{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.965 visninger | Oprettet:

Vaskehal vs, vask i hånden ??? {{forumTopicSubject}}

Hvorfor er der så mange der siger det er dumt at vaske sin bil i vaskehal?
Eftersom den kun trykker med 20 kg, og man trykker hårdere når man vasker bilen i hånden?
plus at i en vaskehal kommer der "kun ridser på langs af bilen, og når du gør det selv kører du rundt med børsten, så det kommer over alt??

Jeg har vasket vores nye bil i hånden indtil videre..

- MEN, den bliver jo ikke vasket under bunden, og det kan jeg ikke se som et plus ...

Nogle der kan uddybe fordele og ulemper ???


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vaskehal vs, vask i hånden ???
  • #1   28. dec 2011 vaskehallens vand er fyldt med salt i vinterhalvåret. Så du får spulet hele din undervogn i saltvand hver gang du vasker den.

    Og hvis du gør det rigtigt i hånden, så giver det ikke nogle ridser eller andet.


  • #2   28. dec 2011 Bilen blir ikke helt regn i en vaskehal synes jeg.
    som den så blir når man selv gør det i hånden.

    alle vaskehalle gir hellerikke ridser men nogen gør.
    når jeg vasker bil bruger jeg en svamp og ikke en børste men taber jeg den svamp smider jeg den ud og bruger en anden ny en.


  • #5   28. dec 2011 Ja, da de teste 3 metoder i Fifth Gear, vaskehal, proff håndvask og en sidste ting, så vandt vaskehallen, klart den der gav færrest ridser! Jeg var også meget anti vaskehal, nu bruger jeg ikke andet - Skal være en god og ren vaskehal, med nye vaskehoveder, helst dem der ikke er tråd men lameller, men ellers har jeg ingen problemer med vaskehal - Al vask giver ridser, blot er spørgsmål om hvor store eller små - For der vil altid være minimale urenheder der bliver skubbet rundt og på sigt vil det også kunne ses!

  • #6   28. dec 2011 Læs den her fantastiske guide, Vasker selv min bil På den her måde dog syntes jeg at man ikke skal bruge waterblades.

    http://shop.bilvask.nu/bilvask-guide


  • #7   28. dec 2011 Tror jeg har vasket min bil i hånden 2 max 3 gange..fri vaskehal på arbejdet, også kan man jo lige tage børsten og tage de steder den ikke fanger + lidt fælg rens og en børste inden smiley

  • #8   28. dec 2011 Chr. F. Det høre man ellers ikke tit fra ejere af sports biler som din R8 smiley Thumps up !

  • #9   28. dec 2011 jeg har min fine blank sorte granada den var ny polert og klar til sommer , skulle til et træf og havde travlt og tænkte en vask kan ikke skade , ........ den lignede så noget der var blevet jordet af en roterende stål børst . så jeg er tilbage til hånd vask -

  • #10   28. dec 2011 Og en vaskehal spuler ikke alt det møg af som sidder på bilen inde den begynder at børste...den sprøjter jo kun lige sæbe på og så ellers igang med at børste bilen..

    Derfor vasker jeg altid lige bilen i hånden for det værste skidt med børsten på tanken og så får vaskehallen lov til at vaske efter...

    men det bedste er at spule bilen så ren som muligt med en lille hobbey højtryks renser som ikke spuler for hårdt. så alt grus og jord kommer væk inde man så vasker den selv i hånden.

    og de kloge siger at en guld vask er det dummeste man kan gøre...for jo dyre vask jo flere gange kører de dumme børster han af siden på bilen nogle gange og jo flere risser kommer der så...så hvis den skal i vaske hal skal det være den billige til kun 30 kr som så kun lige kører 1-2 gange

    Jeg bor desværre 25 km fra en selvvask anlæg men bruger den hver gang jeg kommer forbi, men har bestemt mig for at købe sådan en lille hobby renser så jeg kan vaske lige så godt her hjemme. og så få spulet bunden rent engang imellem med helt rent og saltfrit vand


  • #11   28. dec 2011 Det værste man kan gøre er at vaske bilen med en børste, min far gjorde det en gang på hans bil og har aldrig set så mange ridser før. Men efter en gang vådslibning og en polering var den som ny igen:-)

  • #12   28. dec 2011 Ja livet bliver jo for kort når man køre i Opel astra. Så kan jeg godt forstå den ryger i vaskehal. smiley

  • #13   28. dec 2011 Jacob E ( TeamSX )

    Det passer overhoved ikke det du siger..! Det er rigtigt at vandet bliver genbrugt. Men bliver dog skiftet ud en gang i mellem. Der er 3 ting der renser vandet.
    1. Der er filter der renser fedtet ud.
    2. Der er filter til grus osv.
    3. Så sker der en kemisk proses som tager ALT salt, der burde være..!

    Kenneth K
    Så du kan satens bruge vaskehal. Det er faktisk rigtig fint. smiley
    Alt dette kan jeg sige med sikkerhed, fordi mine forældre ejede en DK station, for nogle år sidden. (Den hed Rygaards garage).


Kommentér på:
Vaskehal vs, vask i hånden ???

Annonce