{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.548 visninger | Oprettet:

Slør i Baghjul? Vectra B {{forumTopicSubject}}

Hey BG og Opel freaks...

Var ved at skifte bremseklodser bag på min Vectra B med skiver for og bag, da jeg opdager at der er slør i højer side og kan stå og vippe hjulet lidt frem og tilbage når det er på?

Nogle her der kan fortælle mig hvad der er galt, og om det er noget der er forsvarligt at køre med?

Er der noget specielt værktøj der skal til for eventuelt at komme ind til baghjuls lejet hvis det er der der er slør?

Håber nogle her kan hjælpe mig smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Slør i Baghjul? Vectra B
  • #1   20. dec 2011 Umiddelbart vil jeg tro det er den øverste bøsning der sidder og holder baghjulsspindlen. Den skal bare bankes ud og ny bankes i - det kan godt være lidt træls og sidde godt fast.

• #2   20. dec 2011 ja dit baghjulsleje der er gået. i med et nyt, og nej det er ikke forsvarligt at kører med, lige pludselig så går det helt i smader og kan ende med at dit hjul falder af.

• #3   20. dec 2011 Få en mekaniker til at se på den, det med at skifte hjulleje er ikke bare lige til

• #4   20. dec 2011 hvis det er baghjuls lejet er det da nemt nok og skifte
    af med kaliber - bremse åg og skiven
    så sidder leje i en komplet enhed med abs og nav
    sidder fast med 4 møtrikker pa bagsiden og husk og ta abs stik af

• #5   21. dec 2011 Henrik -> okay lyder nu meget simpelt men burde skiven ikke være lige til at tage at når bremsecalibren og klodserne er fjernet og den skruge som holder skiven på plads også er fjernet?

Knunne nemlig ikke få skiven af selv om ovenstående var gjort?

• #6   2. jan 2012 Så er Vectraen fixet igen, var selve baghjulslejet der var gået men også selve håndbremsebakkerne samt bremseklodserne trængte nu til at blive skiftet så nu er følgende ting blevet lavet:

Nyt baghjulsleje højre side.
    Nye håndbremsebakker i begge sider.
    Nye bremseskiver i begge sider.
    Nye bremseklodser i begge sider.

Så alt er storset nyt på nær bremsecalibrene smiley

Kommentér på:
Slør i Baghjul? Vectra B

Annonce