{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.247 visninger | Oprettet:

to servo or not to servo... {{forumTopicSubject}}

Hej BG.

nu har jeg 2 gange oprettet en tråd herinde, hvor jeg har haft problemer med min og konens bil, og i har hver gang været yderst hjælpsomme, det super fedt..

så her kommer et nyt spørgsmål... :
jeg har lige fundet ud af at min kones bil, som vi købte brugt for 8 mdr siden, rent faktisk havde servo, pumpen var bare i stykker. det fandt vi desværre ud af efter at bilen var kommet ud over sin 6mdrs brugtvogns garanti fra forhandleren.

Nu er jeg så blevet i tvivl, min 1.4 1997 Seat Cordoba SE 4dørs, som er købt hos samme forhandler blev også købt uden servo, men jeg har nu googledet og googledet mange forskellige biler af samme model, årgang og udgave, og har ikke kunne finde et definitivt svar på om den også burde have servo, er der nogen af jer der ved hvordan man kan få et konkret svar på det? evt en hjemmeside, eller noget lignende... ( er ikke meget for at ringe til Seat, da jeg syntes det er en anelse pinligt spørgsmål hehe... ).

Har tænkt mig at købe en haynes manual til begge biler når nu der tikker løn ind på kontoen, men bilens garanti har kun et få par dage at løbe på, så... smiley

jeg ved at der nok er nogen af jer der tænker "så kik dog under motorhjelmen, din idiot" ... men idioten her aner ikke hvad han skal kigge efter smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  to servo or not to servo...
  • #1   23. feb 2012 du kan jo starte med af se om den har en servobeholder du kan fylde servo på smiley

Havde selv en Ibiza fra samme årgang og motor. Den havde ikke servo. men de findes smiley

• #2   23. feb 2012 Hvis du holder stille, og kan dreje rattet helt rundt med pegefingeren, har den servo. Nem måde at finde ud af det på smiley

• #3   23. feb 2012 Michael nu tror jeg han mener hvis det ikke virker smiley

• #4   23. feb 2012 My bad smiley

• #6   23. feb 2012 SÅ det ikke nemmere og bare se om der en beholder til servovæske. Ude i fronten.

• #7   23. feb 2012 Men den er hvertfald lavet uden servo på den model.

• #8   23. feb 2012 Jeg tror i har svaret på mit sprgsmål smiley er slet ikke noget sted man kan hælde servo væske på, ikke hvis den skulle være frit tilgængelig ihvertfald. Er da lidt ked af at der ikke er mulighed for servo på min bil, men samtidig glad for ikke at skulle kæmpe med min forhandler, sidst jeg skulle ha lavet et par småting endte han med at beholde bilen i lige godt 5 uger, "Jeg smider ikke alt for at lave en bil du har købt til 20,000kr" var hans begrundelse for det. Så er glad for ikke at skulle aflevere min bil igen Hehe. Tak for hjælpen BG smiley

• #10   23. feb 2012 Ja det var også nogenlunde vores ord om ham, bare et meget mere farverigt farvevalg. Konen kom faktisk lige med en god kommentar, idioten kunne godt finde på fjerne pumpen og sælge bilen uden, for at slippe for at lave den. Han havde f.eks lappet mit luft-indtag med plastikken der holder på dåserne i en 6pak. Total fusker, af en liste på 10 punkter af hvad han skulle lave på bilen i de 5 uger, havde han lavet 1 da vi hentede bilen. Da jeg for nyligt skulle ha lavet bremserne fordi de hænger, valgte jeg så selv at købe dele og lave det selv, på trods af at jeg ikke har stor erfaring med biler. Selvom der var en vis stolthed i at lave lortet selv, så ville man jo ønske at man havde kunne stole på manden der havde solgt mig bilen som jeg dagligt fragter vores unger i.

• #11   23. feb 2012 Konens Ibiza 1,8 clx 1996 har i hvert fald servo...

• #12   23. feb 2012 1.6 og 1.8 plejer a ha servo. Den lille 1.4 har ikke så tit..

• #13   23. feb 2012 prøv at kigge på min annonce på den ibiza jeg har til salg- det allerførste billede der er det kan du se et grønt låg til højre på en sort beholder. det er og en 1,4 og der skal sidde sådan en hvis den har servo. men som andre længer oppe skriver er det bestemt ikke alle 1,4 der har det.

håber du kan se hvad jeg mener hilsen patrick

• #14   23. feb 2012 Pavo, er det den der sidder bag sprinkler beholderen du mener? Men bare fra det billede du viser der af din 94, kan jeg se at den har mange ting min bil ikke har. Har prøvet at sætte et galleri op med billeder af min bil, men den blev ved med at blive afvist, hvorfor ved jeg ikke helt.. Men kunne være lidt fedt at sammenligne motor billeder, har på fornemmelsen at min bil (som jeg elsker) har nogen store mangler smiley

• #15   23. feb 2012 Nej det er den som sidder forand altså mod køleren/fronten. ja den jeg har har noget abs osv. det har din nok ik når det er en 94 det har min cordoba 1,6 GLX ikke og det er en 94

• #16   23. feb 2012 Min er en 97 og ABS har den dog, men som sagt, der er vist blevet fusket meget med den bil inden jeg købte den, den var nysynet da jeg hentede den, men har måtte skifte bærearms bøsninger, bremse kaliber, og et par andre ting i de 5 mdr jeg har haft den. Efter forhandleren beholdte den i 5 uger for at skifte de 2 bøsninger, har jeg selv og en kammerat lavet resten.

Kommentér på:
to servo or not to servo...

Annonce