{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.215 visninger | Oprettet:

Slør i Baghjul? {{forumTopicSubject}}

Hey BG og Opel freaks...

Var ved at skifte bremseklodser bag på min Vectra B med skiver for og bag, da jeg opdager at der er slør i højer side og kan stå og vippe hjulet lidt frem og tilbage når det er på?

Nogle her der kan fortælle mig hvad der er galt, og om det er noget der er forsvarligt at køre med?

Er der noget specielt værktøj der skal til for eventuelt at komme ind til baghjuls lejet hvis det er der der er slør?

Håber nogle her kan hjælpe mig smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Slør i Baghjul?
  • #1   20. dec 2011 Hjulleje..

• #2   20. dec 2011 Skal presses ud..

• #3   20. dec 2011 Med en aftrækker eller hvordan? for der jo ikke lige som på en gammel Kadett E hvor man bare skruger møtrikken af og så kan tage det hele ud i skålen og banke lejerne ud og banke nye i?

Er der noget special værktøj man skal have fat i eller hvordan?

• DisConFlubberated
    VIP
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator

Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.740
    #4   20. dec 2011 Af med bremse caliperen, caliper åget, og bremseskiven. omme bag på navet sidder 4 møtrikker og et stik til abs sensoren, stikket skal afmonteres og møtrikkerne skal skrues af, og så kan du få hjullejet ud, i en stor klump... men ja, de skal presses ud, så det nemmeste er nok at tage hele navet af bilen...

• #5   20. dec 2011 det skal da ikke presses ud i bag på en VB de 4 bolte + logisk tankegang også en stor hammer. men men hvis den ikke knurer fra i bag skulle du måske tjekke dine bøsninger i dit baghjuls ophæng der sidder 6 stk- 2 store forrest og 4 små bagerst. god arbejdslyst.

• DisConFlubberated
    VIP
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator

Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.740
    #6   20. dec 2011 Jeg kunne ikke slå dem ud, men jeg havde også navet liggende på bordet, så det var nemt nok for mig bare at smide dem op i pressen... Men hvis hjulene hælder meget indad for oven og slider dækkene skæve samtidigt, så er det de bøsninger i navet og i de to stræberarme...

• #7   20. dec 2011 burde skiven ikke være lige til at tage at når bremsecalibren er fjernet og den skruge som holder skiven på plads også er fjernet?

Knunne nemlig ikke få skiven af selv om ovenstående var gjort, men måske jeg skal bruge vold i stedet for?

• #8   2. jan 2012 Så er Vectraen fixet igen, var selve baghjulslejet der var gået men også selve håndbremsebakkerne samt bremseklodserne trængte nu til at blive skiftet så nu er følgende ting blevet lavet:

Nyt baghjulsleje højre side.
    Nye håndbremsebakker i begge sider.
    Nye bremseskiver i begge sider.
    Nye bremseklodser i begge sider.

Så alt er storset nyt på nær bremsecalibrene smiley

Kommentér på:
Slør i Baghjul?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce