{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.040 visninger | Oprettet:

Saab 9000, har den kørt for langt? {{forumTopicSubject}}

Jeg har lige lånt en kammerats bruger da jeg ikke har en basis bruger herinde endnu.

Jeg skal til at finde mig en bil. Mit budget er 15.000 kr. (kan nok lige gå op til 20.000 kr hvis "drømmebilen" findes).

Jeg vil gerne have en bil der bare virker uden at skulle til mekaniker hver anden uge. Dog må den også gerne se lidt pæn ud og velholdt ud.

Hvis muligt gjorde det heller ikke noget at den var lidt frisk men jeg har selvfølgelig forståelse for at med det lille budget så er det ikke let at finde en frisk bil der rent faktisk også er velholdt og har et godt ry mht. at køre langt uden fejl.

Må hellere lige sige at små biler ikke er sagen. Altså Peugot 106, polo g40 og diverse småbiler som måske har bedst chance for at opfylde mine krav.

Mine tanker indtil vidre.

1. Random Toyota Corolla mellem 8k-15k. Nysynet osv.
2. SaabSaabSaab 90a>, 200 hk ( http://krabek-trading.dk/8597.cms?id=765600626)
3. Andet?

Kunne godt tænke mig at vide hvad i synes om den saab. Ifølge http://www.bt.dk/biler/synsstatistik-12-aar-gamle-biler skulle det være en ok holdbar bil. Men ved ikke om 367km er for langt, og om jeg i stedet burde finde en Corolla med <200km?

På forhånd tak for hjælpen smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Saab 9000, har den kørt for langt?
  • #1   21. dec 2011 saab er en typisk svensk slider , Det hele kommer an på hvordan den er kørt , deres svagheder er rust i dørbunde og bagerste skærmkanter , Jeg ville ikke være bange hvis de ting var iorden ... hvor gammel er den

• #2   21. dec 2011 Hvis saaben er passet fint, så er det en bil du bliver glad for. Mine forældre købte min gamle 9000 fra 89 og den gik 425.000 da de brugte den i en byttehandel til en 9000 fra 96, som nu har gået 390.000 og de har ikke haft nogen problemer og skal lige sige den første var chippet til 205 og den anden er tunet og chippet til 250+ heste. Jeg tager tit en tur i den, for den går sindsygt godt og er utrolig dejlig at køre i og støjsvag..

• #3   21. dec 2011 Sry kan se at linket ikke virker.

Saab'en er fra 94. En 2.3 CDE turbo med 200 hk. 367.000 km. Omkring halvandet år til syn.

Takker for indput indtil vidre smiley

• #4   21. dec 2011 jeg har haft gode erfaringer med toyota carina e. har haft 3 af dem alle sammen 1,6 116 hk og mekanisk er de stort set skudskire sørste svagheder er rust i dørbund og skærmkanter, så det er helt klart en bil jeg vil anbefale en førstegangs køber da de også er ved at være nede i pris

• #5   21. dec 2011 Hvis du ikke har flere penge skal du ikke købe en Saab. De koster en krig i reservedele, forsikirng, vægtafgift og benzin. Dejlig bil men dyr. Overvej Carina, Vectra B, Pug 406 el.lign.

Kommentér på:
Saab 9000, har den kørt for langt?

Annonce