{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.187 visninger | Oprettet:

Ejerskifte, omreg. {{forumTopicSubject}}

Hej smiley

Jeg byttede min Vectra A for til min dejlige bmw, for nu 4 uger siden..
VI aftale at vi skulle sende hinanden et forsikringsbevis, så vi selv omregistrerede bilerne.
Jeg ringede til mit forsikringsselvskab om tirsdagen og sagde at jeg skulle have en forsikring til bmw'en og vectraen skulle slettes.
Der gik lidt bøvl idet og vi glemte det mere eller mindre..
VI aftaler så at vi bare sender hinanden reg. att. Den modtog jeg forrige fredag dvs. jeg havde enligt kun lørdag til at omregistrerer den. Jeg ringede til ham og han sagde det var intet problem for han havde ikke afmeldt den endnu.. Så i torsdag's havde jeg tid til at køre op på motorkontoret.. Der fik jeg så at vide AT nr pladerne var efterlyst! Da de var afmeldt... FUCK PIS os, nå mig hjem efter pladerne også købte jeg nye, hun sagde at den var afmeldt/blevet efterlyst den 29/3-12 så inden de 3 uger man har til at omregistre den. .. I dag har jeg så modtaget syns papirer på vectra'en, dvs den er ikke omregistreret endnu og hvis han køre rundt i den r der ingen forsikring på..
Mit Spørgsmål er vel enlig bare, kan jeg blive bonget for noget, når nu den jo enlig står i mit navn endnu? Kan jeg ikke ringe på mandag til motorkontoret også sige at den skal afmeldes med det samme også har jg ikke mere med den bil at gøre?

Håber der er nogen der forstå mit indlæg og kan fortælle mig hvordan jeg står?

Mvh Martin

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ejerskifte, omreg.
  • #1   10. mar 2012 Du skal kontakte din forsikring og give dem hans navn / adresse osv - så kontakter de ham eller annullerer forsikringen, som automatisk gør at pladerne afmeldes og efterlyses.

• #2   10. mar 2012 Jeg har afmeldt/aflyst min forsikring på vectra'en, det gjorde jeg tirsdag efter jeg havde købt den (lørdag) for 4 uger siden..

• #3   10. mar 2012 Sajmon

han skal da ikke kontakte sin forsikring med noget som helst!?. dem har han snakket med og de har slettet den.

martin
    du skal tage ned på skat og aflevere en kopi af din slutseddel og udfylde et stykke papir vedr. manglendene omreg. kan ikke huske hvad den hedder men de har den til at ligge nede ved skat og på skat's hjemmeside.
    har du ikke en slutseddel tager det 3 uger fra du aflevere denne seddel, har du en slutseddel og den er mere end 3 uger gammel så bliver den afmeldt med det samme.

• #4   10. mar 2012 Udfyld den her, og smid den til SKAT:
    http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1716083&vId=0

Jeg har selv lige måtte gøre det samme.

• #5   10. mar 2012 Okay, ja, jeg fik kun lavet en på jeg købte bmw'en, sur røv..

• #6   10. mar 2012 Har lige prøvet at sælge en bil, for et halvt år siden.

Sagde forsikring op, og forsikrede min anden bil - forsikringsselskabet glemte at fortælle politiet den ikke var forsikret (de sender seddel ind efter 3 uger), så de kørte rundt på mine plader.

De nåede at køre galt i den
    Lave knæk i den
    Laver masser af parkeringsbøder

Så har måtte afhøres af politiet, kæmpet med forsikring, også mangler jeg kun parkeringsbøderne.

Har kun et råd til dig - TVANGSAFMELD PÅ SKAT smiley

• Brian  S
    Brian S Tilmeldt:
    jan 2012

Følger: 1 Emner: 6 Svar: 863
    #7   10. mar 2012 Man kan kun afmelde en bil uden at have pladerne med hvis de er meldt savnet eller stjålet.

Og ja du kan komme til at hænge på en skade som den nye ejer laver på bilen. da dit forsikrings ansvar først ophøre den dag den bliver omreg.
    Og i den mildere afdeling så skal du betale forsikring på bilen indtil du får fat i reg attesten eller vedkommende omregistrere den.

Og NEJ du kan ikke omregistrere den uden reg attesten. Det er en rigtig møg situation.

Behold reg attesten næste gang og sørg selv for at den bliver om registreret.
    eller endnu bedre. Handel mens skat har åbent og få papir arbejdet ordnet i fællesskab smiley

• #8   10. mar 2012 Det er godt klaret hvis den er blevet afmeldt/efterlyst den 29/3-12 Da vi kun har den 10/3-12 i dag smiley

• #9   10. mar 2012 det er der for jeg forlangler at der med bringes bevis når jeg handler bil eller ingen palder med så slipper man for det bøvl

• #10   10. mar 2012 Brian S: Bilen er ikke forsikret efter 3 uger, hvis du har sagt den op.

Køre nye ejer galt, efter f.eks 1 måned, vil han blive sigtet for at køre uden lovpligtig ansvar.

Forsikringsselskaberne giver politiet besked på at den er efterlyst efter 3 uger. - Dog ingen garanti, som i mit tilfælde

• #11   10. mar 2012 nå jaja en lille skrive fejl smiley

• #12   10. mar 2012 Brian S
    Det er da ikke rigtigt, jeg afmeldte min bil for et par dage siden, UDEN nummerpladerne og UDEN reg. atest.

• #13   10. mar 2012 men jeg må udfylde sådan en forumlar også snakke med skat om hvornår den bliver afmeldt HELT smiley

det jeg frygter mest er enlig, hvis han køre galt, så er det vel mig som kommer til at hænge på at der ingen forsikring er på den?

• #14   10. mar 2012 jeg har heller ikke reg att. på vectraen den har jeg jo sendt til ham smiley
    Det sku noget pis smiley

• #15   10. mar 2012 "jeg har heller ikke reg att. på vectraen den har jeg jo sendt til ham smiley
    Det sku noget pis :/"

Du kan sagtens afmelde den uden de papirer

• #16   10. mar 2012 man kan vel enlig ringe til politiet og høre om nr pladerne er efterlyst?
    Det tror jeg sku jeg gør mandag også smiley

• Brian  S
    Brian S Tilmeldt:
    jan 2012

Følger: 1 Emner: 6 Svar: 863
    #17   10. mar 2012 @silwer:

Hvis du har været hos skat for at opsige din reg. så skal du have både reg attest og plader med !!

Har du opsagt den hos dit forsikringsselskab, så behøver du intet MEN forsikringen (ansvar) ophøre først når biler er overgået til et andet selskab eller er blevet afmeldt.
    Det er rigtigt at forsikringsselskabet vil prøve at gøre den nye ejer ansvarlig for evt dækning, men hvis de kan få tøret ansvaret over på forsikringstager (dig) så har de ingen skrupler. og retsmæssigt står man rigtig skidt hvis man ikke har fået udfyldt de rigtige formularer inden for den rigtig etidsramme smiley

• #18   10. mar 2012 BG's vrede: Jeg kunne sagtens afmelde over telefonen - efter 3 uger ville de så kontakte politiet/skat hvis køber ikke havde omreg.

• #19   10. mar 2012 Brian S
    Jeg har endda linket til den blanket jeg udfyldte.
    Jeg har nu 2 gange afmeldt biler med den blanket - det tager typisk 1-2 dage, så er bilen afmeldt hos SKAT. Så jo, det kan sagtens lade sig gøre ude nummerplader og reg. atest.

• #20   10. mar 2012 Brian S

man kan SAGTENS! afmelde UDEN plader og reg. attest!!!.. det kræver bare en tvangsafmelding som der bliver linket til længere oppe, jeg har gjort det flere gange pga. køber har "glemt" at omregge.

men har du ingen slutseddel så sker det først 3 uger fra den dag man aflevere det stykke papir. har du slutseddel sker det med det samme (hvis det er efter 3 uger altså).

Kommentér på:
Ejerskifte, omreg.

Annonce