{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.092 visninger | Oprettet:

Jesper H
Jesper H
Følger: 1 Emner: 13 Svar: 12

Gode råd om valg af de rigtige vinterdæk {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen.
Nu er tiden jo kommet hvor der skal vintersutter på bilen, nu går den desværre ikke længere smiley På linket herunder er der en super god video med anbefaling af hvilke dæk man skal gå efter og hvorfor.

Er du ligesom mig - total dæk-dum så kan den klart anbefales smiley

http://www.bilmesser.dk/Video/Bilmesser-TV-Michael-Rudersdal-Daek-Vinterdaek.php

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gode råd om valg af de rigtige vinterdæk
  • #1   8. nov 2011 Holder mig til Nokian .. De har lavet vinterdæk siden 1934 og fåes efter min mening ikke bedre .... Køre trodsalt 6 mdr i året i det værst tænkelige vinterføre

• #3   9. nov 2011 Altså .. hovedreglen jeg som oftest grovsoterer mine dæk efter er at jeg forsøger at finde dæk fabrikanter hvis navne jeg kan udtale .. og som man da har HØRT om .. derefter så kigger jeg på en masse test sites .. smiley

Men ang. vinterdæk .. så er jeg også KÆMPE fan af Nokian .. Finnerne må da vide noget om hvordan et dæk til vinterføre skal laves smiley ..

• #4   9. nov 2011 [TWG]FreakaZoid ! Det er vist ogå dem der har lavet vinterdæk i flest år siden 1934 .. Ja mange af de dækmærker vi kender idag var vist slet ikke begyndt på at lave dæk dengang

• #5   9. nov 2011 Erik A > Nok ikke desværre, nok ikke .. Synes dog generelt folk sparer for meget på et af de aller mest elemæntere dele på en bil - dækkene - fordi de mener det er dyrt - er ens liv ikke mere værd end 2000kr ekstra? smiley

Nu se min E36 - har lige købt den, med sommerfælge - skiftede til vinterfælge med det samme, bl.a pga dækkene .. du kan selv se hvilke "dæk" der sad på smiley

Men vidste ikke at Nokian havde lavet dæk siden 1934.. det er altså lidt sygt smiley

• #6   9. nov 2011 [TWG]FreakaZoid ! De har skam lavet dæk siden 1865 og begyndte på bildæk i 1932 og lavede det første vinterdæk i 34

• #7   9. nov 2011 OKay .. Spændende .. tak for info smiley .. Min gode kammerat er også imponeret over deres nyere sommerdæk faktisk .. Måske man skulle prøve det næste sæson .. han er lige så fanatisk med dæk som jeg er nemlig smiley

• #8   9. nov 2011 [TWG]FreakaZoid ! Well jeg køre heroppe rundt på billige vinterdæk om sommeren da vi kan opleve både let frost og sågar sne i juni og aug .. Faktisk kun juli at den ikke forekommer normalt.. men kan ske

OK på ture til DK hedder det bridgestone potenza i sommer halvåret

• #9   9. nov 2011 synes ikke der er den store forskel i sne og is på vinterdæk, har prøvet en del forskellige billige mærker. Bare der er godt med mønster på så er det fint.

Men når vejen er våd er sagen en anden, og det er den jo tit i det komne halvår.

• #10   9. nov 2011 Nu har dette emne før været oppe at vende, og jeg ved Erik kører under lidt mere ekstreme forhold, end vi andre herhjemme.

Jesper: Nu ved jeg jo ikke hvad bil du skal have dæk til, men jeg har skiftet Continental ContiWinterContact TS830P for 3 uger siden, og kan klart anbefale disse i vådt fører, er spændt på at se hvordan de virker i sne og is !
    Check evt. dette link - http://www.fdm.dk/test-teknik/test-af-vinterdaek-2010 - i mit valg vægtede dækstøj en del og derfor jeg valgte Conti + Mercedes er født med dette mærke smiley

Har prøvet Nokian som sommerdæk og det er et godt dæk, men her er Conti klart bedre......

Ps. Er IKKE i dækbranchen, og dette er derfor ikke en salgstale for Conti, kun min erfaring smiley

• #11   9. nov 2011 Goodyear, Michelin eller Conti, så går du ikke helt galt i byen.
    Nokian er et udmærket dæk til prisen.

• #12   9. nov 2011 Erik A. "de har skam lavet dæk siden 1865", arhhhh. Var det til hestevogn eller...

• #13   9. nov 2011 Nokian opfandt vinterdækket =)

• #14   9. nov 2011 Erik A: jo, det er nok rigtigt nok. men de første dæk var bar gummi ringe

• #15   9. nov 2011 Jeg vælger dem fra min garage.. De er billigst... hehe.

• #16   9. nov 2011 Jacob T Vi har testet contierne under vinter forholdene heroppe .. De fu nker IKKE på sne .. Der findes ihvertfald bedre dæk som stadig er til dansk klima bla nokians WR G2 og sikkert også deres nye model

Svigerfar havde dem på hans nye fine golf som knapt kunne klare at komme ud af indkørslen.. En g3 med nokian WR G2 kom ud uden problemer

erling M Vil gætte på at det var cykler de lavede til efter som de først begyndte på bildæk i 1932

• #17   9. nov 2011 Erik - vi har jo snakket om det før, lad os se når vinteren er ovre.

• #18   9. nov 2011 Jacob T Håber sku lidt på at DK skal have en ordentlig dyne sne omkring jul når vi skal til DK .... Da kommer vi nemlig i 2 x suki med norske vinterdæk

Sidst vi var i DK hvor der kom sne fraråede politiet al unødvendig udkørsel.. Tog en lille time mere som normalt at komme fra Hirtshals til Kolding ..

• #19   9. nov 2011 For min skyld kan sneen godt blive nord for Skagerak smiley

Kommentér på:
Gode råd om valg af de rigtige vinterdæk

Annonce