{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Alfa 156
  • #1   29. feb 2012 Nej. 1,8 TS i modellerne nyere end 2000 er den mest pålidelige.

    1,6'eren er underpowered, og 2,0'eren er for uøkonomisk i forhold til kraftforøgelsen i forhold til 1,8'eren.

    Men spørg inde på http://www.alfaklub.dk , der finder du folk der lever og ånder for Alfa.


  • #3   29. feb 2012 2.0'eren har det med at dø ved 21x.xxx km grundet oliepumpen dør langsomt i tidlig km...

  • #4   29. feb 2012 De 156'ere som er 2001 eller nyere har overhovedet ikke de samme problemer, men du skal være ultra opmærksom på rust, og man skal også være meget opmærksom på om service (navnlig olieservice) er overholdt.

  • #5   1. mar 2012 Madsen: Personlig erfaring med samtlige 156 2,0 produceret?
    Har jeg sku aldrig hørt før.. Har hørt om mange folk der kører deres bil tør for olie fordi de aldrig tjekkede olie, men at olie pumperne skulle dø, det er vist en and..

    En 156 er en fin nok bil, man skal bare se sig for da der findes flere misligholdte eksemplarer som er voldtaget af brian´er som flere herinde fra som ikke fatter den del med at en Alfa motor ikke er det samme som en Ford Escort motor.. En Alfa er en avanceret motor, med højere ydelse end sine konkurrenter.. Derfor kører man lige motoren driftvarm inden man begynder at fyre til den.. Man giver jo heller ikke en Ferrari fuld pedal på kold motor..
    En bette punto, polo, fiesta osv. motor kan være pisse ligemeget, men ikke en højtydende motor..
    1,8 og 2,0 er der ikke den store forskel på.. Ved ikke om den ene er mere driftsikker end den anden. Tror mest det ligger i at der ikke kører så mange 1,8 da prisforskellen op til 2,0 var ret lav, så de fleste valgte 2,0... Jeg har haft 7 stk. 156´ere, alle 2,0 og har ALDRIG haft problemer eller nedbrud.. Faktisk har autohjælp været fuldstændig SPILD af penge på dem alle, for brugte det aldrig..

    Skal du købe en, så gå udenom dem hvor det er tydeligt at ejeren ikke har villet bruge penge på sin bil, den skulle bare køre, altså biler med mange ridser. Vælg en af dem der har været ejet af en med bare lidt bil interesse/entusiasme, så kan du dælme få en fin vogn..


  • #6   1. mar 2012 Til Alle

    Nu har årgange ikke noget at gøre med holdbarhed eller anden motorkonstruktion på 156´eren.

    1,6 TS (Twin Spark) er den billige løsning. Ikke udstyret ab frabrik med ekstraudstyr.

    1,8 TS (Twin Spark) er et kraftfuldt alternativ til 1,6´eren

    2,0 TS (Twin Spark) er bedre udstyret og har et bedre moment.
    Motoreren har balanceremme i modsætning til 1,6 og 1,8

    - FOR ALLE er det vigtigt at man sørger for at oliestanden står på max mærket. Skift af oliefilter og olie hvert 10.000 km med en 10w/40 fuldsyntetisk olie i en god kvalitet.
    De fleste - og jeg siger DE FLESTE - motorhaverier skyldes ejer/fører som ikke sørger for at holde olie på motoreren.
    1997 - 2000 er motorerne de samme, kun udstyr varierer.
    2001 - 2002 156 2,0 TS (150 HK) får ny motorstyring og udstødning pga nye emissionnormer.
    2001 - 2002 156 skifter 2,0 TS motoren til JTS motor (helt ny motor 165 HK)
    2002 - 2006 RST modellerne kommer på markedet og man bruger stadig den gamle 1,8 TS motor. 1,6 motoren bliver kun brugt i 147.

    Lad være med atkøbe en Alfa Romeo hvis ikke du ved noget om biler, vil pusle om biler eller gider at holde din bil.
    Alfa Romeo kræver mere vedligeholdelse, da det er en bilmodel som skulle redde Alfa Romeo fra konkurs i 1997. Den er bygget på de dyder og det renomé som Alfa Romeo har haft i motorsport.
    En sports sedan (Berlina) med fænomenale køreegenskaber og alligevel bedre plads end i en coupé.
    Desværre har 156´eren fået en sportsvogns køreegenskaber, men også dens vedligeholdelsesbudget. Primært er det tandremsskift og bøsninger i undervognen der tærer på budgettet.
    Tandrem, balancerem og multirem, samt remhjul skiftes hvert 3. år eller ved max 80.000 km. Delene er ikke særligt dyre men det er dårlig karma at gøre det selv. Tror 60 % af perlegrusmekkerne har oplevet motorhaveri kort efter.

    Jeg har nu kørt Alfa Romeo 156 2,0 TS siden 1999 og har ingen problemer haft overhovedet. Min egen er fra 2001 og udstyret med hele pakken. Den har rundet 136.000 km nu og kører ligeså godt som ny, men den bliver holdt som et lille barn.

    Så pas på med hvilken bil du eventuelt køber og af hvem.

    Men rart at der er så mange "erfarne" alfister her på sitet som konstruktivt ved alt om 156 og deres motorer :-)) tsk tsk


  • #7   1. mar 2012 Jeg er ret sikker på at remhjulene er lavet af vinyl på den første generation af 156'eren, og derfor har de haft en tendens til at sprænge hvis service af dem ikke blev nøje overholdt. Jeg har altid fået at vide at man skal holde sig fra. de første modeller, og gå efter 156 MY. Og desuden er jeg også ret sikker på at der er rimelig bred enighed om at 1,8'eren er det bedste motorvalg. Måske er det er religionsspørgsmål, det ved jeg så ikke.

  • #8   1. mar 2012 du får en fantastisk køre op levelse i dem alle men personligt ville jeg vælge 1.8 da der ikke er mere en 4 hk til forskel fra 2,0 dog har 2,0 mere bund træk pluds der er flere på markedet men vis vi kun snakker køre oplevelse er der intet der slår 2,5 v6 den ligge fantastisk på vejen dog lidt næse tung men opvarder lyden.

    men 1,8 med hårder fjedre og en chip så er du rigtig godt køerne
    men husk en til en gang alfa altid alfa der er bare noget specielt over dem

    (Citat Jeremy Clarksson: "You're not a real petrolhead until you've owned an Alfa Romeo") smiley

    men spørg inde på www.cuoresportivo.dk/ der inde sider alle alfa nørderne og venter på at hjælpe folk som dig


Kommentér på:
Alfa 156

Annonce