{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.267 visninger | Oprettet:

Jesper H
Jesper H
Følger: 1 Emner: 13 Svar: 12

Stigende benzin- og dieselpriser - Nu stopper det! {{forumTopicSubject}}

Det var da sindsygt med de stigende priser der hele tiden kan være. Først benzinen men nu er det satme også diesel der snart overstiger benzinprisen. Syntes det er grotesk - mon det stadig snart kan betale sig at have diesel?

http://www.bilmesser.dk/blog.php?id=74

Kunne du overveje at skifte dieselbilen ud hvis priserne stiger til et højere niveau og hvor går din grænse?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Stigende benzin- og dieselpriser - Nu stopper det!
  • #1   20. nov 2011 Tror nu stadig det kommer til at være bedst med en Diesel bil da for på et tidspunkt skal forskellen nok ændre sig igen til "normal" forskel (:

• #2   20. nov 2011 I 10 år har Bin Laden fået skylden. Så fik de taget ham af overskriften og så kom Gaddafi og resten af Mellemøstens diktaturer til at få skylden. Nu går der 10 år hvor de bruger områdets ustabilitet som undskyldning til hele tiden at hæve priserne.

Det er så latterligt at det er til grin....og samtidig så gennemskueligt.

• #3   20. nov 2011 Stigene priser?
    Syntes at den de sidste 3-4 uger, flere steder, har været under 11 kroner pr liter.

Men der er stadig gevinst i at have en dieselbil for dem som kører langt, det skriver de også i artiklen..
    Men en benzinmotorer kan idag opfylde hullet mellem en dieselmotor og en traditionel benzinmotor.
    F.eks. årets motor 2011 fra Fiat - 0.9 liter, 2 cylindre med turboladning. 25km pr liter ved blandet kørsel smiley
    Det er det samme som 1.3 liters dieselmotor, i samme bil..

• #4   20. nov 2011 Har lige tanket op i Odense for 10,12kr .. Men ja det undrer mig sq ikke at priserne stiger..

• #5   20. nov 2011 hvor i odense ?

• #6   20. nov 2011 - Problemet er jo bare at det skide brændstof er en nødvendighed for alle os med forbrændingsmotor.. så kan de sgu sådan set sætte prisen som de vil, og vi kan ikke gøre en skid ved det, vi SKAL jo bruge det og køber det lystigt alligevel selvom det hamrende dyrt.. selvom de satte prisen op til 30,- pr. liter ville de fleste af os jo være nødsaget til at købe det alligevel... men for pokker da hvor kan man drømme sig 10 år tilbage hvor benzinen lå på 6-7 kroner literen og diesel til lidt over en femmer... suk...

Men det bliver da spændene at se hvad fremtiden bringer af alternative løsninger, for skal brændstofpriserne stige 80-90% yderligere hen over de næste 10 år som det har været tilfældet, så tvivler jeg på at "vi almindelige" slaver kan blive ved med at fodre vores gamle pis-biler med de dyre dråber...

/Carsten

• #8   20. nov 2011 Giessing - Ja og for ganske få år siden var 7-8 kr normalt.... Så ja gu fanden er det stigende!

Og ang en 0.9 motor m. 25 km/l v. blandet (ja det er den ihvertfald opgivet til) - Måske i en vindtunnel hævet op så hjulene ikke rører jorden uden belastning osv - De fusker groft med det der for at ramme nogle andre miljøkrav!

• #10   20. nov 2011 Tør øjnene og køb en polo bluemotion og en ordenlig omgang tudekiks smiley

• #11   20. nov 2011 Giessing -

Vi har ikke været i nærheden af 13 kr literen her i horsens egnen ihvertfald

• #12   20. nov 2011 Det er meget normalt at blive manipuleret og udnytet af landets regeringer på en eller andet møde smiley
    Og tror mig på det tidsåpunkt hvor det bliver solgt mere diesel end benzin vil prisen på diesel være dyrere end benzin,selvom fremstilings proces ar meget biligere.

• #13   20. nov 2011 Der er INGEN som er tvunget til at bruge benzin og diesel!

Man har altid et valg - godt nok med forskellige konsekvenser - man man HAR et valg...

• #14   20. nov 2011 køb nu bare det væske i skal bruge og se glade ud, det nytter ikk at brokke sig.

• MarkosG
    MarkosG Tilmeldt:
    apr 2011

Følger: 1 Emner: 32 Svar: 114
    #15   20. nov 2011 Drenge regn lige på hvor mange kroner ekstra i skal betale pr. gang i tanker. Min bil køre ca. 17.5km/l og jeg har meget bl.a. kørsel. Jeg har en tank på ca. 60 liter. Jeg tanker 1 gang hver 7-10 dag og det er diesel. Er prisen 11kr pr. liter koster det mig så 660 kroner, er den 12 kroner pr. liter 720.

Altså det koster mig 1 pizza mere pr gang, det kan jeg nok godt leve med.

Desuden, hvis du ser på prisen for brændstof i forhold til lønudviklingen, har det aldrig været billigere at tanke brændstof.

Ja det er da på godt jysk træls at det er så dyrt at drive en bil, men har man ikke råd, må man jo bare tage cyklen eller en bus?

Bare prøv at se på alle de dagligvarer der stiger i priser og her mener jeg ikke kun de ting de røde har sat skat på og alle de dumme tiltag der rammer børnefamilier.

Vi overlever nok, tror du ikke?

• #16   20. nov 2011 Kære venner.

Benzinen er faktisk ikke specielt dyr i forhold til hvad den var i starten af 1980'erne. Dengang kostede benzinen lidt over 6 kroner literen - men folk tjente meget mindre. I september 1982 var listeprisen for en liter benzin på 6 kroner og 60 øre, men hvis det bliver regnet om til dagens priser, så svarer det til en literpris på 14,00 kroner.

Så - det er ikke historisk høje priser totalt set. Meget sjovt at tænke på, ikke?

• #17   20. nov 2011 Benzinen har været billigere totalt set - men ikke voldsomt. Havde ikke set Zero X'es indlæg før - men jeg er enig.

Det er lidt pjattet. Faktisk er det jo helt uhørt, at lærlinge, studerende og arbejdsløse har biler. Det havde man simpelthen ikke før i tiden. Det er ren og skær forkælelse og overforbrug - og måske derfor vi er i sådan en ret alvorlig krise. Vi er simpelthen ikke klar over hvor forkælede vi er.

• #18   20. nov 2011 Aldrig diesel kan da aldrig svare sig de koster jo kassen i drift & vedligeholdelse

• #19   20. nov 2011 Ja Diesel - det gider jeg sgu heller ikke. Koster de ikke også mere i afgifter? Og de er jo knabt billigere at køre i pt. mht brændstof.

Og Diesel - det har altså bare aldrig tændt noget i mig - det er lyden af en benziner, der er den rigtige motor-lyd..

Moment og pjat er ikke alt - lyden og gangkulturen er meget vigtigere for mig.

• #20   20. nov 2011 Man har ikke valg ,man skal have lortet !! vi er nogle der skal på arbejde.
    Men hellere benzin smiley

• #21   20. nov 2011 Jeg er ikke fan af rød regering, men dem kan man sku ikke give skylden for priserne.

Tag nu lige og luk øjnene op og se de generelle priser i Europa. Der er forsvindende lidt forskel...

• #22   20. nov 2011 ja jeg tankede diesel til 9.98 i sidste uge på jet i Ballerup

• #23   20. nov 2011 Kig lige på hvad benzinpriserne er i udlandet... Det er skam staten der er den store snyder og ikke Gadaffi eller de andre turbankrigere smiley

• #24   20. nov 2011 Ahh Jacob. Min erfaring siger mig det koster det samme overalt næsten - med forbehold:

Læs f.eks de aktuelle tyske priser her:

• #26   20. nov 2011 Sverige, Norge, Tyskland ligger ret ens - faktisk er sverige dyrere med diesel:

Luxemburg er god god - og ellers er østlandene også lidt billigere - men der kommer jeg dsværre ikke meget. smiley

http://www.benzinpriser.nu/

• #27   20. nov 2011 Anders C

nu er det jo ikke alle der gider køre sådan en diesel hakker,og jeg tror diesel prisen er kommet for at blive,altså samme pris som benzin,og måske endda dyre

• #28   20. nov 2011 Anders - du lyder næsten som Pernille Rosenkrantz-Theil

• #29   20. nov 2011 Lidt sjovt at se, at dem der siger at man har et valg de kommer fra sjælland. Øen hvor der er flere busser end der er biler. Prøv i at komme her til nordjylland. Så skal i se hvilke andre valg man har, hvilket er nul! Busserne kører så sjældent at man ikke kan indrette sin arbejdstid efter det. Og når det endelig er, så tager det en time til halvanden at komme nogen steder

Så nej, nogen har ikke andet valg end at have en bil, arbejdsløse, studerende osv!

Jeg betaler gladeligt det det koster at fylde bilen op hver uge uanset pris når jeg ved hvad alternativet er

• #30   20. nov 2011 Ja - selvom man bor på sjælland kan man også bo således, at det er umuligt at få det offentlige til at passe. Især med børn, der skal hentes og bringes på de rigtige tider i børnehave osv.

Vi kan heller ikke undvære at have hele 2 biler.

Men jer i det mørke Jylland i har jo råd til benzinen uden at brokke sig. I har jo mange flere penge mellem hænderne end os - er der lavet undersøgelser om. Jeres leveomkostinger er intet i forhold til os sjællandere's - så i må have masser penge til benzin. Hoho.

• #31   20. nov 2011 - -> Jørgensen <- -
    Nu har I jo også brugt jeres penge på nye motorveje, i stedet for nye buslinjer smiley

• #32   20. nov 2011 Jens : hahaha! Touché! ;oD

• #33   20. nov 2011 Da jeg fik mit køre kort i 1991 fik man 16 l benzin for 100 kr det vil sige 6.25 kr pr liter men så skal man os huske på at der kunne man ikke bare lige finde en brugt bil der kørte 18-22 km/l som man kan i dag.
    Jeg føler ikke det koster mig mere at køre bil i dag end det gjore i 1991, men ja det ville da være dejligt hvis man kunne få det til samme pris som den gang.
    Og husk nu at de skatter og afgifter der er på benzin er med til at betale for asfalt snerydning sygehuse offentlig transport og meget mere.

• #35   20. nov 2011 det er da bare at tanke, og se glad ud..... synes du det er for dyrt, så tag offenlig transport eller cyklen...!!

lige meget hvor meget man brokker sig, over de danske afgifter, ja så stiger de bare, sån er det at være dansker... vi må jo flytte hvis vi er utilfredse.

• #36   20. nov 2011 forleden da jeg tankede 95 = 11.04, diesel = 11.40 smiley godt man ikke har diesel bil!

• MarkosG
    MarkosG Tilmeldt:
    apr 2011

#37   20. nov 2011 Casper i sidste uge kørte jeg til Berlin også tilbage til København for derefter at tage en tur til Gøteborg og tilbage til København på 1 tank diesel.

Pyyyyyyy godt man ikke har Benzin.. eller hva? Det kommer vel helt an på hvad ens kørselsmønster er...

Tror nok din Ford skulle have fyldt på en 3-4 gange på den tur der.

• #38   20. nov 2011 Nye benzinbiler kan jo efterhånden også køre langt på literen. Jeg tror på dieselbiler er på vej tilbage - meget..

• MarkosG
    MarkosG Tilmeldt:
    apr 2011

#39   20. nov 2011 Christian Z - Det har du helt ret i.

Men hvad er det en ny bil benzin bil koster ? 250.000? 300.000? 400.000?

Det jeg mener er, at man kan altså få en relativ billig brugt diesel, der kan køre meget langt op literen.

Men igen, det kommer jo an på hvad man skal bruge.. Havde selv en Benzin da jeg kun kørte bykørsel.. men nu køre jeg hver uge til Tyskland/Sverige og nogle gange længere væk.. og jeg kan godt fortælle dig.. ville ikke undvære den smiley på motorvejen går den super godt smiley Men det gør de fleste BMWer jo

• #42   20. nov 2011 Squ lige glad, tanker aldrig for mere end 200kr..

• #43   20. nov 2011 Thomas. Jyder har generelt flere penge mellem hænderne end Sjællandere. Det er da vist et faktum? Altså i hænderne til forbrug..

• #45   20. nov 2011 benzinen har kostet 10.50 ca de sidste 14 dage her

• #47   20. nov 2011 Kan det ikke være lige meget om andre køre benzin eller diesel, skal man ikke køre i det man føler for.

Jeg kunne aldrig finde på at købe en diesel med det kørsel jeg har i dag, køre max 10.000 km om året og til det er en benzin det rigtige og før kørte jeg 25-30.000 km km om året og der var min diesel det rigtige vald.

Og hvorfor ser man tit det ende op med en snak om hvad man har og ikke har i jylland og hvad man har eller ikke har på sjælland, danmark er et lille land og man kan bo hvor man vil og man er selv herre over sit eget liv.

Men her i dk skal man altid snakke om hvor dårligt man har det, men ved i hvad, vi har det skide godt i dk.

• #49   20. nov 2011 udbud og efterspørgsel....

• #50   20. nov 2011 Jt ! Diesel hakker?

Kommentér på:
Stigende benzin- og dieselpriser - Nu stopper det!

Annonce