{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.038 visninger | Oprettet:

simon k
simon k
Tilmeldt:
11. maj 2009
Følger: 1 Emner: 16 Svar: 61

Tror jeg har købt stjålet bil, måske {{forumTopicSubject}}

Det er min første bil jeg køber og fandt et ok tilbud på en, uden at det var fuldstændig fantastisk.
Der var situationer der gjorde at jeg ikke mistænkte sælgeren, feks spurgte han hans kæreste om hun ville af med de vinterdæk i bagagerummet mens jeg var i telefonen og det virkede troværdigt.
Jeg kan ikke finde den på biltorvet med registreringsnummeret, bør man ikke kunne finde alle biler der?
Jeg må ringe til politiet i morgen eller mandag og høre dem ad.
Argh det er simpelthen så dumt hvis den er stjålet, jeg kunne have gjort 1000 ting for at sikre mig bedre, men det gjorde jeg ikke, det hele lød jo fint smiley

Mit spørgsmål, hvis bilen er stjålet, hvordan står jeg så stillet i forhold til at få mine penge tilbage? Vi snakker 13.000 kr


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tror jeg har købt stjålet bil, måske
  • #1   4. mar 2012 hvad er reg nummeret


  • #2   4. mar 2012 du kan jo tjekke reg. med nummerpladerne og stelnummeret

  • #3   4. mar 2012 Dem ser du ikke igen - du risikerer derimod en dom for dette forhold.

  • #4   4. mar 2012 Ring til politiet, de kan hjælpe dig - bare oplys stel nr

    Hvilken bil har du købt?


  • #6   4. mar 2012 @simon k.
    Det er en vildrede at hitte rundt i.
    Altid tjek bilen for gæld på tinglysning.dk <-- mener jeg den hedder.
    Derefter ringer man lige til policen og håber på man ikke får fat i en regelrytter <-- har oplevet flere gange at de nægter at oplyse om bilen er stjålet før man rent faktisk har købt lortet.

    Pengene skal hentes via en civil retssag, da man må formode at han ikke har handlet i god tro, hvis det viser sig at bilen er stjålet. MEN! det er jo selvfølgelig din hovedpine alene, at kunne bevise dette. og derfor er mit råd, at droppe sagen og ta ved lære.


  • simon k
    simon k Tilmeldt:
    maj 2009

    Følger: 1 Emner: 16 Svar: 61
    #7   4. mar 2012 registreringsnr og stelnr stemmer overens, der er ingen pant.



  • simon k
    simon k Tilmeldt:
    maj 2009

    Følger: 1 Emner: 16 Svar: 61
    #8   4. mar 2012 Og jo, jeg har da fået registreringsattesten med, men har også læst at det jo ikke er en garanti.

  • simon k
    simon k Tilmeldt:
    maj 2009

    Følger: 1 Emner: 16 Svar: 61
    #9   4. mar 2012 Hmm der står under http://www.nummerplade.net/ de korrekte oplysninger. Men der står den ikke kan findes i CRM. Men det står der også ved 2 andre biler på min parkeringsplads og derfor kan jeg jo ikke regne med det.
    På biltorvet http://www.biltorvet.dk/minbil/minbil.aspx kan den ligeledes ikke finde noget, men det kan den heller ikke på de 2 andre biler på min p-plads.

    Så jeg kommer ikke videre nu. Jeg må slå koldt vand i blodet og ringe til sælger i morgen tidlig.


  • #11   4. mar 2012 mon der er nogen der stjæler en bil og sælger den for 13.000 kr med den problemstilling at have 2 år i spjældet... så er man fandme dummere end det burde være tilladt. Tvivler på den er stjålet og nej ikke alle biler findes på biltorvet da nogle synes hos private synsmænd og de figurer ikke på biltorvet.

  • #12   4. mar 2012 jeg tror nu heller ikke at du skal være så bekymret for at den er stjålet

  • simon k
    simon k Tilmeldt:
    maj 2009

    Følger: 1 Emner: 16 Svar: 61
    #13   4. mar 2012 Du har muligvis ret, og set i bakspejlet er der mange ting der leder i den gode retning og få i den dårlige, men helt sikkert også noget i den dårlige.


  • #14   4. mar 2012 hvis bilen Ikk er dansk født så kan du Ikk slå den op på nummer pladen. Så hvis den er hente til danmark og så betalt afgiften så kan den Ikk findes. Fx når du skal bestille dele til bilen kan de heller Ikk slå den op på nummer pladen. Det er det samme med min coupe.

  • #15   4. mar 2012 det er ikke altid man kan finde bilen på nummerpladerne
    hvis bilen har været til syn med prøveplader,
    eller har fået nye nummerplader, så stå de ikke i systemmet,

    da jeg først synede min kadett c, (på prøverplader) kunne man ikke finde den
    til at starte med, men efter noget tid, kunne jeg nok finde den,

    jeg tog pladerne af den i noget tid,(havde en anden bil) og fik så plader på den,
    de nye plader kunne ikke finde,
    men man kunne finde den under de gamle plader, de første jeg købte til den

    så det er ikke altid man kan se det


  • #16   4. mar 2012 fandt så lige en anden side, som godt kunne finde mi kadett c
    mystisk.

    der er nok ikke helt pålidelige de sider


  • simon k
    simon k Tilmeldt:
    maj 2009

    Følger: 1 Emner: 16 Svar: 61
    #17   4. mar 2012 Umiddelbart er den ikke meldt stjålet, men den stod ikke i det helt rigtige navn. Politiet sagde at det skete ofte at den ikke var omregistreret i den rigtige persons navn.
    Så kan jeg hvertfald ikke gøre meget mere nu. Og hvis den ikke er meldt stjålet så er den nok ikke stjåler smiley
    Sælgeren ville sørge for omregistrering for mig, da han sagtens kan det, så længe jeg har bilforsikring. Det er så hans forsikring der gælder indtil den er blevet omregistreret (max 3 uger).

    Umiddelbart har jeg lært et par ting. Sørg for at købe den brugte bil i hans garage så du ser hvor han bor. Ring til politiet først. For selv om den kan findes diverse sider på nettet, papirer passer osv (hvis den står i en kvindes navn, kan sælger jo bare sige det er konens) så den kan stadig sagtens være stjålet og alle mulige historier kan jo fungere.
    Ham her virkede meget flink og er det så nok også i sidste ende! uanset, så kunne han stadig godt have taget røven på mig når alt kommer til alt.


  • #18   4. mar 2012 Sælger kan ikke omregistrere hvis du har fået den originale reg. attest.

  • #21   4. mar 2012 Ja hvis bilen er impoteret kan du ikke slå den op. Og jeg mener, uden at være helt sikker at der så heller ikke vil stå et type godkendelse nr på din reg attest.

  • #22   4. mar 2012 Anders N

    Du er jo en ren detektiv.....

    lool


Kommentér på:
Tror jeg har købt stjålet bil, måske

Annonce