{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.146 visninger | Oprettet:

Chrylle V
Chrylle V
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 15

Bil før 18? {{forumTopicSubject}}

Hej BG,

Jeg har altid godt kunne lide ting med motor og fik også min første 1 år før jeg blev 16 smiley nu er der så 1 år og 3 måneder til jeg bliver 18 og kan snart ikke vente mere da jeg også er igang som mekaniker smiley

Jeg går og overvejer at købe en bil også gå og bygge den op og gøre den rigtig flot og "god" så den er klar når jeg bliver 18 og den vil selvfølgelig komme til at stå uden plader smiley

Engang imellem har jeg selvfølgelig tænk mig at starte den og lade den stå i tomgang så den ikke bare står, så der er gang i den løbende, men hvad er jeres mening om det?

Jeg overvejer lidt noget golf 2 eller 3 da jeg altdig har kunne lide dem og har god erfaring med dem smiley eller også noget skoda felicia eller corolla smiley

Kom med jeres meninger smiley

På forhånd tak smiley

Chrilsin

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bil før 18?
  • #1   13. nov 2011 købte selv en golf 1 som 17årig ...

hvad har du af dollars

• Chrylle V
    Chrylle V Tilmeldt:
    sep 2007

#2   13. nov 2011 Dollars? smiley

Jeg har løn på 7-8000 pr måned så jeg regner med en bil til de 8-10.000 og har fundet en del allerede smiley men problemet er at jeg bor i lejlighed så den skal stå på gade hele tiden men jeg vil passe den godt fordi det sidste års tid har jeg bare ville have en og nu må det fandme være på tide smiley jeg kan jo altid sælge den igen smiley

• Chrylle V
    Chrylle V Tilmeldt:
    sep 2007

#3   13. nov 2011 Min mor synes det er synd men hvis jeg vil må jeg jo godt da jeg jo egentlig godt må eje en bil der ikke er registreret smiley

• #6   13. nov 2011 det er sku svært at lave bil på en p plads ...

så syntes du skal spare ALT det du kan op til du får en "ordenlig" bil når du bliver 18 istedet ... så kan du købe en der er gejlet eller i stand sat som du kan sætte dit præg på

• #7   13. nov 2011 Du blir nok pænt træt af at gå og lave noget nede på gaden! haha havde du et værksted var det nok en fordel!

• #8   13. nov 2011 bare du ikke køre i den før du har pappet...

for du ska lvide hvis du laver en brøler usen pap og under aldersgrænsen. så har du en fin gæld i rigtig lang tid smiley

• Chrylle V
    Chrylle V Tilmeldt:
    sep 2007

#9   13. nov 2011 golf 4 bliver lige dyr nok og jeg vil faktisk hellere have en 2'er eller 3'er til at starte med indtil jeg får lidt billigere forsikring osv smiley

• Chrylle V
    Chrylle V Tilmeldt:
    sep 2007

#10   13. nov 2011 Martin N:

Jeg måske men det er jeg vant til med mine knallerter smiley

Holger W:

Jeg har sku ikke tænkt mig at køre smiley alt for dyrt hvis man er uheldig men måske min far eller noget lige trille en lille tur på de små sidegader selvom det måske ikke er smart uden plader smiley

• #11   13. nov 2011 Spar flere penge op til en bedre bil.

• Chrylle V
    Chrylle V Tilmeldt:
    sep 2007

#12   13. nov 2011 Jeg får aldrig sparet op smiley ikke lige foreløbig og jeg har faktisk ville have en golf 2 eller 3 længe da jeg synes de er fede og de køre faktisk også godt synes jeg, så jeg vil være tilfreds med sådan en og min far har også haft en del 2'ere så vi kender godt til dem smiley eller også en audi 80?

• Chrylle V
    Chrylle V Tilmeldt:
    sep 2007

#14   13. nov 2011 Det ved jeg smiley jeg har ikke tænkt mig at køre men tomgang skal den lige have smiley

• #15   13. nov 2011 Hej

Hvad er du i tvivl om, hvis du godt kan lide VW Golf II / III, er det jo sådan en du skal have. Til kr. 10.000 er det også muligt at finde et OK eksemplar, du selv kan sætte i stand for relativt få penge. Golf II er nem at skrue i, god at "øve" sig på, og så er den billig i reservedele. Har netop lavet stort service inklusive tandrem sammen med en kammerat på hans VW Golf II 1,6 - samlet pris: kr. 650,-

Gå efter 1,6 eller 1,8. Sidstnævnte er hurtigere og har en noget større moment, men er selvfølgelig tilsvarende dyrere at forsikre.

Kan du finde en årgang 90/91, eksempelvis en GL-model(her får du store kofangere som std. udstyr) med en fin næsten rustfri bund og et km-tal under 250.000, er du godt i gang.

Mvh Mathias

• #16   13. nov 2011 man må ikk have en bil stående på gaden uden plader

• #18   13. nov 2011 Golf 3 ruster for meget... Og køre i mine øjne generelt dårligere end en 2'er... Jeg ville tage en 2'er... Og for gud skyld ikke en felicia...

• #19   13. nov 2011 Du siger jo du vil lave den. Så glem bilen nu og få sat 1-2000 kr til side hver månede så du kan få en ordenlig bil.

Hva vil du gøre hvis den brænder eller bliver stjålet i det år den bare skal stå stille. Så har du mistet de penge.

Der er kun værditab på den fra du køber den. Og en bil til 10.000 er det begrænset hvor længe den kan holde.

• #20   13. nov 2011 Men ja.... Få lavet en opsparingskonto og sæt mønt ind på... Istedet for at købe en bil nu der kommer til at stå stille i en år.. Den bliver træt og træls på det år, når du ikke har en opvarmet garage til den...

• Chrylle V
    Chrylle V Tilmeldt:
    sep 2007

#21   13. nov 2011 Jeg ved godt det er fristenden at køre i den men jeg bor i kbh og tæt på politi station og vil ikke tage den chance.

Og ja jeg kan godt se at det måske er lige tidligt nok og jeg havde selv tænkt sådan noget 3-4 måneder før men nu er den hel gal med at skulle have den så nu kan jeg ikke vente smiley

Det er måske en god ide at lægge de penge til side hver måned også til den tid har man måske 15000 kr at gøre godt for men lige nu er der bare så mange fede 2'ere til salg under 10.000.

Grunden til at jeg tænkte felicia er fordi de er billige i forsikring smiley

Men hvad med en Audi 80? Min far har sådan en der bare står smiley

• #22   13. nov 2011 Audi 80 kan bestemt anbefales. Særligt B4 udgaven, da denne er galvaniseret.

Mvh Mathias

• Chrylle V
    Chrylle V Tilmeldt:
    sep 2007

#23   13. nov 2011 det er en Audi 80 1.8S fra 92 tror jeg, eller også er det 89 men det er deromkring smiley

• #24   14. nov 2011 Der er lige så mange om 1 år. Tá det nu roligt. Du bliver ikke 18 år før. smiley

• Chrylle V
    Chrylle V Tilmeldt:
    sep 2007

#25   14. nov 2011 Ja men der er lang tid til og specielt når man har interesseret sig for biler rigtig længe og nu er man igang med en uddannelse dertil også smiley

• #26   14. nov 2011 Har selv været det igennem. Så ved hvordan du har det.

Men derfor er det stadig fornuftig at spare op til noget bedre.

• Chrylle V
    Chrylle V Tilmeldt:
    sep 2007

#27   14. nov 2011 Ja men noget bedre så er forsikring også derefter smiley men det ville måske være smartest selvom jeg godt kan lide 2'eren

• #28   14. nov 2011 Har en g4 til 50.000

• #30   14. nov 2011 yep, kender det, men så snart du er blevet 18år, så flyver tiden pludselig igen smiley

spar hellere de penge op.

• #31   26. nov 2011 Hej..

Chek min G2. Jeg er 18 år. Og fik min g2 for næsten ingenting smiley den har intet rust, og den starter hvergang og har ikke haft problemer med den endnu.

MEN DET ER DYRT AT HAVE BIL!!

Kommentér på:
Bil før 18?

Annonce