{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.146 visninger | Oprettet:

Jonas L
Jonas L
Følger: 1 Emner: 38 Svar: 39

18 år. Køb af første bil.. {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg får kortet inden for de næste 2 måneder og skal derfor til at overveje hvilken bil jeg skal ud og have. Har lige pt. 50.000 Kr,- sparet op, men kan snildt vente en små 4-5 måneder før jeg begynder at skulle pendle de 30 km om dagen frem og tilbage til nyt arbejde. Det betyder altså at jeg stadig kan nå at spare en smule op.

Mit budget ligger på absolut maksimum 80.000 Kr,- og det er pga. jeg har kigget på en Toyota Aygo. Vil meget gerne ned på en 60-65.000 kr,-

Som tidligere nævt skal den bruges til at pendle ca. 30 km om dagen til og fra arbejdet. Derudover skal jeg muligvis også kører ud til kunder. Derfor er det vigtigt at den kører så langt på literen som muligt. Jeg har ikke noget umiddelbart behov for meget plads, eller mange hestekrafter, så satser på det bliver en mindre og økonomisk bil.

Jeg er lidt i tvivl om at jeg skal købe en ny eller brugt bil. I hvertfald ville det være fedt at få et tilbud på billig forsikring hvis valget bliver på en ny.

Er det i det hele taget nogen som kan fortælle mig omkring det med forsikring? Jeg fatter intet... Såvidt jeg har forstået er der én lovpligtig forsikring, men mange forslår at man får en kasko forsikring der åbenbart giver flere fordele? Er der nogen som gider skære det ud i pap for mig, og evt. komme med nogle udlæg til hvor meget jeg ca. skal regne med at betale månedligt/årligt. Jeg har virkelig ingen realistisk sans for hvor dyrt det er.

Og til sidst.. Er der nogen som er klar over hvilken forskel der er på en toyota aygo fra 2008 til en 2012 model? Hvis ikke der dukker andre interessante bud op, bliver det en aygo. Men kan ikke finde ud af om jeg skal tage et lån og købe en ny 2012 aygo, eller spare lidt penge og købe en brugt 2008/2009 model og kunne betale den ud med det samme uden at skulle låne penge...

På forhånd tak!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  18 år. Køb af første bil..
  • #1   4. mar 2013 Du skal IKKE tage lån ? Du er 18 år, lad dog være....
    Køb en brugt. De nye har store tab, og en 18 årig skal ikke i gæld

• #2   4. mar 2013 Prøv at undersøge Skodas "All inclusive" for en Skoda Citigo. Der er vidst et godt tilbud med på forsikring. Ellers synes jeg at en ny Ford KA til 75.000 er et rigtig godt tilbud. Den er teknisk mage til en Fiat 500 - og den kører rigtig godt og er økonomisk.Samtidig er det en 4 cylindret i stedet for alle de tre cylindrede smiley

• #4   4. mar 2013 Hvis jeg var dig, så ville jeg få finansieret den nyere polo, en i stil af denne her.
    http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/vw/polo/16-tdi-90-comfortline/1510477

En af mine kammerater har sådan en, og den kører VIRKELIG lækkert! Det er en fed bil, og med den diesel motor han har, kan han altså få den til at gå 30 km. literen. smiley

• #5   4. mar 2013 Kasko dækker din bil ved tyveri, brand og ulykke. Men er ikke lovpligtig. Vælger du en forsikring med kasko bliver forsikringen en del dyrere, og afhænger af, hvor du bor og hvor mange skader du har haft osv.

Ansvar skal du have, dvs. den er lovpligtig.
    Den bliver dyrere jo større motor du har, jo mere du kører og igen det med skaderne.

Sådan har jeg forstået det, håber du kunne bruge det til noget.

Hvis det er så kig efter en Lupo 3L, de er dyrere i reservedele, men de kører altså lækkert, og utroligt langt på literen.

• #6   4. mar 2013 evt en brugt vw up den er faldet det værse fordi den har fået plader på

• #7   4. mar 2013 Mkl, plus 3L'eren koster i omegen af 247,- årligt i ejerafgift smiley Dejlig lille bil.

• #8   4. mar 2013 lupo er dyr at holde kørende

• #9   4. mar 2013 Køb en brugt opel corsa b 1,2 eller sådan noget de køre sgu langt på literen, er billige i vægtafgift og koster ca. 10.000 i ansvarsforsikring. Vil mene at vis du køber brugt for under 30.000 er kasko alt for dyrt. Køb en ansvars forsikring da det er den lovpligtige

• #10   4. mar 2013 Nu skal høre Nicolai smiley

hvis jeg var dig, og du ville bruge så mange penge på en bil, så tænk over hvad forsikring vil koste.. det kan HELT klart anbefales at købe en bil, hvor du får en billig forsikring med kasko gennem bilkøbet.. også selvom det betyder du skal købe nyt.

men men men.. der findes jo mange af de små biler, der kan købes fra ny til 75-85k, hvor du så får forsikring til en utrolig fordelagtig pris. smiley

ellers, vil du have brugt, så hold dig til noget hvor du kan tåle at miste den, hvis den kører i stykker (holder mig selv til max 30k), og så kør i den på en ansvars forsikring til du får noget anciennitet optjent.

Med henhold til forsikring:

Ansvar(lovpligtig) dækker; de skader du måtte forvolde andre ved kørsel i din bil.

Kasko(valgfri) dækker; de skader du måtte forvolde andre ved kørsel i din bil + de skader du laver på din egen bil (eller andre hvis det fx er hærværk, eller personen stikker af) + dækker ved tyveri, brand og lignende.

• #11   4. mar 2013 Køb en bil som min polo f.eks

Så er der ikke et lige så stort tab.

Jeg er 18 år og giver cirka 9 kilo i forsikring om året for ansvar.

Den kører 12km/l cirka og tjener sit formål fint.

• #12   4. mar 2013 citygo ! smiley eller Mii billig bil !

brugt.

VW Golf IV dyr i benz men ellers en stabil vogn. køb den med 1,8 hold dig fra 1,6 den har dårlig gearkasse.

• #14   4. mar 2013 Hvis jeg skulle have en lille billig bil, ville det nok blive en vw up.
    Angående forsikring, kan du ofte få den billigere, hvis forhandleren er medlem af DAF. Første gang jeg skulle have forsikret en bil, fik jeg det gennem DAF og sparede rigtig mange penge på den måde. Det kan du nemlig også gøre, selvom det er en brugt bil du køber, bare det er ved en forhandler.

• #15   4. mar 2013 Som udgangspunkt tag aldrig lån for at købe en bil, det dumt da det ikke er noget der kan holde værdi eller blive mere værd.
    Køb hellere brugt, de første 2-4 år har biler som regel det største værdi tab. Dog skal du gå efter en bil der har overholdt samtlige services (SKAL HAVE STEMPEL, ikke noget privat, da det 9/10 gange er svindel) samt rustbehandlinger.

Lovpligtig (Ansvar) - Dækker skader på andre og andre genstande (biler) men ikke din egen bil.
    Kasko - Dækker samme som Ansvar + din egen bil osv.

Skal du til at pendle motorvej vil jeg råde dig til at tilføje glas dækning. koster lidt ekstra men oftest hurtigt tjent hjem. Forsikringen dækker stenslag og lign. dvs du kører bare direkte til firmaet der limer sten slaget og de sender regningen til forsikringsselskabet.

Tjek diverse bilforhandlere for hvilke øko-drønere de har, du kan få sprit ny bil for omkring de 80.000 kr. med super aftale med service og forsikring. måske værd at overveje.

Chevrolet har haft at var bilen under 4 år gammel kunne man som nybilist få kasko til ca 4.500 kr. (mener dog de har ændret det siden, men forhør dig rundt nu du alligevel har god tid)

Håber det hjalp lidt.

• #16   4. mar 2013 Og hold dig fra Golf og Polo rustvogne smiley Samt de for dyre.
    Unge mands bil og tit ikke billig i forsikring da statistikkerne siger at unge ikke kan køre bil.

(Jeg bedømmer ikke, men tager udgangspunkt i tal (statistikker))

• #17   4. mar 2013 Christian T ? hvorfor skal man holde sig fra Golf og Polo.??
    de ruster da ikke mere end andre biler ? jo måske en golf 2 kan der begynde at være lidt rust i, men tænk på at den snart er 30 år gammel. du kan ikke finde en golf IV med rust i bunden. (det bygger jeg på statistik)

• #18   4. mar 2013 Christian - er rimelig sikker på det du nævner med Chevrolet var et koncept Suzuki startede og krævede en bil på højst 5 år samt billist på 18. Kører selv den forsikring og bliver elitebillist om 2 måneder, så er det tid til upgrade! Men absolut ikke en dårlig handel, man kan sagtens have noget sjov i hatchbacks med 100+ hk frem for at gå single-mor i microbil der kører 46 km/l smiley

• #19   4. mar 2013 den eneste erfaring jeg har med honda er en del sol som kun havde kørt sommer bil. den var pil rusten i skærmkasserne.

Nicolai F:
    jo du skal kigge efter rust i men i dag er det ikke det der betyder mest. det der betyder mest er at bilen er mekanisk i orden. motor gearkasse. ville helt klart også råde til til at købe en brugt bil da du får mere for pengene.
    du kan sagtens købe en bil der har gået 100.000 der er udkørt, modsat kan du sagtens købe en bil med 300.000 km på bagen som bare virker.
    fx en Mercedes holder meget længere end en Hyundai fx.

se fx denne:

http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/vw/golf-iv/18-highline/1549445

den har ikke kørt så langt og er spækket med udstyr smiley

• #20   4. mar 2013 Joachim, ud fra folks erfaringer af dem jeg kender som selv er gået helt væk fra Golf og Polo. Der er mange Golf 3'ere med meget rust bare her på bg.dk som er til salg. Så den holder ikke.
    Men det sandt alle biler ruster, hvis det er det du mener, nogle har bare slemmere svagheder samt flere end andre. og har altid hørt skidt om netop de 2. samt for det ikke skal være løgn, min egen civic, med fx bagerste skærmkanter.
    Golf IV har fx bagklap håndtaget (rundt om) og skærmkanter som svagheder.

Men nu var det samtidig med sammenligning med prisen for bilen, forsikring, afgift, + økonomien.

• #21   4. mar 2013 Jyllen ! - Jeps det var nemlig den jeg tænkte på. Hvem der startede konceptet ved jeg ikke. men det kan oftest være den fedeste ting for unge og nybilister.
    Desværre røg jeg ikke på den giver godt 8.500 i kasko om året. (startede som nybilist de første 3 år for kun 11.500 kr for de 3 år tilsammen) så meget skuffet over ALKA.

• #22   4. mar 2013 Fik lige af vide at diverse forhandlere (Suzuki, Chevrolet, Skoda, Toyota osv) kører lidt på skift med de tilbud. Måske værd at undersøge for nybilister.

Mht. mere for pengene i brugt bil, kommer igen an på så meget.
    Dengang jeg købte skulle jeg give 28.000 kr. i kasko for en brugt 407 (et eksempel ud af mange biler jeg ringede om) den kostede dengang 140.000 kr brugt. men min familie drøner (Nubira) kostede 200.000 fra ny, inkl 3 års kasko og kørekort (havde ikke kørekort dengang) så der kunne det kun betale sig for mig med ny bil.

• #23   4. mar 2013 en golf 3 er 20 år gammel.....
    men du generalisere jeg havde en golf 2 der var mindre rusten end en ny opel i bunden.
    golf IV ruster rundt om håndtaget, ja nogle gør. men Christian T hvad ville du helst have en bil der bare kører som måske får et lille mærke ved håndtaget.
    (vi har haft 4 Golf IVer ) og ingen af dem havde dette problem og slet ikke rust i karossen og skærme) synes det det er forkert at dig at sige sådan noget. du bygger det højest sandsynligt på at du ikke kan lide VW og VAG.
    og du kunne få Nicolai til at købe noget skidt pga din personlige overbevisning.

jeg ville selv holde mig fra C1 og yugo fordi de er forældet. køb en ny VAG. til det samme.

det gælder om at finde de gode tilbud. giver selv 10.000 for touaregen i eget navn ( er 19 ) en v10 diesel.

• #24   4. mar 2013 Jeg er selv 18år og har stået i din situation. Jeg fandt ud af hvormange penge jeg havde i alt per mdr at bruge på bilen og valgte derefter. Det kan godt være du har 80.000kr kontant lige nu, men at have en bil er meget mere end bare at købe den. Der kommer forsikring, brændstof, grøn afgift, vægt afgift, jævnligt service, nye dæk mm.

Jeg valgte at købe en Polo 1.6 TDI BMT fra tyskland fordi at jeg fik så meget udstyr med i den. Jeg giver 1200kr i forsikring mdr, 2000kr i afdrag som jeg en hver tid kan stoppe hvis jeg vælger at sælge bilen uden det store tab. Jeg kan kun anbefalde den som 1. gangsbillist, super driftsikker samt dejlig økonomi. (Køb ikke under 90hk da den bliver for kedelig at køre i, der er fint ryk i min.)

• #25   4. mar 2013 Det kan godt betale sig at købe hel ny bil som første bil. IIgen hvis man gerne vil have noget billig forsikring med bilen.. Alt det med brugte golf 4 osv vil koste for meget i forsikring mens man er så ung.. Når han selv nævner toyota, så kan de også lave noget forsikring på bilen..

• #26   4. mar 2013 Sune N du har Helt ret :)! det er en dyr bil i forsikring og benz.
    men en billig bil i drift omkostninger og den kører fantastisk.
    man skal lave en fin aftale med et forsikringselskab. få et møde men en forskringsmand. og samle så dine forsikringer. (livsforsikring, rejseforsikring osv) hvad man nu har det kan godt betale sig :)!

• #27   4. mar 2013 Hvis vi går ud fra golf 4 kontra ny bil, så bliver det stadig billigest med ny bil.. Man står også bedre i forhold til problemer med bilen.. Og hvad der kører fantastisk, så er det jo op til hvad folk synes.. smiley

• #28   4. mar 2013 Joachim C - Det er ud fra diverse vw forums jeg har informationen, folk som selv har ejet eller ejer på nuværende tidspunkt, næsten alle jeg kender har haft de forskellige Golf'er, mht om jeg kan lide dem, kan du ikke udtale dig om, da jeg faktisk for nyligt havde kig efter Polo 6n. Er dog blevet frarådet det af dem som jeg kender, de siger alle de rykker meget godt af sådan en lille bil og motoren, men at der er for meget med dem, samt det en bil jagtet af de unge og tit skruet for meget på.

Men det er korrekt, jeg bryder mig ikke om Golf, eneste Golf jeg synes der er pæn er den sidst nye. Da de andre modeller ikke falder i min smag.
    Kan btw også lide Passat og Touran. Passat kører sisme lækkert og man sidder godt i dem.

Men for at vende tilbage, synes jeg absolut ikke han skal bruge pengene på lige netop dem. Det kan på længere sigt ikke svare sig for ham. Når han alligevel er ligeglad med om bilen er en racer eller ej. Men han går derimod op i km/l og forsikring lader det til.

Men mon ikke vi skal til at holde her, for vi er vidst begyndt at diskutere ligegyldige ting for tråd-starteren.
    Du kan lide Golf, jeg kan ikke, du kan lide Polo, jeg synes det en sjov lille en.

Men stadig ikke nogle billige biler i forsikring eller benzin.

• #29   5. mar 2013 Christian T med hensyn til forsikring så gælder det om at være smart og finde de gode tilbud. du får ikke noget tilbud på en hjemmeside.
    Jeg nævner igen Touaregen som har 400 HK og står i eget navn.

Kommentér på:
18 år. Køb af første bil..

Annonce