{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
841 visninger | Oprettet:

Kent S
Kent S
Følger: 1 Emner: 10 Svar: 38

Dilemma om køb af punot {{forumTopicSubject}}

Hej,

jeg har endnu til gode at købe min første bil, og det ser nu ud til at kunne lade sig gøre.

Igennem min kones kollega har vi fået kontakt til en som har en FIAT punto til salg årgang 2003 med 60.449 km. på tælleren. Denne bil skal vi betale 30.000 kr. for!

Når jeg lige tjekker brugt markedet på nettet synes det at være en ret rimelig pris, (Uden dog at have set den endnu) Bilen skulle ikke fejle noget, de skal bare af med den, den er lyseblå og med 3 døre, så de har haft vanskeligt med at få den afsat, men det gør mig ikke noget.

Jeg var egentlig næste på vej for at købe den, da jeg lige tjekker en mekanikker jeg kender igennem min sviger far og han siger uden at kende nogen som helst detaljer om bilen, at punto skal man bare ALDRIG købe. Punktum

Det er jeg sgu lidt irriteret over, så nu vil jeg høre jer herinde, ville i tage ud og kigger på den, eller er punto SÅ forfærdelig?

Hvis det kommer til det, og vi skal ud og se på den, hvad skal vi så især være opmærksomme på?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dilemma om køb af punot
  • #1   3. dec 2011 Alt hvad du IKKE tjekker men blot tror er i orden, er en risiko du løber.
    Punto er en fin lille billig a-b bil smiley

• #2   3. dec 2011 det er en lortegryde.. der er nok en grund til de ikke kan få mere for en årgang 2003 bil..

• #3   3. dec 2011 Det er en bil som har en del fejl, men ikke har problemer med stabiliteten.

Kan du leve med lidt skavanker hele tiden, så er der intet i vejen for at købe den.

Tjek for rust ALLE steder...

• #4   3. dec 2011 køb en golf istedet smiley du får en Golf IV som er helt fin og MANGE km i endnu for 40.000 kr

• #5   3. dec 2011 De har problemer med rust i bunden og indvending i bagskærmene, påfyldningsrøret til tanken kan også være utæt. Så er der viskertrækket foran der kan gå fra hinanden. Men ellers en meget stabil bil der er billig i reservedele og nem at rep. på. Arbejder ved en gammel Fiat forhandler, og der har vi manger kunder i Punto'er (188).

• Kent S
    Kent S Tilmeldt:
    dec 2011

Følger: 1 Emner: 10 Svar: 38
    #6   3. dec 2011 @Daniel tak for svaret, jeg kan læse flere steder at rust er den store svaghed på den model. Men hvad kigger jeg efter, og er det nul tolerance overfor rust? Eller er der noget man kan leve med? Eller udbedre?

Ellers tak for svarene, det går meget på det samme kan jeg forstå, men omvendt er det umiddelbart et godt tilbud, så overvejer at tage ud og kigge på den i det mindste

• #8   4. dec 2011 Det er en fin lille bil til en rigtig god pris. Check for rust og er den fin så køb den.

• #9   4. dec 2011 Det værste sted der kan være rust er nok inde i bagskærmene, det andet rust i bund er nemmere at ha med at gøre. Men tag da ud og kig den, og hvis du kan få den på en lift ville det være godt. Men ellers så hånden ind i bagskærmene og mærk efter rust (ryk i påfyldningsrøret der kommer tit rust ved beslaget der holder det), og så check det du kan af bunden, ude langs panelerne og ca 15cm ind. Det er de steder jeg har oplevet mest rust. Det der kan være i bund er klart et mindre problem end det i skærmene. smiley

Kommentér på:
Dilemma om køb af punot

Annonce