det er ikke lovligt at sælge bilen videre i uden han først har omregistreret den.
    plus de grove sms.
    og idag er seaten så omregistreret


Kommentér på:
manglende registrering af bil

Annonce