{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.417 visninger | Oprettet:

Kritik af Politiet af Polotiet! {{forumTopicSubject}}

Hej BG (:
Vil gerne lige dele en dårlig oplevelse med politiet jeg var ude for her sidste år til jul. Gutterne og jeg skulle ud på det store julegave indkøb som selvfølgelig skulle foregå i København traditionen tro. På vej der ind røg der et par pølsehorn og en æblejuice ned som det eneste. Da vi så lander i København og leder efter en parkeringsplads ligger politiet lige pludseligt bag os med sirener og blink. Vi holder ind til siden og ud stiger 3 unge betjente med hver en enkelt stjerne på armen. De spørger hvilken bil det dog er jeg kører i, hvilket også er forståeligt nok (se evt i min profil) De pisker en stemning op om regler og relementer og jeg forklarer at politiadvokaten for midt - og vestsjællands politi har haft sagen oppe og bilen er fuldt ud lovlig (jeg er aldrig før blevet stoppet i bilen andet end for rutinekontrol, ikke engang til DHB blev jeg stoppet) Den ene betjent tager så mit kørekort, den anden tager min kammerats og den tredje begynder så og udspørge os om vores kendskab til rockere og om vi skal i byen, kl er 12:30! og nu ligner jeg ikke lige frem rockertypen efter min egen mening? WTF! Betjenten som har min kammerats kørekort kommer tilbage og siger: "nåå, der er nok en som ikke har kørt helt ordenligt før hen" og min kammerat svarer: "nej, jeg har vist fået en fartbøde for at køre 70 hvor man måtte køre 60 for et par år siden" WTF! Da vi har holdt der i et kvarters tid begynder folk så at stoppe op og tage billeder af hele det her cirkus og vi snakker folk på en 30-40år. Den ene betjent flipper helt ud og råber og skriger af dem og jager dem væk! WTF! Jeg får så lov at blæse engang og gud fandme om så ikke han fortæller mig at jeg blæser 0,64! Nu er jeg personligt meget imod sprutkørsel og forklarer ham at klokken er 12:45, jeg kun har drukket en æblejuice og spist 2 pølsehorn og er hverken på medicin eller noget. Det eneste jeg drak dagen i forvejen var en nisseøl på 1,8% kl 18 (det var jo jul) smiley og at jeg var stået op om morgen sammen med min datter på et år! Hans svar var: "Der er jo nogen som starter morgenen med at drikke" WTF! De andre betjente kommer tilbage og rigtig nok er der intet ulovligt med bilen. Jeg får lov at blæse igen dog hvor alle 3 betjente står og kigger på måleren som sjovt nok lige er kommet ned på 0,4! og der er ikke gået andet end den tid som det tager at skifte det skide rør man puster i. De siger at der var jeg nok heldig denne gang, men jeg skulle bare ved at drak jeg EN genstand mere kom de og anholdte mig og tog mig med på stationen! WTF! Små irriteret siger jeg at jeg gerne vil med på stationen for at få taget en blodprøve for at bevise jeg ikke har drukket noget og det da må være deres apparat som ikke virker, men de siger bare at jeg skal være glad for at jeg var heldig denne gang! Hvad helvede er det dog for en flok magtliderlige klaphatte som kører rundt og "passer" på os. Jeg har altid haft et rimeligt godt forhold til politiet, men er dog blevet i tvivl om antallet af stjerner på armen er antallet af hjerneceller som slås i knolden på de idioter! Tænk at en lovlydig borger skal finde sig en sådan en omgang ultra lav niveau's taber politiarbejde og det ærger mig så meget at jeg ikke bad om at se tallene på den skide måling! Alt i alt blev vi holdt tilbage i ca 30min uden at have gjort noget som helst galt, håber sku ikke at der kommer til at stå nogen steder at jeg engang har pustet for meget nu når jeg er 100% sikker på at jeg absolut intet havde drukket.
Lige lidt dårlig oplevelse/frustration fra mig af (:

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kritik af Politiet af Polotiet!
  • #1   4. feb 2012 Hold da op hvor fik jeg skrevet meget smiley

• #2   4. feb 2012 Det lyder da helt vildt! Hvis det var mig havde jeg nok skrevet en klage til Politiet, for det lyder som om de ikke har helt styr på hvad de laver.. -og hvad i alverden skal de med din kammerats kørekort!?

• #3   4. feb 2012 Seriøst! - <b><i> LINIEAFSTAND! Ö </b></i>

Men alt i alt, trist oplevelse.Har nu aldrig haft dårlige oplevelser. Blev engang standset og holdt tilbage, men der havde de åbenbart fået oplyst forkerte nummerplader. Og fik da en undskyldning og så var det dét.

• #5   4. feb 2012 Og jeg som troede der vil stå noget vildt i teksten da jeg så den lille novelle smiley

• #6   4. feb 2012 meget og rodet, men der sketet jo ikke noget når alt kom til alt og så længe du har dit på det rene burde du heller ikke kunne frygte noget, men ja under opførsel sådan er der desværre nogen der er..

• #8   4. feb 2012 øh... gider ik læse wall o text. Oo

nogen der gider opsummerer?

• Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

Følgere: 43 Biler: 8 Svar: 5.726
    #9   4. feb 2012 Kan ikke rigtigt se problemet nogen steder ?

• #10   4. feb 2012 ACAB ...

• #11   4. feb 2012 <i> Stoppet af Politiet ... blablabla ... Af tre aspiranter med hver éen stjerne ... blablabla ... Blæst alkometer over grænsen ... blablabla ... Men kun drukket Juice ... blablabla ... Kort efter blæste han alkometer til 0,4 ... blablabla ... Meget utilfreds pga de magtliderlige panserbasser ... blablabla ... End of story.

• #12   4. feb 2012 Bilen indbyder da nu osse til at blive stoppet i mine øjne.

• #13   4. feb 2012 Bob o: resume kan gøres meget kort WTF

• #14   4. feb 2012 Arghh, lidt afsnitsopdeling havde hjulpet på læse venligheden!? Nå pyt fik det da læst.

Umiddelbart kan jeg ikke se at de gør noget forkert, om ikke andet har du måske været en "test-case" for nogle politi elever. Selvfølgelig er det da irriterende at blive stoppet og især når tiden trækkes lidt ud, men en bil som din fyldt med unge friske mennesker får bare opmærksomhed.

Noget andet er, hvor skal den pågældende betjent vide fra at du ikke har drukket? Der er sgu mange som drikker før middag, familie eller ej. Hans apperat viser bare at du blæser en promille, at det så er en fejl er så beklageligt ... men han skal forholde sig til det den siger.

• #15   4. feb 2012 Typisk "politielever" blev også stoppet af en engang hvor han sagde jeg ikke måtte have min bass stående bag i min bil fordi den er på gule plader, måtte så lige forklare POLITIMANDEN at det må da så godt når den ikke er fast monteret i bunden, men den unge kloge "politielev: Jamen er den ikke sluttet til da ? Så må den heller ikke være der" DOH!!!!!!!!!!!!!! Tag dig nu sammen man, tror du jeg køre rundt med den for sjov ? Hej hej, smut du hellere hjem og læs på lektien min ven. smiley

• #16   4. feb 2012 Meget normalt efterhånden det som de laver. !

• #17   4. feb 2012 Undskylder meget for min opsætning af tekst, vent 10 min så ligger det under videoklip hvor jeg tegner og fortæller smiley (det er gas, håber I kan tage det) smiley

Jeg er også fuld indforstået med at jeg selv ligger op til at blive stoppet, men det var nu mere måden det blev gjort på.

Og tror mig hvis I havde set den måde de opførte sig på og omtalte de omkring stående så var det ikke bare GAS

Citat fra den ene betjent til de andre: "så I ham narkoungen der løb derovre"

Det der påvirkede mig mest var dog, at jeg ved jeg ikke havde drukket og alligevel målte den over det den måtte være.. Personligt tror jeg der ligger fusk bag og de ikke målte en skid. De kunne så let ha lukket munden på mig hvis de nu bare havde vist mig målingen, men det valgte de ikke at gøre... og hvor tit står der 3 betjente og holder øje med resultatet af en måling?

• #18   4. feb 2012 hvor er det nye i den sag blev stoppet med 2 venner på en tank. den ene kørte i en kassevogn. da vi spurgte hvorfor de lige nettop ville snakke med os sagde de bare - 3gutter med hætter og hue + en kassevogn det kunne jo godt virkemistænkeligt... og jo måske på en mørk sommerhusvej med et koben i hånden men med en cola i hånden på en tankstation kl 8 om aftenen? meget mistænksomt.

• #19   4. feb 2012 ok træls at de ikke har andet at lave end at stoppe folk der intet har gjort. hver gng jeg ser en politibil kan jeg lige så godt køre ind til siden for de vender rund for at stoppe mig.. det ene år jeg har haft golfen er jeg nok blevet ca 7 gange men de 2 år jeg kørte rundt i audien er jeg aldrig blevet stoppet... så forstår dig godt

• #20   4. feb 2012 har du klaget til politiet over den behandling? hvis ikke så stop tuderi'et.

man ska ikke brokke sig over politiet passer deres arbejde og stopper "mistænkelige" personer.

• #21   4. feb 2012 Old news smiley

Jeg har en hvid Transporter og er i starten af 20'erne, og bliver stoppet hvertfald et par gange om måneden.. De fleste strisser er den samme type, og vil bare lige snage lidt, og hvis man bare lader vær med at sige så meget og lader dem glo lidt, så skrider de hurtigt igen.. Til at starte med bliver man harm, da følelsen af at blive mistænkeliggjort er rimelig træls, men man vænner sig til det..

Har også fået at vide af flere jeg det var en flot forbrydervogn jeg havde, og en betjent fra Kolding special patrulje sagde endda at "der kunne ligge mange stjålne ting herinde" da han åbnede mit varerum ..

But dats leif, køb en Fiat Panda, eller lær at leve med det, for det ændre sig nok desværre ikke smiley

• #22   4. feb 2012 Uden at skabe dårlig stemning, så kan jeg altså ikke lige så hvor jeg har skrevet BREAKING NEWS LÆS DET FØRST HER MINE DAMER OG HERRER (: har bare delt en synes jeg selv dårlig oplevelse med ordensmagten

Nej har ikke meldt det, for det synes jeg ville være tuderi! har valgt at lave numret mindre og bare poste det i et forum og dele min oplevelse med andre interesserede (:

• #23   4. feb 2012 Men synes også I misser essensen af min historie og det kan da godt være fordi det står lidt hulter til bulter.

Kontrol og alt det der har jeg det mere end fint med, tonen kan jeg også sagtens leve med. Den er jo forskellig fra person til person.

Men det der går mig på er den skide måling. Nu ved jeg godt I kun har MIT ord for at jeg ikke har drukket, men synes bare det er skræmmende at deres udstyr kan måle noget der ikke er der???

Og endnu værre hvis de ikke har målt noget, men bare påstået det?

• #24   4. feb 2012 Alkometer er ikke præcise, og sådan er det jo.. Politimanden handler udfra hvad hans systemer fortælller ham, og at han bare er en dum elev, som tror at han er Columbo og måske ikke kan regne ud af i bare skal ud at handle er jo hvad det er.. smiley

Men igen, blodprøven havde jo renset dig anyways, så du ville jo aldrig kunne miste dit kort uden at have drukket, så det er jo heldigt nok.

• #25   4. feb 2012 Det er jo lige netop det.

Og jeg blev jo hårdnakket ved med at påstå jeg intet havde drukket og så finder jeg det bare fandens mistænkeligt at han ikke bare viste mig målingen og sagde se selv her?

Fair nok hvis apparatet viste forkert, men synes sku ikke det er i orden hvis han står og lyver om målingen, men som sagt skulle jeg self bare ha spurgt om jeg måtte se målingen, men det tænkte jeg sku ikke lige på i kampens hede smiley

• #26   4. feb 2012 ok så du følte trang til at dele med alle at du :

har drukket en juice
    spist et pølsehorn
    blev stoppet af politiet
    og blæste 0.4

ja verdenen er totalt uretfærdig. smiley

• #27   4. feb 2012 Hvis din bil er som den ser ud. og du skriver at du ikke har noget generelt imod politiet....

Hvad er det så du prøver at signalere med den bil..???

Alkoholmeter kan alle jo være udsat for. og det er der da ingen grund til at være imod. og hvis det ikke virker, så ville en blodprøve jo afvise resulattet, så det er jo kun fordi du føler dig pisset af...

Attitude kan jo være mange ting. og hvordan folk opfatter det.. ;-)) altså begge veje....

• #28   4. feb 2012 Buggi Boy

Måske prøver han bare at lave noget anderledes? - Hvem siger at det behøver at betyde noget?

Og attituden er det tit og ofte politiet der sætter, da det er dem tager tager kontakt og plejer at sætte tonen..

• #29   4. feb 2012 Ingen er selv udenom at blive behandlet dårligt eller anderledes af politiet!!

Selvom man har sådan en bil eller er tusset over det hele.

En betjents opgave er faktisk kun at gøre dig opmærksom på at du har brudt loven, og skrive dig en bøde eller anholde dig, ellers ikke andet.. Den bemærkning om at han ikke har kørt ordentligt førhen må han faktisk ikke sige, da han skal holde sig objektiv i den pågældende situation..

• #30   4. feb 2012 Hvorfor kan han ikke det?

Når den ikker er ulovlig, og en betjent (med styr på reglerne) burde kunne se, uden at stoppe den at den ikke bryder nogen regler?

• #31   4. feb 2012 Bob O. som jeg har skrevet tidligere så det som går mig på er at jeg blæste 0,64 som jo er for meget, uden at jeg havde drukket noget. Jeg følte at de sagde jeg blæste for meget for at holde mig tilbage og da der så hverken var noget galt med min bil eller min kammerat så var min promille sjovt nok også lige under grænsen. Kan godt være det er et tilfælde synes bare det lugter lidt af snyd? (:

Buggi Boy. Tro mig jeg har intet i mod politiet, i lokal området hvor politiet kender bilen laver de masser af sjov med den. Jeg holdte ved siden af dem ved Føtex og deres kommentar var "endelig kom forstærkningen" (: og en patrulje fra Næstved fuldte hele vejen med mig hjem, uden at stoppe mig kun for at spørge hvordan det gik med bilen.
    Jeg ville bare prøve at lave noget som jeg ikke havde set andre havde lavet, det er jo så fandens kedeligt hvis vi alle det samme (:

Kristoffer. som sagt så har jeg intet i mod at blive stoppet og utroligt nok er jeg kun blevet stoppet 3-4 gange i mens den har set sådan ud, jeg synes bare ikke det er fair hvis man bliver beskyldt for noget man ikke har gjort.

• #32   4. feb 2012 Nu skriver du godt nok at den Polo du kører rundt i er godkendt af selveste politimesteren og det må man jo som udgangspunkt tro på. Dog tvivler jeg lidt på at det kan være lovligt at køre i en bil der ser sådan ud.
    Under alle omstændigheder må du forvente en del fortjent opmærksomhed fra ordensmagten når du køre rundt i en bil der ser sådan ud. Det kan kun være for at provokere og spille smart.
    Og puster du 0,64 så har du med garanti drukket meget andet end nisse øl, det er helt sikkert. Alkometre er ikke ufejlbare, men så meget viser de stensikkert ikke forkert.

• #33   4. feb 2012 Jeg kan sgu nok godt forstå politibasserne, og synes det er lidt selvforskyldt...

• * - *

Følger: 1 Emner: 11 Svar: 381
    #34   4. feb 2012 Kristian S
    Alkometre kan nemt vise meget forkert: Mit firma har nul politik for alkohol og vi bliver testet min. en gang om måneden. Ved disse tests har jeg præstreret at blæse helt op til 0,5 uden at have indtaget alkohol i månedsvis...

• #35   4. feb 2012 Som sagt har jeg intet i mod at blive stoppe og alle på nær denne ene gang har også været mere hyggelig end ubehagelig. Tror det eller lad være, men politifolk er også mennesker og de fleste af dem har faktisk humor og kan selv se det sjove i det (:

Sjovt nok var alle så skide kloge og skulle fortælle mig hvor ulovligt det var i starten, de eneste som ikke gad blande sig var politiet. Det var først efter folk havde meldt mig og sagen blev taget op i medierne (radio, aviser og tv) og hvad fandt man ud af?
    TAADAAAAH den er fuldt ud lovlig og er synet og godkendt som den står smiley

TAK, var lige et svar jeg kunne bruge, fair nok hvis alkometre kan vise forkert for jeg er 100% sikker på jeg intet alkohol havde i kroppen. Havde han nu bare vist mig målingen havde han virket lidt mere troværdig (:

• #36   5. feb 2012 jeg har også prøvet at skulle blæse 2 gange da han mente at den ikke virkede første gang den viste 0,0 gjorde den også anden gang.. havde ikke drukket noget..

• Viking
    Viking Tilmeldt:
    sep 2008

Følger: 1 Emner: 22 Svar: 563
    #37   9. feb 2012 Så lige din bil i Kalundborg. Kan egentlig nemt forstå du bliver holdt ind i den og tjekket. Man må da være lidt fuld eller påvirket af ande sager for at kørerundt i den.
    Var jeg politimand havde jeg sgu også bedt dig puste smiley

• #38   27. maj 2013 WTF!!!!!

• #39   29. maj 2013 Synes ikke betjente opførte sig som de skulle ifgl det du skriver men din bil er altså også ret indbydende til at blive hevet ind til siden, og ikke mindst ret provokerende overfor Politiet i mine øjene smiley

• #40   29. maj 2013 Kunne være fedt at køre bag en patruljevogn, og så bare
    Følge efter dem med blink på smiley

• #41   29. maj 2013 Ja den Polo- tiet bil er provokerende.

Kommentér på:
Kritik af Politiet af Polotiet!

Annonce