{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.278 visninger | Oprettet:

rapsolie vs diesel {{forumTopicSubject}}

Nu har jeg siddet og læst om så mange der vil køre på raps, men hvad er fordelen ved det ??
Syntes ikke jeg kan finde nogen priser, som er meget under 10kr pr litter på nette tro 8,5kr er min jeg har set, og så skal men håntere det, bygge forvarmer på osv, kan det virkelige betale sig ??

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  rapsolie vs diesel
  • #1   12. dec 2011 hvis det kunne betale sig, hvorfor er der så ikke mange der bruger det?

• #2   12. dec 2011 Det skal være super fint filterert. Ellers kan pumpedysemotore og commonrailmotore ikke holde til det.

Men gamle slavedieseler kører fint på det. Eneste ulempe er lidt lavere effekt, og at den lugter af grillbar ud af udstødningen.

• #3   12. dec 2011 Kan ikke betalse sig hvis du går i Netto eller Føtex og handler dig rapsolie.
    Der er nogle små landmænd og folk med lidt jord der har eksperimenteret med at presse det selv,

Mere brugt er nok brugt fritureolie! Det skal renses i hoved og r*v men det kan lade sig gøre. Ved ikke om det er umagen værd selvom man uden det store kan få næsten alt det gamle friture olie man vil have.

• #4   12. dec 2011 Man skal finde "et sted" hvor olien handles i stalddøren for at det kan svare sig. Jeg kender dog ikke sådan nogle steder, men har hørt at nogen sparer noget den vej uden om afgiftssystemet (SKAT).

• #5   12. dec 2011 om som Jesper siger - ikke PD eller Commonrail!

Gammel rotorpumpe æder det meste - skal selvfølgelig være filtreret

En gammel rækkepumpe kan sgu køre på magarine hvis du varmer det tilpas nok!

• #6   12. dec 2011 I sverige køre de på noget der hedder E85, jeg mener at det er en blanding med rapsolie, men motoren skal stilles om til det
    vh

• #7   12. dec 2011 Tommy.... Du skal vist lige undersøge det igen... DET ER ETHANOL!!!

• #8   12. dec 2011 Tommy H

Mon ikke du skal sætte dig ned og læse lidt på det igen ?

• #9   12. dec 2011 Jeg prøvede for sjov at køre på raps olie og diesel, blandet 50/50 på min gamle zx'er. jeg kunne slet ikke mærke forskel på hverken lugt eller effekt.
    Det økonomiske i det kan aldrig gå hvis du køber det, hvor brændstofsafgiften er betalt. Den skal du faktisk os betale når du får en balje friture fra den lokale grill.

• #10   12. dec 2011 Har kørt på det et lille års tid på min gamle Mercedes uden problemer. Men det kan ikke betale sig med de priser rapsolien ligger på lige nu. Da jeg startede på at køre på det der kunne jeg købe det til en 5kr/l. Men til 7-8kr/l syntes jeg ikke det er besværet vær.

• #11   13. dec 2011 Ja hvis man kunne finde det bed en landmand, kunne det betale sig, ellers kan jeg godt se der ikke er noget og hente i det

Kommentér på:
rapsolie vs diesel

Annonce