{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.611 visninger | Oprettet:

Periodisk syn - dato {{forumTopicSubject}}

Hey

Et hurtigt spørgsmål til professoren =)

Hvis en bil er indregistreret 1. gang 24-05-1991
og dato for sidste syn er 21-02-2011

Burde den så ikke blive indkaldt til syn igen omkring d. 21-2-2013 ??
For en på mit arbejde påstod hårnakket at så skulle den først blive indkaldt omkring d. 24-05-2013 pga. den 1. indregistreringsdato....

Det kan da ikk passe eller ??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Periodisk syn - dato
  • #1   9. mar 2012 du burde kunne tjekke det her
    http://www.biltorvet.dk/MinBil/MinBil.aspx


  • #2   9. mar 2012 Den følger bilens 1. reg.. Så din kollega har ret =)

  • #3   9. mar 2012 Jep den følger ikke hvornår bilen sidst er blevet synet men den dag den blev indregistreret første gang smiley

  • #4   9. mar 2012 Det kommer an på om den er synet ved et registreringssyn sidste gang så går den efter den valgfrie synsdato og ikke 1. reg dato

    Ellers smid en pb med reg nr så skal jeg tjekke den for dig


  • #5   9. mar 2012 Den bliver indkaldt ca en måned før regestrerings datoen. Du får ikke en syns tid. Du bliver kun påmindet om at det snart er tid til at bestille syn.
    Syns datoen følger ca. bilen regestrerings dato.


  • #6   9. mar 2012 Takker =)

    Men min egen bil har 1. indreg d. 11-07-1996
    og sidste syn var 16-02-2010

    Så har bilen jo næsten 2½år imellem syn ?


  • #7   9. mar 2012 min følger da ikk første indreg dato.... så burde den være indkaldt nu...

  • #8   9. mar 2012 Dennis D
    det kan fordi den har været af meldt i mere end et halvt år på et tidspunkt


  • #9   9. mar 2012 Ham i den gule trøje..

    Det er korrekt med din egen bil for så har den været til periodesyn under et halvt år før den skulle have været til syn...

    Den anden du spurgte til...

    Hvis den har været til et registreingssyn den 21-02-2011 så har du ret....

    Hvis den var til periodesyn den 21-02-2011 så bliver den først indkaldt den 24-05-2013

    Forskellen ligge i om den har været til reg. syn eller periodesyn...
    Den kan i nogle tilfælde drille ved et registreringssyn, hvis rubrikken om valgfri synsdato ikke er blevet krydset af, man så ville registrering attesten også have en valgfri synsdato på sig, og hvis den har det så er det den dag du skal regne ud fra....


  • #10   9. mar 2012 Kim JJ

    Det har ingen betydning,, det er hvis den er blevet registringssynet at datoen følger registringssynet og ikke 1. regitreringsdatoen....

    Et periodesyn kan ikke ændre datoerne....


  • #11   9. mar 2012 Et periodesyn kan du køre til op til 6 mdr før datoen så du reelt kun kører 1½ år fra et syn til det næste, men så har du 2½ år til næste syn igen - jeg har gjort det før med min peugeot da jeg købte den - og sidste gang kørte jeg en måned over tid, og nu her om 1 måned kører jeg den til syn igen ca 4,5 måned før syn....

    Vi sparer på lidt breve og lidt porto på den måde smiley


  • #12   9. mar 2012 den skal bare synes vis den har været afmeldt et halvt år sådan har jeg forstået det en gang og derved bliver det jo som du siger også et registrerings syn

  • #13   9. mar 2012 HVIS DER ER SELVALGT SYN SKAL DEN SELF TIL SYN 2ÅR EFTER DENNE DATO.....

    min er synet med valgfri dato....

    hvis du køber en brugt bil ved en forhandler der er 5år og 10mdr. og forhandleren nysyner den for dg skal du jo heller ikke til syn mdr efter købet..... og heller ikke hvis det er 1år før....


  • #14   9. mar 2012 nicolai Ø

    Vi snakker vist ikke køb af bil, men indkaldelse til syn...

    For hvis du køber en brugt bil ved en forhandler bliver de oftest registreringsynet og ikke periodesynet...
    Men kun hvis bilen sælges som nysynet......

    Men mange har forskellige fortolkninger af hvad en ny synet bil er....

    Peter R

    Det er KUN hvis der ikke har været plader på bilen siden synet....

    Hvis der har været plader på inden den blev afmeldt, å kan man indregistrere den liger indtil den dato hvor den forfalder til syn....


Kommentér på:
Periodisk syn - dato

Annonce